Koplampherstel Mercedes-Benz CLS500 (W219)

Discussie in 'Fotogalerij' gestart door Tim Krijgh, 22 mrt 2020.

1. Tim Krijgh

Tim Krijgh New Member Medewerker

Vandaag de koplampen van mijn CLS aangepakt!

De before picture:
    IMG_20200317_165400[1].jpg

De linker koplamp (bijrijderskant) kon er nog prima mee door, maar de rechter koplamp (bestuurderskant) ging langzaamaan richting APK-afkeur. Daarom werd het hoog tijd voor mijn eerste klus koplampherstel. Spannend, maar met advies van @Stefan en @BlackPassat in het achterhoofd vol zelfvertrouwen aan de slag!

IMG_20200322_181705[1].jpg
    De stappen die ik heb gevolgd:
    Stap 1: Opschuren met Colad Waterproof Schuurpapier. P600, P800, P1000, P1500, P2000 en P3000.
    Stap 2: Polijsten met CarPro Clearcut, Fixer en Reflect. Ik heb hierbij gekozen voor handmatig polijsten met de DetailPro Hand Applicator pads aangezien een koplamp van een CLS gekker gevormd is dan een Fiat Multipla...
    Stap 3: Ontvetten met CarPro Eraser.
    Stap 4: Beschermen met CarPro DLUX!

Stap 2, 3 en 4 ook op de linker koplamp (bijrijderskant) toegepast.

En zie hier het resultaat:
    IMG_20200322_173640[1].jpg

Zelf ben ik er super blij mee, al helemaal omdat de koplampglazen van zo'n CLS niet los te bestellen zijn... Liever een beetje elbow grease, dan een rib uit mijn lijf voor een nieuwe koplampunit haha. Een van de leukste klussen die ik ooit heb gedaan en ook nog eens enorm leerzaam!
    Kevin, 5T-3F-4N en BlackPassat vinden dit leuk.
  2. BlackPassat

BlackPassat V.I.P. Member

Klasse @Tim Krijgh, een heel mooi gelijkmatig schuurbeeld op de foto's te zien. Een mooie ervaring rijker én een behoorlijke smak geld in de pocket gehouden.
    Tim Krijgh vindt dit leuk.
  3. Stefan

Stefan Administrator Medewerker

Goed gedaan @Tim Krijgh , inderdaad een mooi egaal schuurbeeld en zeker door het coaten met DLux kun je er weer tijden knap bij rijden!
  4. 5T-3F-4N

5T-3F-4N V.I.P. Member

Netjes gedaan, zeker door alles handmatig aan te pakken! Duidelijk verschil met eerst. Heb je 1 of 2 lagen Dlux gebruikt?
  5. Tim Krijgh

Tim Krijgh New Member Medewerker

Thanks! Ik heb 1 laag DLUX gebruikt.
    5T-3F-4N vindt dit leuk.
  6. Kevin

Kevin New Member

Lekker bezig geweest Tim! Ziet er weer prima uit. Je hebt ook een mooi foto-overzichtje gemaakt.
  7. RST-Smurf

RST-Smurf V.I.P. Member

Is netjes geworden zo.

Deel Deze Pagina