Land Rover Defender 3.0 TDS Crew Cab Long Base

FiveCX-5

V.I.P. Member
Oude leuke en niet alledaagse-detail van vorig jaar, ook maar even hier plaatsen........
Vorige maand vroeg mijn broer of ik de LandRover wilde opknappen omdat deze verkocht zou worden. Gistermiddag was de dag dat dit ging gebeuren.............;)
De wagen was schoon en gewassen (wasstraat: :mad:) Nu ja hij moest er toch aan geloven..........
Gebruikte middelen Rotary AEG PE 150 met 5 en 3,5 inch backingplate en oranje LC`s én M105 deden de klus...voor de hoekjes en de gaatjes meestal de 3,5 inch gebruikt...... ook gefinishd met de Rotary, LC groen en M80. Als laatste Clearkote Carnauba wax (easy on, easy off en een lekkere glans. De wagen werd na afloop naar Purmerend gebracht om daar bij de LandRover dealer Leeuwenhoek 4x4 te worden verkocht........De banden heb ik niets aan gedaan......."Dat gaat je minstens 2 flessen Endurance kosten !! "Zonde !!!: zei Fred....zo gezegd, zo gedaan hahahaha....
Spullen uitgestald.......(foto`s zijn niet van een denderende kwaliteit)
IMG_9375.jpg

Mooie garage (stond niets in, was van een vriendelijke buurman van mijn broer) : "Neem de mijne maar !" "Heb je de ruimte !"" had hij gezegd. Nou, hij had niet gelogen en was erg handig voor een wagen van bijna 5 meter lang....!
IMG_9377.jpg

IMG_9378.jpg

zorgwekkende toestand van de lak (later bleek het mee te vallen)
IMG_9379.jpg

IMG_9380.jpg

IMG_9381.jpg

IMG_9382.jpg

IMG_9383.jpg

IMG_9384.jpg

de bril heb ik er deze keer niet afgeföhnd........(mag de volgende eigenaar zelf doen..misschien vindt ie het wel mooi ! :eek:)
IMG_9385.jpg

IMG_9386.jpg

1 hit met de rotary, oranje en M105.......duidelijk dat het nog een keer moest.....
IMG_9388.jpg

Al veel beter na 2 hits.........de rest van de koets ook zo gedaan....
IMG_9387.jpg

IMG_9391.jpg

IMG_9392.jpg

IMG_9393.jpg
 
Laatst bewerkt:

FiveCX-5

V.I.P. Member
grill 50/50 trimrestorer PB en Endurance
IMG_9390.jpg

Fred hielp (gelukkig) ook mee....
IMG_9396.jpg

de laatste stap groen en M80 (wat is die toch lekker..)
IMG_9397.jpg

IMG_9398.jpg

en als laatste de Clearkote Carnauba.........
IMG_9399.jpg

IMG_9401.jpg

met de Q5, de LandRover weggebracht naar Purmerend......
IMG_9403.jpg

IMG_9406.jpg

IMG_9407.jpg

denk dat de garagist alleen de wielen nog even in de schoensmeer moet zetten et voilà.....
IMG_9408.jpg

Bedankt voor `t lezen ! ;)
 

Chris van S.

Premium Member
Gaaf! Jammer dat de auto verkocht ging worden, want de Defender is nog een van de weinige oer auto's die nog word gemaakt. (Productie stopt binnen afzienbare tijd) Zo op de foto te zien is dit nog een net exemplaar. Auto zal vermoedelijk snel verkocht zijn geweest, zeker na deze behandeling.
 

Chris van S.

Premium Member
No surprise! De vraag naar Defenders is vrij hoog. Al heeft een Defender 3 ton km's aan levenservaring, dan nog is hij snel weer verkocht voor een aanzienlijk geldbedrag.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
No surprise! De vraag naar Defenders is vrij hoog. Al heeft een Defender 3 ton km's aan levenservaring, dan nog is hij snel weer verkocht voor een aanzienlijk geldbedrag.

Ik vind het alleen voor geen meter rijden :mad:........alles trilt, als je na 10 minuten uitstapt, denken ze nog dat je Parkinson hebt..........

Hij deed me een beetje denken aan mijn diensttijd, in de dikke DAF YA328..........
 

Chris van S.

Premium Member
@FiveCX-5 haha nee! Een Defender rijd voor geen meter op de openbare weg. Het is precies wat je zelf zegt; kwa rijden is een Defender echt back to basic. Maar als je off road gaat dan heb ik het liefste een Defender want daar rijd een hij echt geweldig. Zelfs beter dan bijv. een Range Rover met geavanceerde vering en electronische technieken.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan