Hoe onderhouden/wassen jullie je doeken?

IbizaSigno

V.I.P. Member
Mijn microvezeldoeken gaan eigenlijk altijd met Micro Restore in de wasmachine. Nu verkoopt waxworld.nl dit niet en ben ik op zoek naar een vervanger voor dit product. Daarbij vraag ik me af hoe jullie je doeken wassen?
 

Kilometervreter

überspammer
Ik heb nog een volle fles mico restorer dus ik heb het probleem (nog) niet.
Ik was mijn doeken gewoon met wasmiddel (zonder wasverzachter) daarna hang ik ze te drogen op mijn (eigen:confused:) wasrekje.
Eens in de vier keer doe ik ze met restorer.
 

Clean Benz

Member
Op de hand met een vloeibaar witwasmiddel, daarna in de droger. Doe dit ook altijd met de CSF Delirium Orange Drying Towel, sterker nog, hij komt net uit de droger :D
 

Addy

V.I.P. Member
Doe ik eigenlijk nooit, maar merkte vandaag dat de droogdoek niet echt lekker meer droogde.
Toch maar eens aanschaffen.
 

Martijn

Active Member
Laats een scheut azijn in het wasverzachter bakje, oude doeken werden ietsje beter.
Wel opletten dat je niet de washmitt erbij doet, had dit laatst gedaan (doeken, washmitt + scheut azijn) daarna bij volgende wasbeurt sloeg m'n wasemmer dood zodra ik de washmitt erin gooide, 0,0 schuim meer!
 

JRM

Active Member
Ik was ze met een vloeibaar wasmiddel, zonder wasverzachter en hang ze te drogen aan een droogrek. Mocht ik het nodig vinden dan spuit ik de doeken ook nog even in met de welbekende microrestorer die ik met water in een sprayfles heb zitten. Als ik denk dat de doeken het nodig hebben dan krijgen ze een volledige wasbeurt hiermee.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Sinds kort hebben we een wasdroger hier. Na het wassen met microrestore (wat ik meestal doe) doe ik de doeken nu in de droger op het woldroog programma van 6 minuten. Heel licht vochtige maar oh zo zacht komen ze er uit! :)
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ik doe net als pro-detailer. Een scheutje micro restorer en vloeibaar wasmiddel.
Bij mij gaan ze dan weer niet in de droger
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Worden altijd (dus iedere wasbeurt) gewassen met Cobra Microrestorer, na het centrifugeren binnen op de lijn drogen.
Nieuwe MF doeken gaan altijd eerst een nacht in een emmer water met een scheut natuurazijn.
@Addy als je een keer een sampletje wil om te proberen.....
 

Black Widow

V.I.P. Member
Ik voeg altijd 1 dopje van die Smartwax restorer toe aan het vloeibare wasmiddel en een kopje schoonmaakazijn in het wasverzachter bakje. Wassen op 40 graden. Daarna even 20 minuutjes op lage temp in de droger. Worden de doeken weer wat luchtiger van. Doe ik al jaren zo en mijn doeken zijn nog steeds in topconditie.
 

Davey

Member
Ik onderhoud mijn doeken altijd in de wasmachine 30graden zonder wasverzachter doe ik nu al zon 3-5jaar en nergens problemen mee gehad heb ze nog allemaal!!
 

Srt4

Premium Member
Aangezien deze topic een jaartje of 2 oud is ben ik benieuwd , hoe iedereen tegenwoordig zijn doeken wast ,,, en waarmee .
 

Nieuwste berichten

Bovenaan