Meguiar's M39 vinyl cleaner of alternatief

Kevin

New Member
Beste forummers en WW,

Ik heb voor een project van een maatje hele slechte rubber trims met polijst residu en wax residu erop.

Nu weet ik dat de plastic cleaner van Meguiar's erg goed werkt hiervoor..

Zowel de mirror bright lijn als de Profi lijn hebben deze in het assortiment, maar niet te bestellen via WW.

Ik had een oud flesje, maar die is nu op en wil eigenlijk weer de M39 hebben

Weten jullie een alternatief wat net zo goed werkt? (geen pindakaas en cleaner/protection, ik wil een pure cleaner)
 

Chris van S.

Premium Member
Zonder foto kunnen we wat lastiger met je meedenken. Dus als je die nog hebt graag uploaden. Weet niet hoe lang de residuen op de trims zitten? Maar APC van bijv Poorboys wil wel is helpen. Ik ga je toch een oplossing geven uit categorie "oma weet raad"; Wat mogelijk ook kan helpen is een doodgewone potlood gum. Maar als de plekken er al te lang op zitten dan gaat dat ook weer lastiger.

Dus gum de plekken weg. Reinig de trims met APC voor een egaal resultaat. En voed te trims met een trim restorer.
 

Kevin

New Member
Zonder foto kunnen we wat lastiger met je meedenken. Dus als je die nog hebt graag uploaden. Weet niet hoe lang de residuen op de trims zitten? Maar APC van bijv Poorboys wil wel is helpen. Ik ga je toch een oplossing geven uit categorie "oma weet raad"; Wat mogelijk ook kan helpen is een doodgewone potlood gum. Maar als de plekken er al te lang op zitten dan gaat dat ook weer lastiger.

Dus gum de plekken weg. Reinig de trims met APC voor een egaal resultaat. En voed te trims met een trim restorer.
Het kan zomaar zijn dat we niet van weken spreken maar van maanden/jaren..
Ik heb in het verleden goede resultaten behaald met de M39 en heb een beetje informatie gezocht over alternatieven, die is er helaas bijna niet en zoek daarom echt naar een vervanger voor de plastic/vinyl/trim cleaner..
Ik gebruik het bijna nooit, omdat inderdaad APC vaak voldoende is, zeker als je 't bijhoud, zoals bij m'n eigen caddy.

Maar in ga niet met een gummetje de bumpers van die andere caddy die ik moet gaan doen gummen.. Heb niet eeuwig de tijd en geen levensvoorraad gummetjes. ;)
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Met apc en een melaminesponsje moet je echt wel een eind komen.

Tip van Flip:

Daarna goed ontvetten en meerdere (4 á 5) dunne laagjes reload aanbrengen. Wel met tussenpozen aanbrengen.
Dit blijft vaak langer mooi dan een trimrestorer. Mijn Ervaring is dat dit vaak al snel wegspoelt met een beetje regen.
 

Kevin

New Member
Met apc en een melaminesponsje moet je echt wel een eind komen.

Tip van Flip:

Daarna goed ontvetten en meerdere (4 á 5) dunne laagjes reload aanbrengen. Wel met tussenpozen aanbrengen.
Dit blijft vaak langer mooi dan een trimrestorer. Mijn Ervaring is dat dit vaak al snel wegspoelt met een beetje regen.
Ik heb voor erna Dlux coating, dus dat komt wel goed.

Melamine schuurt toch? En laat dat geen residu achter?

Maar M39 voldoet aan mijn eisen, dus het word of die of een alternatief van WW assortiment
 

Nieuwste berichten

Bovenaan