Jurgh voorsteltopic

Jurgh

New Member
Leuk weer een nieuw detailforum erbij. Dan hoort netjes voorstellen erbij natuurlijk! Mijn naam is Jurgen en kom uit het westen van het land. Omgeving Hoorn. Als hobby één grote passie en dat is Audi. Ben inmiddels aan mijn vierde Audi toe en dat is nu een Audi S5SB uit 2010. Ik importeer ze uit DE. Simpelweg omdat de keus in NL niet zo groot is al je iets bijzonders zoekt. Als je van mooie auto's houdt dan wil je ze ook mooi houden. Inmiddels al bijna 5 jaar aan het detailen. Eerst handmatig, later op de DAP en rotary overgestapt. Met mijn grijze A6 4f tijdens de Audiforum S/RS dag in 2012 een derde plek weten te bemachtigen tijdens de show'n'shine :). De S5 black optic was in redelijk slechte staat qua lak en het heeft me veel moeite gekost om haar weer strak te krijgen. Maar met de nodige liefde en tijd krijg ik de lak wel waar ik hem wil hebben! Superstrak en krasvrij:pIMG_4822.JPGP1010456.JPG
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Welkom Jurgh, leuke voorstelpost. Zit een prima glans op die A5 S5 (sorry)zeg, maar als je inderdaad de 3e plaats hebt weten te bemachtigen in de show and shine dan moet je ook wel wat in huis hebben :)
 
Laatst bewerkt:

Kilometervreter

überspammer
Ha die @Jurgen Welkom hier! Je zal hier wel meer Audifanaten tegenkomen.....:p. Leuk je hier ook te zien!
@Stefan Die A moet een S zijn:confused: en die derde plaats was nog terecht ook .
Ik ben deze week nog in Avenhorn bij Pronk geweest en eigenlijk deze weken wel regelmatig in het West-Friese dus hou je ogen open!
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Tsja, er zat dan ook een waasje over je lak
lol1.gif
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Wou net zeggen... Volgens mij is iedereen 4de geworden...... :D
Hè @Jurgh; Ook hier, leuk! En ja.... Je wèèt wat ik van je S5 vindt! ;)
Het "Audi gehalte" gaat wel hard omhoog zo
 

Jurgh

New Member
Hey mannen, had jullie hier al gespot haha. Maar idd het was spannend afgelopen Show'n'Shine. De lat lag erg hoog! En eerlijk is eerlijk, ondanks de weken van voorbereiding, er zaten nog schoonheidsfoutjes op. (krasjes op B-stijl, waxresten binnenkant achterlichten en last but not least plek met hologrammen op motorkap:(). Maar dit nemen we mee ter lering!
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Hier hetzelfde, was mijn eerste "show & shine" en wàt een hoog nivo.... Bij mij onder andere òòk krasjes op de pianolak van de B-style. En het fraaie was, @Stefan; had me er nog voor gewaarschuwd, gewoon dom dus...:rolleyes:
Of ik nog eens mee doe; ik weet het niet. Voor mij is het detailen vooral een hobby èn ontspanning. En zo'n "show & shine" is niet echt ontspannend meer...:)
 

Jurgh

New Member
Ik wil het nog een poging geven. Ik weet waar mijn verbeterpunten liggen en iedere detailbeurt kom je dichter bij perfectie....


Maar zwart he.....:eek:
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Tsja iedere kleur kent zo zijn valkuilen de een wat meer dan de andere. Perfectie nastreven is mooi maar persoonlijk vind ik het maximale nastreven een beter uitgangspunt. Je zult altijd te maken krijgen met een krasje wat net te diep is, of een imperfectie in het spuitwerk of...
 

Jurgh

New Member
Klopt, zo heb ik last van sinaasappelhuid (de S5 dan;)). Maar in het verwijderen van krassen kun je heel ver gaan natuurlijk. Maar als je de auto als daily gebruikt én een buiterslaper is is het idd heel lastig perfectie te bereiken. Maar een poging doen tot is al heel wat toch?:D
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Sinaasappelhuid is helaas de orde van de dag, daar zijn ook wel oplossingen voor maar dat gaat voor veel personen vaak een beetje te ver ;) En natuurlijk is het lovenswaardig dat je perfectie nastreeft maar we willen hier ook alleen maar mee aangeven dat perfectie niet altijd haalbaar is, er zijn mensen die zich daar op blind staren en soms is het gewoon niet mogelijk.
 

Jurgh

New Member
Ok duidelijk. Ik heb denimpads liggen voor de sinaasappelhuid, Vd zomer ook gebruikt op een rotary maar niet echt onder de indruk van het resultaat.

Zijn er nog andere mogelijkheden?
 

Kilometervreter

überspammer
Nou ik had het er na afgelopen jaar ook wel een beetje mee gehad, het zal sterk afhankelijk van mijn agenda zijn of ik me weer inschrijf komend jaar, het was bij mij afgelopen jaar in de voorbereiding geen ontspanning meer en vond het niet leuk meer en dan gaat het mijns inziens toch de verkeerde kant uit!
 

Kilometervreter

überspammer
Ok duidelijk. Ik heb denimpads liggen voor de sinaasappelhuid, Vd zomer ook gebruikt op een rotary maar niet echt onder de indruk van het resultaat.

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Vlgs mij heb je dit niet roterend gedaan Jurgen en volgens mij moet dit wel............Oeps ik zie dat je schrijft dat je wel roterend gedaan hebt.......... vreemd.
Andere mogelijkheid is wetsanden vlgs mij........ Sorry @Stefan als ik voor mijn mond praat:eek:
 

Jurgh

New Member
Ik had toen even de rotary van poetsertje te leen. Wetsanding lijkt me niet? Je wil alleen de 'toppen' polijsten en niet de 'dalen'. Anders kun je net zo goed 'gewoon' polijsten?

Je hebt gelijk Leon, het moet wel leuk blijven. Doe nog een keer mee en ga voor een podiumplaats, daarna is het jammer maar helaas;)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan