latex spetters van de lak krijgen

Ik heb kleine spetters/spuitnevel van latex op de lak van mijn skoda en op de lak van de peugeot van mijn vriendin. Ik heb al geprobeerd met de heavy cutting pad van CG (gele) met menzerna SHC 300 op de 15mm DA rupes kloon. Ze worden wel minder maar zijn nog niet weg. Wat nu, grover polijstmiddel of bv de microvezel pad van CG
 

Dirk Post

Premium Member
Bij mijn weten, haal je normaal Latex met een wat vochtige doek met terpentine weg.
Vergeef me als ik t fout heb.
Gr Dirk.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
De meeste latex is toch op waterbasis? Ik zou eerst goed wassen, eventueel met een APC en daarna kleien. Misschien dat een glue & tar remover nog extra uitkomst bied.
Er af polijsten lijkt mij niet de meest verstandige weg.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Ik zou het eerst met kleien proberen. misschien kom je bij een zware klei uit om de spetters te verwijderen.
Misschien zou je ook winst kunnen halen met een lakschaafje maar wie heeft er nu zoiets? Als het kleine spatjes zijn kan het lakschaafje misschien niet de ideale oplossing zijn, wat dikkere, bolle spetters zou wel moeten lukken.
Polijsten (in deze fase) werkt niet zoals @5T-3F-4N al zegt.
Wellicht zul je na het kleien moeten polijsten om wat marring weg te krijgen, maar acht dat is een kleinigheidje vergeleken bij waar je nu voor staat.
Succes! En laat even weten welk resultaat je hebt behaald.
 
Aan zware klei. heb ik nog niet gedacht. Zaterdag ben ik toch in de buurt van Zevenbergen . maar eens een blok
gaan halen. Voor de zekerheid ook maar die mf pad. voor na het kleien
 
Laatst bewerkt:

Stefan

Administrator
Forumleiding
Bij verfspetters is klei, en dan inderdaad op zijn minst een medium clay, een prima oplossing.
Als er tochgepolijst gaat worden dan zouden we gewoon een zware klei adviseren, dat werkt uitstekend op verf spetters. Daarna polijsten want hoe zwaarder de clay hoe meer marring en dan is het leed weer geleden.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan