Houdbaarheid Dlux

IbizaSigno

V.I.P. Member
Morgen wil ik met mijn Fiesta aan de slag en heb ik bedacht om het kunststof met Dlux te gaan behandelen. Ik heb een geopend flesje van 2014. Is die nog te gebruiken? Ik heb ook een ongeopende verpakking van 2015. Is die ook nog goed?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Geopend flesje 2014 is misschien een uitdaging maar het dichte 2015 flesje mag geen probleem zijn.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Wat zou de uitdaging zijn?
Aanbrengen is een kwestie van goed reinigen en drogen. Daarna aanbrengen met een make up padje. Moet het na het curen nog afgenomen worden?
 

JRM

Active Member
Wellicht dat met de 'uitdaging' bedoeld wordt dat het nog het gewenst resultaat kan geven?

Afdoen volgens mij met een doek het best met draaiende beweging, zodat eventuele gemaakte strepen bij het aanbrengen verdwijnen.

*correct me if I'm wrong :)
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Wat zou de uitdaging zijn?
Aanbrengen is een kwestie van goed reinigen en drogen. Daarna aanbrengen met een make up padje. Moet het na het curen nog afgenomen worden?
De "uitdaging" is denk ik de hechting, werking en standtijd. Het gesloten flesje is zeker geen probleem. De aangebroken uit 2014 in principe ook niet, maar uit ervaring weet ik dat de standtijd wel eens erg verkort kan zijn. Maar dat merk je snel genoeg. En als het voor je eigen auto is, is er helemaal geen probleem. Je hebt tenslotte ook het dichte flesje nog.
Elke week of maand die het open flesje nog werkt is meegenomen, toch?

Zelf bewaar ik open flesjes in zo'n vacuüm doosje. Zo eentje met zo'n pompje. Dat doosje plaats ik dan weer in een kratje waar geen licht komt.
Of dit echt helpt weet ik niet, maar tot nu toe heb ik er goede ervaringen mee.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan