IbizaSigno's detailoverzicht

maupie00

Active Member
De eerste foto is net een mond vol vliegen:D

Eindresultaat ziet er netjes uit.
Hoe heb je de honinggraatgrill aan de voorkant eigenlijk behandeld of was deze nog netjes?
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Die heb ik gewassen met extra aandacht en in de dressing gezet. Alleen de buitenste randjes, dus niet in de diepte. Nog tips daarvoor?
 

SLK

V.I.P. Member
Prachtig resultaat weer @IbizaSigno / Nicky. En ik heb je met alle plezier weer terzijde gestaan, vooral dat laatste:p:D
Het is iedere keer weer genieten jou zo enthousiast met een auto bezig te zien. Daar ben ik best wel jaloers op, maar mijn energielevel ligt niet (meer) op het niveau als dat van jou, mede dankzij onze kleine man.
Je hebt deze Up! weer naar een Next Level weten te tillen:cool:;)
 

maupie00

Active Member
Helaas geen tips om dieper in de honinggraat te komen, was hier zelf juist erg benieuwd naar.

CG black on black lijkt me wel irts maar is moeilijk te importeren
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Die heb ik gewassen met extra aandacht en in de dressing gezet. Alleen de buitenste randjes, dus niet in de diepte. Nog tips daarvoor?
Tip van de week: Ga naar een autoruitenboer in de buurt, vraag of je daar wat "ruitenkitaanbrengstaafjes"* van kunt krijgen/ cq. overnemen.
* ik weet niet hoe die dingen officieel heten, maar het is een ijzeren staafje met een foamachtig bolletje van ongeveer 1 cm doorsnee erop.
Hiermee kun je perfect in de honinggraat en de dressing wordt er prima door afgegeven.
(ik zal nog een fotootje zoeken voor je)
 

SLK

V.I.P. Member
Alleen de buitenste randjes, dus niet in de diepte. Nog tips daarvoor?
Is de diepte aan de achterkant dicht zoals langs de zijkanten dan breng ik vaak PB trim restorer aan met een kwastje. Is de diepte open aan de achterkant zoals in het midden dan gebruik ik meestal een spuitbus Balsem van 1Z die ik daar speciaal voor heb gekocht. Misschien niet detailer waardig maar het werkt wel:p
Die stokjes die @BlackPassat bedoelt gebruiken ze bij ons in de garage idd om ruitenkit aan te brengen.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Vandaag een zwarte Toyota Yaris aangepakt. Nou ja zwart, dat zal de kleur wel zijn die er onder zit.. o_O
image.jpg
image.jpg

image.jpg
image.jpg

Het moge duidelijk zijn. Werk aan de winkel! Begonnen met Valet Pro Snow Foam Combo2 en het borstelen van de naden en rubbers.
image.jpg

Dit alles onder hoge druk weer afgespoten. Daarna Wolfs Chemicals Deironizer over de lak verneveld en onder het genot van een kopje koffie in laten werken.
image.jpg

Daarna de auto afgespoten en gewassen met twee emmers en Wolfs Chemicals White Satin shampoo. De banden gereinigd met Meguiars APC 1:4, de velgen met Auto Finesse Imperial velgenreiniger en de EZ detail mine brush. Ondanks dat ik de Monello washandschoen te slap voor woorden vind is het een ideaal ding voor velgen voor de boutgaten bijvoorbeeld. Na het wassen de lak en ramen gekleid met Poorboys World klei en Spray&Wipe 1:1. Klein stukje zijkant..
image.jpg
Ik weet het, veel teer. Teerverwijderaar op..:oops: Iets met raad en voorraad.
Vervolgens de auto voorzien van supersnelle racestrepen. :cool: Dit om te voorkomen dat de rubbers wit uitslaan als het toch met polijstmiddel in aanraking komt.

image.jpg

Tijd om schade op te nemen.
image.jpg

image.jpg

Dus een testspot met Rupes15, groene pad en Quarz Gloss (groene dop) polijstmiddel. Dat bood de uitkomst voor de lak.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    183,2 KB · Weergaven: 0

IbizaSigno

V.I.P. Member
Na een hit op de motorkap met Quarz Gloss medium.
image.jpg

En een 50/50.
image.jpg

Het moge duidelijk zijn welke kant wel en niet gepolijst is. De hele auto behandeld op deze wijze. Hierna alles ontvet met CarPro Eraser om vervolgens Angelwax Corona aan te kunnen brengen. Dit even laten curen en afgenomen. Ook alle kunststoffen met Corona.
De banden met Wolfs Chemicals Black Out en de velgen beschermt met Poorboys Wolrd Wheel Sealant. Door de beide sealanten is de auto weer voor lange tijd beschermt. De ruiten van binnen en buiten met Dodo Juice Clearly Menthol Glasscleaner en de Mint Merkin ruitendoek. Alle dorpels e.d. met Dodo Juice Basics of Bling detailer. De buitenzijde was klaar zo. Tijd voor het interieur. De eigenaar had zelf al gestofzogen. De rubbermat in de kofferbak met APC van Meguiars 1:10 en vervolgens ook met Black Out van Wolfs Chemicals. De rest van het interieur met Meguiars Quik Interior Detailer. De pedalen ook gereinigd met APC 1:10 en een kwastje.
De eigenaar had wat nare vlekken in de stoelen, met de geleende extractor van @SLK deze aangepakt met de APC van Auto Finesse 1:20 gezien deze niet schuimt in de extractor.

Voor
image.jpg

..en na
image.jpg

Ondertussen was de koffie klaar:D
image.jpg

Dan de after pics. Even de auto in de zon gezet.
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Metallic!
image.jpg

En reflectie weer terug.
image.jpg
image.jpg

Zowel de eigenaar als ik tevreden met het eindresultaat. :)
 
Laatst bewerkt:

BlackPassat

V.I.P. Member
Mooi beschreven Nicky. Wat dit een detail van 1 dag? Knap dat je dat in een dag voor elkaar krijgt hoor. Alleen een exteriordetail krijg ik niet eens in 1 dag af (weet het: ik ben een trage ouwe vent)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan