Maupie's GTV

maupie00

Active Member
Maupie's GTV,
Dit word een topic waar ik voornamelijk foto's zal posten, waarschijnlijk over van alles wat met het uierlijk van de auto en dan met name natuurlijk met detailen te maken heeft.

We starten met een soort van detailen maar dan anders.....
Vandaag eindelijk mijn stickers weer geplakt..
20150605_171552.jpg

Foto met velgen volgt nadat ik de remstof van mijn zojuist ingeremde nieuwe yellostuffs heb verwijderd
 

maupie00

Active Member
Vandaag begonnen met mijn auto wassen tussen de buien door.
Eind van de week ga ik hem kleien en daarna verzorgen met black hole en een wax, uiteraard na hem nog een keer vlug te wassen. (Ik rijd er in de tussentijd niet mee maar hij staat wel buiten)

20150621_165936.jpg
 

Kilometervreter

überspammer
Vandaag begonnen met mijn auto wassen tussen de buien door.
Eind van de week ga ik hem kleien en daarna verzorgen met black hole en een wax, uiteraard na hem nog een keer vlug te wassen. (Ik rijd er in de tussentijd niet mee maar hij staat wel buiten)

Bekijk bijlage 6019

Dan zou ik hem zeker eind van de wek nogmaals wassen voordat je gaat kleien........ook als je er niet mee rijdt :)
 

maupie00

Active Member
Ik heb de snow foam combo 2 gebruikt, verhouding ergens tussen 1:3 en 1:2.
Vervolgens logo's en rubbers schoongemaakt met apc en de velgen met veel velgenreiniger en een volledige emmer sop (auto glym testzakje gekregen op assen)
Hierna de auto gewassen met 2 emmers en honeydew van CG , ja ik weet dat deze bedoeld is om te foamen maar vond hem ook erg fijn op deze manier, wilde het gewoon proberen ;).

De auto was lastig schoon te krijgen omdat hij 3 circuit sessies en zo'n 600km waarvan 100km duitse autobahn (onder andere lange tijd met 250) niet gewassen was. de vliegen zaten dus ook aardig vast.
 

maupie00

Active Member
Eind van de week word hij ook wel gewassen voordat ik ga kleien.
Maar dan alleen even met 2 emmers.
Geen foam, vliegenspray, apc enz.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Lekker bezig! Klinkt goed je stappenplan, maar is 1:2/1:3 niet heel erg veel voor de SFC2? Ik heb onlangs een keer of wat gebruikt maar dan een centimeter of twee in de fles aanvullen met water en gaan.
 

maupie00

Active Member
Was inderdaad wel een beetje overdreven nu zat er ook nog een beetje in van de vorige keer, deze was iets dunner.
Maar ik moet zeggen, het werkt wel.
Ik heb niet hoeven boenen op de vliegen, waarschijnlijk kan ik bij mijn volgende bestelling wel beter een flesje bug squash doen.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan