ArjanD300
Premium Member
Eindelijk was het zover, weekend van 4 mei 2013 zou de Mazda een exclusif detail krijgen van Serge (Ride and Shine Detailing) en Arjan (Shiny Ride Detailing) volledig stappen plan, met als afsluiter de Opti-Coat 2.0 lakverzegeling.
Dus Ik heb vrijdag 3 mei na het werk gelijk alle sponningen met Poorboys World Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser gereinigd en met voldoende water afgespoeld.
Vervolgens de motor ruimte nog even nagelopen met Autoglim Vinyl & Rubber care
Daarna heb ik de wagen even een snelle was beurt gegeven zodat dit zaterdag aanzienlijk in tijd scheeld.
Ik zou naar Lunteren gaan waar ik in de luxe hal (groot en vloer verwarming) van Martijn mocht staan, aangezien dit het beste voor de Opti-Coat 2.0 is om 12 uur droog en vocht vrij te laten drogen.
Zaterdag 4 mei vroeg naar Lunteren met de gehele familie, om eerst een "leen" auto op te pikken, zodat de vrouw niet aan huis gebonden was dit weekend, ook een bekende van hier de, lucifer rouge Citroën C4 welke ook weer een TLC Beurtje nodig heeft.
Ik was ruim van te voren aanwezig op de locatie dus had de Mazda nog eenmaal afgespoten bij de hobby-wash van de Esso, om zo nog slechts 200 meter naar de schuur te rijden.
Daar stond hij dan volledig schoon gewassen.......
Beading Carpro C-quartz D-lux] van een dikke maand oud:
Omdat ik vroeg was en de rest nog niet aanwezig was wou ik beginnen met het kleien, Serge kwam al toen ik net wou beginnen.
En zoals we allemaal vermoeden kwam er niets vanaf, geen foto's van want de klei bleef net zo schoon.....
Daarna hebben we hem gefoamed met Optimum Car Wash om zeker van alle troep af te zijn en iets van de 36 wax lagen te strippen
Na het foamen afgespoten met de HD, en daarna gedroogd met een Monello Senza Acqua Drying Towel en de Aqua Dominus drying towel
Serge heeft vervolgens met een Hurricane Air Power System alle naden nagelopen om al het water van de auto af te hebben.
Had de koffer vol liggen met spullen, wat detail spul maar ook fris en een Senseo om koffie te kunnen maken....
Arjan heeft vervolgens met zijn lakdikte meter verschillende delen bekeken, en dat was voormij schrikken !! jeetje wat dun !!
Gemideld was het tussen de 58 en 80 micron.
Ze gaven mij al de schuld dat ik teveel lak had verspild, maar eenmaal bij Arjan zijn Mazda na meten bleek dat dit kennelijk "normale" waardes zijn van een Mazda...
Hierna hebben wij hem naar binnen gereden, werd een andere hal als verwacht, maar hier zou niemand aan het werk zijn dus geen last van stof.
Eerst alles uit laaien:
Serge wou ook even de lak meten om te zien of de twee meters ongeveer dezelfde waardes aangaven, helaas was dit wel het geval.
Serge en Arjan zijn begonnen met Colad Aqua Dynamic masking tape alle rubbers en kunststof delen af te plakken, en tevens het stappen plan erop te zetten, in dit geval vanaf Chemical Guys V36 polijsten en dan afbouwen.
Dus Ik heb vrijdag 3 mei na het werk gelijk alle sponningen met Poorboys World Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser gereinigd en met voldoende water afgespoeld.
Vervolgens de motor ruimte nog even nagelopen met Autoglim Vinyl & Rubber care
Daarna heb ik de wagen even een snelle was beurt gegeven zodat dit zaterdag aanzienlijk in tijd scheeld.
Ik zou naar Lunteren gaan waar ik in de luxe hal (groot en vloer verwarming) van Martijn mocht staan, aangezien dit het beste voor de Opti-Coat 2.0 is om 12 uur droog en vocht vrij te laten drogen.
Zaterdag 4 mei vroeg naar Lunteren met de gehele familie, om eerst een "leen" auto op te pikken, zodat de vrouw niet aan huis gebonden was dit weekend, ook een bekende van hier de, lucifer rouge Citroën C4 welke ook weer een TLC Beurtje nodig heeft.
Ik was ruim van te voren aanwezig op de locatie dus had de Mazda nog eenmaal afgespoten bij de hobby-wash van de Esso, om zo nog slechts 200 meter naar de schuur te rijden.
Daar stond hij dan volledig schoon gewassen.......
Beading Carpro C-quartz D-lux] van een dikke maand oud:
Omdat ik vroeg was en de rest nog niet aanwezig was wou ik beginnen met het kleien, Serge kwam al toen ik net wou beginnen.
En zoals we allemaal vermoeden kwam er niets vanaf, geen foto's van want de klei bleef net zo schoon.....
Daarna hebben we hem gefoamed met Optimum Car Wash om zeker van alle troep af te zijn en iets van de 36 wax lagen te strippen
Na het foamen afgespoten met de HD, en daarna gedroogd met een Monello Senza Acqua Drying Towel en de Aqua Dominus drying towel
Serge heeft vervolgens met een Hurricane Air Power System alle naden nagelopen om al het water van de auto af te hebben.
Had de koffer vol liggen met spullen, wat detail spul maar ook fris en een Senseo om koffie te kunnen maken....
Arjan heeft vervolgens met zijn lakdikte meter verschillende delen bekeken, en dat was voormij schrikken !! jeetje wat dun !!
Gemideld was het tussen de 58 en 80 micron.
Ze gaven mij al de schuld dat ik teveel lak had verspild, maar eenmaal bij Arjan zijn Mazda na meten bleek dat dit kennelijk "normale" waardes zijn van een Mazda...
Hierna hebben wij hem naar binnen gereden, werd een andere hal als verwacht, maar hier zou niemand aan het werk zijn dus geen last van stof.
Eerst alles uit laaien:
Serge wou ook even de lak meten om te zien of de twee meters ongeveer dezelfde waardes aangaven, helaas was dit wel het geval.
Serge en Arjan zijn begonnen met Colad Aqua Dynamic masking tape alle rubbers en kunststof delen af te plakken, en tevens het stappen plan erop te zetten, in dit geval vanaf Chemical Guys V36 polijsten en dan afbouwen.