Hoe vaak kleien en wanneer?

ik gebruik dus een Clay washandschoen Geel medium.
In de wasstraat spuit ik eerst alles in met allesreiniger,..rubbers,..motor,..deurstijlen etc etc
Dan doe ik de wielen terwijl de rest lekker intrek.
Dan spuit ik met hogedruk alles af en ga ik wassen met shampoo en een klei handschoen.
Daarna weer alles schoonspuiten met hogedruk en de auto droogmaken met een zeem / lucht.

Dan zou ik dus kunnen gaan polijsten ? Maar met welke polisch ? 3000/5000/9000/12000
Meestal gebruik ik de oranje pad ! En zet daarna de auto in de wax.

Echter heb ik vandaag een 207cc (cabrio) gedaan en gelijk in de wax gezet met een witte pad.
Voor sommige hier zou het niet top optimaal,...maar voor 120 euro kan je niet uitvoerig polijsten,...dan zou je wel 350 moeten vragen bijvoorbeeld.

Of hebben jullie daar andere ideeën over ?
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Een kleiwashandschoen? Die ken ik nog niet Cees.
Dat wil zeggen dat als je de auto wast ook iedere keer een klei actie doet, of begrijp ik het niet goed?

Over de slijpgraad van je polish. Je hebt zelf een Volkswagen en vandaag een Peugeot gedaan, dan weet je gelijk dat je niet kunt zeggen met welke slijpgraad je een goed resultaat bereikt.
Voor een gelijksoortige correctie kun je op een zachte lak met een fijnere slijpgraad terecht dan op een hardere lak.

Mooi om te zien hoe leergierig je bent.
Die zeem zou ik inruilen voor een MF drying towel, dat dan weer wel.
 
Nee ik gebruik hem niet elke wasbeurt @BlackPassat
Ook een gewone microvezel washandschoen met wokkels ;-)

Afgelopen weekend bij iemand geweest die gebruikte Monello,...ging van grof naar fijn.
Nu zag ik op WaxWorld ook de Mezerna 3 in 1
wat is jullie ervaring hiermee ?
Ik zou het liefste gewoon 1 product gebruiken
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Nee ik gebruik hem niet elke wasbeurt @BlackPassat
Ook een gewone microvezel washandschoen met wokkels ;-)

Aha prima, ik vond het al vreemd om zo vaak te kleien.

Afgelopen weekend bij iemand geweest die gebruikte Monello,...ging van grof naar fijn.

Dat is het gekende principe van het afbouwen Cees. Je wil bij iedere stap de "schuurkrassen" van de vorige stap wegwerken, daarom is het van belang dat de stappen niet te groot zijn. Als je de vergelijking maakt met gewoon schuurpapier dan is het misschien wat beeldender, als je met korrel 80 hebt geschuurd dan pak je daarna korrel 120. Als je fijner zou pakken en in één keer naar korrel 320 zou gaan dan krijg je de grofste schuurkrassen van de 80 er niet uitgeschuurd en je bent te lang bezig

Nu zag ik op WaxWorld ook de Mezerna 3 in 1
wat is jullie ervaring hiermee ?
Ik zou het liefste gewoon 1 product gebruiken

Een one-stepper is altijd fijn werken maar het blijft een compromis. Afhankelijk van de correctie die je wilt bereiken zul je soms eerst voor de correctie gaan met een wat grover middel, en later afbouwen naar glans met een fijner middel.
Menzerna gebruik ik graag, maar met de 3 in 1 heb ik geen ervaring.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan