Marcel stelt zich voor

Wilocat

New Member
Ik ben Marcel van alweer de respectabele leeftijd van 55 jaar.
Naar jaren geleden een start te hebben gemaakt in het beginnen van t detailen, is er door de duikhobby de klad erin gekomen. Na verkoop van Mn duikmobiel een Ford connect staat er nu een zwarte up voor de deur die me toch weer de zin heeft geven om t detailen weer op te pakken. Ik hoop hier veel informatie op te kunnen halen om onze VW UP en Citroën Cactus te detailen.
De volgende middelen heb/ had ik al tot Mn beschikking:
Dap machine
Cg paintcorrection 700, 721, 778
Cg black ligt glaze
Cg Black wax
Cg Gloszworks shampo
Cg honydew foam shampo
Cg black light shampo
Cg decon 4 velgenreiniger
Cg diabolo velgenreiniger
Cg klei blok
Cg Clayton lubber
Cg streak Fred window cleaner
SW Smartwax
SW Smartsealant
SM Rimwax
SW Smart tire dressing
Sinds dit weekend een foamgun hier kan ik nog geen dik schuim bij krijgen.
 
Laatst bewerkt:

BlackPassat

V.I.P. Member
Welkom Marcel. Veel plezier op dit forum.
Hmm Almelo en Chemical Guys, dat is een bekende combinatie.
Vreemd van die foamgun, lijkt mij dat het ook bij jou moet lukken om goede foam uit je gun te krijgen.
Zou je de gevolgde procedure en producten eens willen posten? Dan kijken we met je mee.
Er zijn hier ook heel wat reviews geschreven over foamen in het algemeen en de Incredible Snowfoam in het bijzonder. Misschien kun je daar al wat nuttige informatie uithalen?
http://www.waxworldforum.nl/threads/detailpro-incredible-snow-foam-getest-door-blackpassat.1088
 

Wilocat

New Member
Hallo Blackpassat,

Dank je wel.
CG en Almelo is idd een bekende combinatie alleen zitten ze nu in Goor.
Wat de foamgun betreft heb ik de knop helemaal dicht, de fles van een liter is gevuld met 900 ml warm water hierbij doe ik 100 ml honeydew foam shampo. Ik gebruik hierbij een Kärcher oud type 2.40. Achter een tuinslang van 40 meter.
 

Kevin

New Member
Hallo Blackpassat,

Dank je wel.
CG en Almelo is idd een bekende combinatie alleen zitten ze nu in Goor.
Wat de foamgun betreft heb ik de knop helemaal dicht, de fles van een liter is gevuld met 900 ml warm water hierbij doe ik 100 ml honeydew foam shampo. Ik gebruik hierbij een Kärcher oud type 2.40. Achter een tuinslang van 40 meter.

Allereerst hartelijk welkom.

Misschien de kleine sproeier erin doen als je die erbij hebt gekregen, anders misschien toch te weinig druk. Je zou het ook kunnen proberen iets meer sop erin te doen, maar dat is wel symptoombestrijding. En een kortere tuinslang wil misschien ook wel helpen.

Misschien een keer goed schoon maken (ook al is ie vrij nieuw) en de knop een keer helemaal open en dan weer dichtdraaien.

Ik heb uiteindelijk een Kränzle 2e hands gekocht. Had ik veel eerder moeten doen. Sinds dien gaat het poetsen veel sneller en is net zo duur als een nieuwe kärcher. Wel even inlezen voor je eraan begint, maar man, wat een fijn apparaat.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Hallo Blackpassat,

Dank je wel.
CG en Almelo is idd een bekende combinatie alleen zitten ze nu in Goor.
Wat de foamgun betreft heb ik de knop helemaal dicht, de fles van een liter is gevuld met 900 ml warm water hierbij doe ik 100 ml honeydew foam shampo. Ik gebruik hierbij een Kärcher oud type 2.40. Achter een tuinslang van 40 meter.

Oh ja Goor, toevallig had ik het er zaterdag nog met een aantal mensen over, en dan toch Almelo zeggen. Dom van me.
@Kevin heeft eigenlijk alle mogelijkheden al opgenoemd, de sproeier (die ik in combinatie met de 2.40 het meest verdacht vind), de lengte van de slang en eventueel interne vervuiling van de foamlans.
De hoeveelheid foam is al aan de ruime kant vind ik, dus als het daar niet mee lukt dan zou de oorzaak ergens anders moeten liggen.
Kleine suggestie is nog om lauwwarm water te gebruiken, al is dat maar een kleine factor in het geheel.
Ik ga er even van uit dat je de Heavy Duty foamgun hebt van Detailpro? Dit vraag ik omdat de merkeigen foamguns van de hogedrukreinigerfabrikanten toch meestal ondermaats presteren in vergelijk met de Detailpro Heavy Duty.
 

Kelvin

Active Member
Ik ben Marcel van alweer de respectabele leeftijd van 55 jaar.
Naar jaren geleden een start te hebben gemaakt in het beginnen van t detailen, is er door de duikhobby de klad erin gekomen. Na verkoop van Mn duikmobiel een Ford connect staat er nu een zwarte up voor de deur die me toch weer de zin heeft geven om t detailen weer op te pakken. Ik hoop hier veel informatie op te kunnen halen om onze VW UP en Citroën Cactus te detailen.
De volgende middelen heb/ had ik al tot Mn beschikking:
Dap machine
Cg paintcorrection 700, 721, 778
Cg black ligt glaze
Cg Black wax
Cg Gloszworks shampo
Cg honydew foam shampo
Cg black light shampo
Cg decon 4 velgenreiniger
Cg diabolo velgenreiniger
Cg klei blok
Cg Clayton lubber
Cg streak Fred window cleaner
SW Smartwax
SW Smartsealant
SM Rimwax
SW Smart tire dressing
Sinds dit weekend een foamgun hier kan ik nog geen dik schuim bij krijgen.

Welkom!
 

Nieuwste berichten

Bovenaan