Hoe binnenzijde koplampunits reinigen

Cavemania

V.I.P. Member
Wist niet waar ik dit topic moest plaatsen dus maar even in Off-topic. @Stefan, wil jij hem op een voor jou goede plek plaatsen?

Ik zit met een klein probleempje. Waarschijnlijk is mijn koplampunit een keer vochtig geweest aan de binnenzijde of er zit andere aanslag aan de binnenzijde van de unit. Zie foto. De vlekken die aan de linkerzijde van de unit zichtbaar zijn zitten aan de binnenzijde. Nu is mijn vraag, hoe krijg ik dit weer schoon.

IMAG0699.jpg
 

Cavemania

V.I.P. Member
Dat zit erg goed vast, zowel met klemmen als een hele taaie kit. Van achter kan je er ook niet goed genoeg bij.
 

nicknameless

V.I.P. Member
Het is een gewaagde operatie, maar ik heb al meerdere filmpjes voorbij zien komen dat ze de complete koplampunit demonteren, er zoveel mogelijk vanaf halen en dan de unit in de oven leggen waardoor de kit zachter wordt en makkelijker te verwijderen is.


 

2shiny

V.I.P. Member
zelf heb ik dat in tijde ook gedaan met de koplampen van mn mondeo. Is eigenlijk heel gemakkelijk en er kan niets misgaan. Ze hoeven er echt niet lang in hoor.
 

ArjanD300

Premium Member
Lees zeer geïnteresseerd mee !

Mazda 6 zeker :D bekend euvel, hier ook...
maar bakken ga ik echt niet doen ! Eigenlijk heb ik er "vrede" mee, niet natuurlijk maar de risico's zijn me te groot om het weg te halen.....
 

Brianvnijn

Member
ik heb zelf de methoden om de boel uit elkaar te halen ook al eens overwogen met mijn mistlichten, echter ben bang dat het nooit meer netjes waterdicht blijft. zit zelf ook met dit verhaal en heb ook al zitte denken om ze eens in een bak water te mieteren met een druk slang ofzo . soort van miniatuur hogedrukreiniger, veel van de electronica delen kunnen vaak toch los of er uit geklikt worden aan de achterkant van een unit.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan