Machine keuze

Dennis

Member
enige tijd geleden de workshop machinaal polijsten bij ww gevolgd, rete intreresant en leuk om te doen. Na geoefend te hebben met de DAP 900 ook( als weinige) de Flex...? 15 ter hand genomen. Dat heeft me nu ook aan het twijfelen gebracht, deze machine vond ik toch wat rustiger in de hand. Is het de machine of is het de uitslag.

Ik zou graag andwoord willen op het volgende, zin of onzin. Dit om een aanschaf van een machine te bepalen.

Is een uitslag meer dan 8mm beter.
Is een kleinere plate een must
Voldoet een DAP 900 altijd 0f heeft de + dan toch weer meerwaarde en is er voor de + ook een kleinere plate beschikbaar en tot slot welke machine gebruiken jullie.. :)
 

Kilometervreter

überspammer
Hier een Flex fan, een roterende en een dual aktion in bezit, geweldige bouw, stabiel, en zalige correctie kracht, ook een Rupes (mini) in bezit maar de bouw kwaliteit en het gejank van dat ding kan niet tippen aan de Duitse kwaliteit van de Flex.
Als je het geld er voor over hebt zou ik altijd voor de flex kiezen, ik denk als je twijfelt dat je meer bij Waxworld welkom bent om de machines nog eens uit te proberen.
Ik doe zo af en toe wel een auto en heb de Flex (net nagekeken) 4 augustus 2013 gekocht, ik ben redelijk tot zeer gemakkelijk met mijn machines, trek ze aan het snoer naar me toe, leg ze op zijn kop op de grond etc etc. Nog nooit een probleem met de Flex gehad, terwijl de Rupes (die ik pas een jaar of drie heb) eruit ziet of die 10 jaar oud is.
Maar ieder zijn ding uiteraard.
 
Laatst bewerkt:

Epsilon

Premium Member
Ik zou graag andwoord willen op het volgende, zin of onzin. Dit om een aanschaf van een machine te bepalen.

1 Is een uitslag meer dan 8mm beter.
2 Is een kleinere plate een must
3 Voldoet een DAP 900 altijd 0f heeft de + dan toch weer meerwaarde en is er voor de + ook een kleinere plate beschikbaar en tot slot welke machine gebruiken jullie.. :)

1 Met een grotere uitslag bereik je wat sneller een correctie. 8mm geeft ook al een goede correctie.

2 Een kleinere plaat of kleinere machine is zeker handig. Bijvoorbeeld op een bumper of een achteruitkijkspiegel.

3 Je zult al een heel eind komen met iets als de DAP 900, vooral omdat je bij de normale versie ook een kleine plaat kunt gebruiken. Bij de + kun je geen kleine plaat monteren zover ik weet.

Ik begon zelf met een vaag merk 600W DAP (8mm uitslag) waar ik ook een kleinere plaat op zette als dat nodig was. Inmiddels gebruik ik een Krauss S75 voor kleine oppervlakken en een Rupes 15 MK2 voor de grotere stukken.
 

Dennis

Member
Bedankt voor de reacties..
Ik hoop dat de DAP 900 me niet gaat teleurstellen dan..;) Mn vader heeft aardig wat hologrammen in zn lak, ga er vanuit dat dit geen probleem zal zijn. Misschien toch een verlaat verjaardagkadootje.. :D
 

Kilometervreter

überspammer
Je zult meer dan voldoende resultaat met de dap 900 halen Dennis, en hologrammen zullen zeker geen probleem zijn om die te verwijderen.
Succes!
 

Nieuwste berichten

Bovenaan