Kilometervreter's detailoverzicht

Kilometervreter

überspammer
Ik raak trouwens steeds meer onder de indruk van de CQuartz UK 3.0. Het neemt echt stukken makkelijker af dan de voorganger wat nog weleens een uitdaging was.....
 

Kilometervreter

überspammer
Dit weekend was het de beurt aan de nieuwe en met zeer veel smaak samengestelde V60 in polestar uitvoering en onyx black van een Volvo forum lid .
Wat een fraaie auto met de polestar velgen, verlaging en de zwart gedipte raamlijsten en dakrail. Om jaloers op te worden. Zeker de raamomlijsting en dakrail staan nu ook op mijn lijstje.....
Maar wat een drama lak is het onyx black toch. Echt zacht en zeker geen auto waardig. Als je met iets druk met je vinger over de lak gaat staan de krassen erin.
Afijn de auto was twee keer met de hand gewassen (en geloof me de eigenaar weet zeker hoe hij een auto te wassen) en de auto zat volledig in de swirls.
Dit is de derde onyx black die ik doe ( heb er zelf ook een op het pad staan
sick.png
) en het was bij allemaal hetzelfde, eigenlijk gewoon schandalig.
Afijn het voordeel van zo'n boterlak is dat het ook makkelijk te corrigeren is.
Dus lekker de eerste stap op een MF pad met essence en daarna gefinished op de superglosspad met essence.
Afijn auto weer strak en een zalige reflectie. Hierna de CQuartz uk erop en daarna afgetopt met reload. Toen nog lekker de bandjes, velgen en ramen gedaan en de klus was weer geklaard.
het was weer (paar weken terug al de Fiat 500 van zijn vrouw gedaan) een gezellige dag met het Volvoforum lid en wederom met een zalig resultaat.
Plaatjes bij de praatjes....
IMG_8640.JPG IMG_8642.JPG IMG_8643.JPG IMG_8647.JPG IMG_8648.JPG IMG_8649.JPG
 

SLK

V.I.P. Member
Prachtig resultaat weer op een mooi samengestelde V60.
Dat is niet best, dat al die zwarte lak zo kwetsbaar is. En ook nog niet vrij van sinaasappelhuid zie ik op de achterklep.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Mooi @Kilometervreter , de hoeveelheid swirls zullen ook ongetwijfeld te maken hebben met het leveringsmoraal van de dealer. Evengoed is het toch wel naar dat de lak zo zacht is. Deze staat er in ieder geval weer mooi bij. Orangepeel is tegenwoordig standaard opgenomen in het afleveringspakket :D
 

Kilometervreter

überspammer
Mooi @Kilometervreter , de hoeveelheid swirls zullen ook ongetwijfeld te maken hebben met het leveringsmoraal van de dealer. Evengoed is het toch wel naar dat de lak zo zacht is. Deze staat er in ieder geval weer mooi bij. Orangepeel is tegenwoordig standaard opgenomen in het afleveringspakket :D
Nee, de auto was strak bij aflevering volgens de eigenaar en dat is iemand die wel weet wat een swirl is.
Als je met de vinger over de lak gaat zitten de krassen er al in, bij mij ook :(
 

Nieuwste berichten

Bovenaan