Led bouwlamp

Tom

Premium Member
Vandaag kwam ik de "Scangrip Nova" bouwlamp tegen. Deze zijn stukken goedkoper dan het dure "broertje" die je zowel op 4500K als 6500K kunt gebruiken.
Zijn er mensen met ervaring? Er zijn uitvoeringen in 3000, 5000 en zelfs 10.000 lumen.
Dan kun je ook nog kiezen met of zonder accu.
Nu snap ik hoe meer licht hoe beter, maar is 3000 lumen meer dan voldoende of kom je dan toch net te kort?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
De Nova lampen werken echt al geweldig! Kom anders even bij ons langs, we hebben zowel de Multimatch lampen als de Nova modellen op voorraad staan, dan kun je het zelf beoordelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom

Guido1985

Active Member
Ik heb een Nova gekocht Tom, ik hikte ook tegen de stevige prijs aan.
Heb er zeker geen spijt van. Pak zelf regelmatig die lamp weg. Op sommige auto's kom je dingen tegen die je voorheen nooit gezien had.
Die colormatch serie heb ik geen ervaring mee.
Maar als dat nog beter is dan de Nova is het zeker zijn prijs waard.

Groet Guido
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Je tilt met dergelijk licht je norm wel naar een (veel) hoger niveau. De lamp toont onverbiddelijk werkelijk alle imperfecties. Ik kwam bij Stefan met een auto die ik naar mijn mening toch netjes gepolijst had (weliswaar zonder kunstlicht maar gewoon buiten in het daglicht), de scangrip zette me direct weer met beide beetjes stevig op de vloer. Drie uurtjes polijsten verder had ik pas echt het idee dat de auto er strak bijstond.
 

Tom

Premium Member
De Nova vind ik nog wel een schappelijke prijs, maar voor een beginner is de multimatch toch wel een beetje overdone he.
Bovendien moet er ook een DA aangeschaft worden en m'n boodschappenkarretje bij WW is ook alweer gevuld.
Er zit overigens tussen verschillende bedrijven ook heel veel prijsverschil, als je even iets verder kijkt kun je een hoop besparen.
Weet niet wat ze bij WW kosten maar volgende week heb ik toch de workshop II, dan is er vast een demonstratie en een prijslijstje mogelijk? :D
 

BlackPassat

V.I.P. Member
@Tom je hoeft niet alles in één keer aan te schaffen toch? Gaande mijn detailhobby ben ik ook weleens wat ongeduldiger geweest en nam ik met minder genoegen. Nu zal me dat niet meer overkomen; dan maar wat langer sparen en toch het gewenste product kopen. Veel plezier met je workshop volgende week.
 

Tom

Premium Member
@BlackPassat ik kies in dit geval voor de gulden middenweg. Ik koop liever iets fatsoenlijks, want vaak is goedkoop, duurkoop. Natuurlijk hoef je niet alles tegelijk aan te schaffen, maar zonder lamp zie je niet veel.;)
Om nu gelijk te beginnen met het topsegment is ook weer zo wat. Ik hoef er m'n brood niet mee te verdienen. Vandaar dat ik de vraag gesteld had hoe de Nova het doet, want dat vind ik nog redelijk schappelijke bedragen. Volgens Stefan hoef ik ook niet met minder genoegen te nemen met die lamp.
En gelukkig hebben we deze maand vakantiegeld dus ik kan wel iets extra spenderen.:D
 

BlackPassat

V.I.P. Member
@Tom ik realiseer me dat ik me misschien niet helemaal duidelijk heb uitgedrukt. Wat ik niet wilde zeggen is dat je absoluut voor de duurste moet gaan. Met Scangrip heb je een goed merk te pakken. In die zin zul je je absoluut geen buil vallen. Als je eenmaal de keus voor een goed merk hebt bepaald dan hoef je van dat merk natuurlijk niet alleen maar voor de top modellen te gaan.
 
Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan