Grote computervraagbaak

ArjanD300

Premium Member
Heeft nieuwere techniek ? Dan AMD ?

Ben een leek, maar je leest veel dat AMD achter intel aan hobbelt?

Maar goed ik zie het wel. ..
 

Xreasonz

Active Member
AMD moet al een tijdje buigen naar Intel.
AMD focussed meer op hun APU systemen, die hands down de beste zijn.

Maar voor CPU's, is het Intel.

AMD heeft enorm geflopt met hun "Piledriver" en "Bulldozer" chips.
Jammer eigenlijk, kmis hun AMD 64x2 Black series ;)
 

Cavemania

V.I.P. Member
AMD moet al een tijdje buigen naar Intel.
AMD focussed meer op hun APU systemen, die hands down de beste zijn.

Maar voor CPU's, is het Intel.

AMD heeft enorm geflopt met hun "Piledriver" en "Bulldozer" chips.
Jammer eigenlijk, kmis hun AMD 64x2 Black series ;)

Die heb ik nog in mijn desktop zitten :D

Bevalt prima
 

Cavemania

V.I.P. Member
Ja idd een Athlon 64 X2 6400+ (F3)
Black Edition. Draait ligt overclocked, niet op z'n teentjes. Staat Windows 7 op met 8gb geheugen. Binnenkort eens een SSD er in en dan draait ie nog wat beter.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Iemand hier ervaring met een Chromebook. Wij overwegen er een te gaan kopen voor onze oudste dochter. Ze gaat volgend jaar naar de middelbare. Daar hebben ze een volledig digitale leeromgeving. Ze moeten hun eigen laptop meenemen.

Voordelen van een Chromebook
- goedkoop
- rugged
- weinig mogelijkheden om de software te verknoeien
- lange accuduur (10 tot 12 uur)

Heb de volgende op het oog

https://tweakers.net/pricewatch/1151239/hp-chromebook-11-g6-ee-3gj81ea/specificaties/
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Zolang je geen specifieke software hoeft te installeren dan gaat dat prima. Maar ik verwacht dat alles via de browser gaat op school dus dat zal geen issue zijn.
 

Addy

V.I.P. Member
Kan je die niet via school aanschaffen. Mijn oudste heeft dat ook en die hebben we via school aangeschaft. Inclusief alle software en verzekering.
De jongste krijgt er in het nieuwe schooljaar ook een maar op die school betaal je maandelijks een bijdrage waarin ook alles zit.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Klopt inderdaad. Gaat allemaal via de browser en in de cloud. Vandaar dat dit me ook een heel goede oplossing lijkt.

Via school kan je daar geen laptop meer kopen. Dit hebben ze heel bewust gedaan. Ten eerste kan iedereen doen wat hij wil en ten tweede heeft de school er verder geen onderhoud etc meer aan. Je mag bijvoorbeeld ook met een tablet of een oudere laptop werken. Windows / Chromebook / MacBook / Android / Linux het kan allemaal als het maar voldoet aan de minimale eisen van school.
 
  • Leuk
Waarderingen: Addy

Nieuwste berichten

Bovenaan