Hogedrukreinigers.

Blue Raccoon

New Member
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tom

Epsilon

Premium Member
Heeft jouw Nilfisk slang geen last van knikken of andere ongemakkelijkheden @Epsilon. Je gaf al aan dat ie een beetje kort was, maar verder geen onhebbelijkheden zoals de stijfheid en het krullen van de Kärcher?

Ik had geen grote ongemakken met de slang van de Nilfisk. Soms draaide die wel maar uit de draai halen was niet al te veel werk.

Nu is de situatie bij mij wat veranderd. Ik ben bang dat ik mijn Nilfisk te veel heb belast want hij lekt een soort olie. Eerst dacht ik nog dat het plasje kwam van de plantsoenendienst die bezig waren geweest met een benzine blazer. Later kwam ik erachter dat mijn Nilfisk de dader was. Omdat ik na 5 jaar toch al iets sterkers wilde met meer bereik was ik dit topic gaan volgen en kwam ik op deze machine uit:
20180501_214944.jpg

Ik kan je binnenkort dus laten weten hoe ik de Kärcher en zijn slang ervaar :) Deze machine is in elk geval een stuk groter en zwaarder (6.5 kg t.o.v. 13 kg) dan ik gewend ben.
 
Laatst bewerkt:

Blue Raccoon

New Member
@BlackPassat Ja dat is wel handig aan deze forum, zat eerst twijfel tussen K2 of K3 maar ben door deze topic gelezen en gereageerd toch voor K5 gegaan.
Van weekend Kärcher uitproberen op de tuintegels :p
 

Guido1985

Active Member
Na alle ergenissen van krullende, te korte slangen. Te weinig water opbrengst maar eens grof uitgepakt.
Afgelopen week de spaarpotten van de kinderen en het traktement van de vrouw in beslag genomen.
Hierna een Kranzle 1152 tst gekocht.
Hiernaast wat quick conectrors aangeschaft, korte lans/gun. En een quick conector op de foamlans.

Gisteren de eerste dag van gebruik, en wat werd ik daar vrolijk van.

AB7C581B-6435-498E-B8D4-799ECE4275E0.jpeg BC5EE0E3-59DA-473F-8C6A-1B9D95BEF628.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Tom

Premium Member
Oja, kranzle moet je liggend gebruiken als ik het goed heb, anders gaan ze stuk! Weet niet of dat voor alle modellen is?
 

Guido1985

Active Member
5D9A493C-B320-4159-992A-B4A51252C940.jpeg Klopt helemaal, je legt hem neer tijdens gebruik. De huiskamer heb ik maar gelaten zoals hij was.
 
Laatst bewerkt:

Raypelsteeltje

New Member
Mijn TopCraft zit iets van een tankje aan.
Daar doe je wat autozeep in en dan op de laagste druk sprayen.
Geen bakken met schuim maar genoeg smeermiddel zullen we maar zeggen.

Als ik zoveel schuim produceer in mijn Straat als in dat filmpje, gaat de buurt meteen bellen, heb ik 10 min later de politie, gemeente, milieu toezicht en de brandweer op de stoep.

Wat ik her en der lees over het nut van foam, zijn de meningen toch ruim verdeeld.
Maar wel onwijs leuk om te doen.
 

Bijlagen

  • A0822149-D282-427D-9E25-D91CFA9DF5E2.jpeg
    A0822149-D282-427D-9E25-D91CFA9DF5E2.jpeg
    106,9 KB · Weergaven: 0
  • Leuk
Waarderingen: SLK

Kevin

New Member
Naar aanleiding van Wie is wie,hier http://www.waxworldforum.nl/threads/marcel-stelt-zich-voor.1356/maar even verder ivm hogedrukreiniger.
Daar Mn foamer waterig schuim levert wat is de minimale druk die een reiniger moet hebben. Zat zelf al te kijken naar de bekende namen maar misschien dat jullie met je ervaringen een stap verder kunnen helpen.


Minimale druk is niet belangrijk, liter water per minuut 'tov' de druk is belangrijk.

Mijne doet 20 liter per minuut, en trekt dus je tuinslang leeg.. Heb voor thuis een aansluiting gemaakt die dit levert, wel even waard om te checken, want 12mm koper is te klein ervoor (tenzij je dikke druk op je water hebt) , je moet echt naar 15 of zelfs groter.

De karcher's doen geloof ik tussen de 7 en 12 liter per minuut

Voor je auto te wassen is een goed vlakke sproeivlak (lang en smal waterstreepje) het beste.

Voor m'n foamgun moet ik zelfs de hogedrukreiniger iets zachter zetten, want zelfs met de grote sproeier krijg ik anders scheerschuim en dat is niet lekker werken. Dan blijft 't uren liggen op de stoep.

Voor af en toe wassen is een druk van 140 bar en metalen pomphuis het belangrijkste. Kijk ook naar de nilfisk's en karcher's die mensen hier gebruiken, dan zit je wel goed.

Wel altijd netjes swinters je hogedruk op een warme plek stallen, anders verzeker ik je nu al van lekkages na een paar keer gebruiken, de apparaten kunnen niet tegen vorst, wat men ook zegt van ruitensproeiervloeistof opzuigen..

http://www.waxworldforum.nl/threads/poetsmop.1293/page-4#post-53388
 
Laatst bewerkt:

Wilocat

New Member
Dank voor je informatie Kevin.
Een deze dagen gaat de voortuin op de schop en begin ik met een buitenkraan 15mm. Dan heb ik genoeg aan een tuinslang van 10 a 15 meter, dit moet qua drukverlies goed gaan voor een toekomstige hogedrukreiniger en huidige. Heb me nu voorgenomen eerst met Mn kleine Kärcher dit uit te proberen. Ondertussen rustig verder zoeken welke HD reiniger naar aanleiding van je uitleg, misschien ook kijkend naar een 2e hands kranzle maar wat nu al constateer zijn ze net zo duur als een nieuwe Nilfisk of Kärcher en deze hebben garantie.
 

Kevin

New Member
Dank voor je informatie Kevin.
Een deze dagen gaat de voortuin op de schop en begin ik met een buitenkraan 15mm. Dan heb ik genoeg aan een tuinslang van 10 a 15 meter, dit moet qua drukverlies goed gaan voor een toekomstige hogedrukreiniger en huidige. Heb me nu voorgenomen eerst met Mn kleine Kärcher dit uit te proberen. Ondertussen rustig verder zoeken welke HD reiniger naar aanleiding van je uitleg, misschien ook kijkend naar een 2e hands kranzle maar wat nu al constateer zijn ze net zo duur als een nieuwe Nilfisk of Kärcher en deze hebben garantie.
Klopt, maar je kan wel alle reserveonderdelen bestellen die je ooit nodig zou hebben. En als je verder aankoopadvies wil voor die dingen moet je me even een berichtje sturen.

Ps als je kraan maakt, denk dan ook aan de mogelijkheid om 'm leeg te maken in de winter.

Ik gebruik m'n hogedruk gemiddeld ieder weekend wel. Dus vandaar dat ik het risico wel wil nemen, daarnaast ben ik er best handig met motoren en pompen, en heb ik echt weinig betaald voor de 160tst.. Diegene wist niet wat ie verkocht zeg maar
 

Wilocat

New Member
De vraagprijs die men wil hebben € 550,- en heeft zijn sporen er wel op zitten. Het is ook een 160 tst.

Idd aan gedacht om een Hendelstopkraan met aftapper er tussen te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan