Iemand ervaring met Tuf Shine Permanent Tire Shine Kit ?

lucky

New Member
heeft er iemand ervaring met Tuf shine permanent tire shine lijkt mij wel ideaal

YouTube filmpje
 

Woody

V.I.P. Member
Ik heb de kit zelf ook.
De cleaner is een hele goede. Zit ook een heel makkelijk borsteltje bij om de band te schrobben.
Zelfs bij nieuwe banden is het reinigen een zeer intesief werk en je bent niet zomaar even klaar. Je "moet" namelijk net zo lang doorgaan tot dat je wit schuim hebt. En dat kan wel even duren.

Foto van het reinigen:

DSC_000002.JPG

Daarna de banden goed drogen, maar dat spreekt voor zich ;)

De tire coat aanbrengen gaat heel gemakkelijk met het bijgeleverde sponsje. Eerste keer is even wennen en de tire coat zal op het sponsje blijven dus even oppassen dat je niet te veel gebruikt en het sponsje recht houdt.

Hier het resultaat. Voorkant 3 lagen en achterkant 1 laag:
DSC_0288.JPG

Jammer dat de reiniger maar genoeg is voor 1 setje banden.

Hier zijn nog een aantal voorbeelden waarbij ik de tirecoat heb gebruit. Deze banden zijn gereinigd met Megs Super Degreaser 1:6.

IMG_12620020281208.jpeg
Zoals je ziet een mooie verzorgde uitstraling na 1 laagje.

DSC_1321.JPG

Hier zitten 2 laagjes op.

Ik vind het heel mooi spul. Hier mijn plussen en minnen ;)

+ Hele goede reiniger
+ TireClearCoat heeft een hele mooie finish
+ Standtijd is hele dikke plus!
+ Makkelijk schoon te houden met normaal wassopje

- Prijs
- Intensieve reiniging

Nog een tip vanuit mijn kant. Na het aanbrengen van de TireClearCoat, als je alle banden hebt gehad nog even keertje eroverheen met het sponsje (zonder extra product) om alles nog even mooi egaal na te wrijven.

Hoop dat ik je hiermee voldoende geholpen heb ;)
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Sluit me aan bij @Woody . Zelf dit product ook gebruikt. Ik heb eerst de banden met apc / superdegraser gedaan en vervolgens met de bijgeleverde cleaner.
Blijft wel een intensive klus waar je best wat tijd aan kwijt bent.
 

Woody

V.I.P. Member
Maar ook zonder de Tuf Shine cleaner is een goed resultaat te behalen ;)
Dus als de cleaner op is kan je gebruik maken van APC/SD
 

Black Widow

V.I.P. Member
Zelf neig ik ook meer naar gebruiksvriendelijke producten. Een halve zaterdag om mijn bandjes netjes te krijgen heb ik er niet meer voor over :)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan