Hallo uit België

TooTall

Member
Hoi ik ben Jan, en ik poets graag auto's!

Ik ging vroeger met mijn auto naar de wasstraat, en deed heel erg hard mijn best om daar met een zeemvelletje alle deuropeningen na te lopen, en ik had zelfs een oude handdoek voor de ramen te doen!

Toen kocht ik mijn huidige wagen (tweedehands), en die man gaf me een grote plastic bak mee vol met rare flessen met vreemde producten met nog vreemdere namen!

Megi-aar. Arme Kerel Wereld. Auto Blinkend. Chemische Mensen. Enzo.

Ben toen op een avond beginnen lezen op detailingworld.co.uk, en van het een is het ander gekomen...

Ondertussen zijn we enkele jaren verder, en heb ik het stappenplan redelijk onder de knie...Foamen, wassen met 2-emmer methode, gebruik van klei en wax. Nuja, er zijn altijd nog dingen om bij te leren...

Ben via een collega terechtgekomen bij waxworld.nl, prijzen van de webshop zijn erg scherp (en de ervaringen vallen goed mee zo te horen) dus kijk ik graag uit naar....de volgende kortingsactie om dan een bestelling te plaatsen waardoor ik van m'n vriendin weer 2 weken 'beeld maar geen klank' krijg.

Nuja, meer tijd om te poetsen dus!

Doei! ;)
 

TooTall

Member
Dank!

Dit is de wagen in kwestie. Een paarse (ja hoor, Amethyst Purple....WAT?) Skoda Superb Combi Elegance uit 2010. Qua opties redelijk compleet, belangrijkste de Columbus navigatie, verwarmd leder voor en achter, Sound System, en elektrische kofferklep. Deze 2.0 sjoemeldiesel is door VAGTechniek van 140pk/320Nm naar 186pk/406Nm gebracht. Rijden is erg prettig.

33tt6o4.jpg

oaxffk.png


Binnenin? Simpel, veel beige (namaak?) leder en echt hout van de plasticboom. Heel erg sjiek. Meestal zet ik een streepje klassiek op en dan begint mijn (Nederlandse, overigens) vriendin spontaan te kokhalzen en te grijpen naar de deurhendel. Lachen, altijd weer.


20fxa3q.jpg


Voor de rest doe ik kleine aanpassingen, heb onder andere het facelift stuur ingebouwd, de facelift LED achterlichten (incl. ander boordnet), facelift versnellingspook, en een hoop VCDS aanpassingen uiteraard.

Zoals jullie zien staat de Superb er bij tijden erg scherp bij dankzij onze Belgische wegen:

o90eiu.jpg

11sfjw1.jpg

2ue2ph5.jpg


Dus dat.

wwc521.jpg
 

TooTall

Member
En op 23-06-2016 bezoek gehad van een hagelbui, dit is het resultaat... +/- 10 inslagen, dak, motorkap, zijflanken, deuren, deurhendels zelfs....

Gaat ergens in de loop van de herfst aangepakt worden...en dan hopen dat het eindresultaat nog ok zal zijn!

2qsx9nl.jpg


6qzhc3.jpg
 

Cavemania

V.I.P. Member
Welkom hier Jan. Mooie wagen heb je. Tja, de Belgische wegen zullen we het maar niet over hebben denk ik. Maar ook in Nederland kan je auto zo vies worden hoor.
 

TooTall

Member
Dank allen!

Welkom Jan. Veel plezier op dit forum. Je hebt een leuke schrijfstijl.

Ik heb dat nog eens gehoord, dat was in opvolging van dit stukje op een ander forum. Misschien kan je jezelf erin herkennen :D Als je even tijd hebt...:p

*******************************************

ng4sk2.jpg


Zaterdagochtend.

Vriendin afgezet om 0800 op haar stageplek.

Carrefour Supermarkt in Kuringen gaat open om 0830, ideaal dus. Ok, het is een zaterdag. Ok, het is het Paasweekend. Maar kom, de Carrefour is groot, en het is vroeg, zal wel meevallen.

Viel ook mee. Was praktisch alleen in de winkel. Op de parking daarentegen...

Ik kom aan om 0810, totaal verlaten. Dus ik zet mij in het midden van de achterste rij op de parking (niet helemaal vooraan tegen de winkel op de dichtste plaatsen, de eerste 2 zijn toch voor "gezin met kinderen" of gehandicapten, + daar gaat iedereen staan. Ben zeker niet iemand die uit zijn weg gaat om alleen te parkeren, mijn auto is niet zo exclusief of duur of gaaf, maar kom, winkelkarretjes, deuren, instappen, enz. Gewoon makkelijk, handig en beleefd. Beetje zoals als er 3 urinoirs zijn in het toilet gaat de ene vent de uiterst linkse nemen, en de andere de uiterst rechtse. En iedereen kan op zijn gemak zeiken.

Dit is echter buiten onze seniore medemens gerekend.

Ineens doemden ze op. Als 2 jagende luipaarden haastten de 2 econo-boxen (Peugeot 208 MY 1999 en Nissan Sunny Joy Edition 1997) zich DWARS over het hele parkeerterrein. Hun slecht afgestelde koplampen (nuja, 1 werkend dimlicht bij de ene en 2 stadslichtjes bij de andere) schenen recht in mijn onbeleefd, ongewassen, waardeloos stuk jong volk waar niets mee aan te vangen is omdat ge de oorlog niet hebt meegemaakt - gezicht. Stickers van de Pensioenbond, Fietsverenigingen en Commerciële TV stations flitsten aan me voorbij.

De eerste kwam, na wat twijfelen, neus aan neus staan met mij. Erin een pet van 80 en ofwel een poedel met een paarse kleurspoeling, ofwel was het zijn vrouw. Hij gaat in de ankers op ongeveer 3 meter van mijn neus. Om dan héél voorzichtig 0.000005 decimeter vooruit te bollen. Om dan wéér alles dicht te gooien. Om dan 0.000002 decimeter vooruit te bollen. Dit zal zich nog enkele keren herhalen. Tijdens dit hele tafereel zit meneer met zijn borstkas op het stuur en met zijn voorhoofd geplet tegen de dakhemel om toch maar het einde van zijn meterslange motorkap te zien.

Ondertussen staar ik vol ongeloof recht in het vriendelijk glimlachende gezicht van de paarse poedel.

De tweede scheerde rakelings (echt, rakelings) langs de eerste en vlamde zich vlak langs mij. Om daarna vooruit te rijden op de koppeling. En met "op de koppeling", bedoel ik op zulke manier dat ik de koppeling begon te ruiken in mijn auto.

En dan kwam hij terug achteruit. Iets dichter naar mij, zodat zijn vrouw genoeg plaats had om uit te stappen aan haar kant. Niet dat daar een auto stond. Nee, het eerstvolgende obstakel was de Kuringersteenweg, ongeveer 300 meter en 50 LEGE parkeerplaatsen weg.

Daarna hebben we gezellig met zen allen in de auto zitten wachten. Beide koppels haalden hun boodschappenlijstje uit (voor de poedels) en Het Belang Van Limburg - de Zondagspecial over de 100ste Ronde van Vlaanderen (voor de klakken)

En toen. Ineens gebeurde het.

Er verscheen in de draaideurcarrousel een persoon met een blauw hemd. En op dat hemd, daar stonden letters op. C A R R E F O U R.

Nog voor dat ik iets kon doen, werden kranten neergeworpen, boodschappenlijstjes in verschrompelde decolletés gepropt, tassen van de Aldi (?) onder de arm genomen en deuren opengeworpen. Daarna zetten alle 4 de aardbewoners hun handen op hun dak. Want zo hijst ge U blijkbaar het gemakkelijkst uit uw auto. Ik wendde mijn ogen af in afwachting van de onvermijdelijke deuk of kras in mijn auto..........

En het enige wat mijn auto geraakt heeft, is een dikke vogelstront die op mijn voorruit lag toen ik terug kwam.

Natuurlijk schijt die op mijn auto. Het is mijn verdiende loon!

Het was tenslotte de middelste...
 
Laatst bewerkt:

stryker

Member
welkom hier... en dan woon je precies nog in de buurt. p.s. ben jij dat op je profielfoto?
beoefen je ook de schietsport?
 

Nieuwste berichten

Bovenaan