Meguiars Water Magnet

IbizaSigno

V.I.P. Member
Wat je zegt lijkt niet helemaal ket elkaar te stroken @Corsa 111 . Je gebruikt de Delirium voor het mooie werk maar droogt met de Water Magnet na het polijsten? Ik zeg niet dat de Water Magnet krast of niet goed is, maar naar mijn idee bestaan er betere droogdoeken zoals bijvoorbeeld de Delirium.
 

Wim GTC

Member
Als ik polijst en ik moet het middel kwijt neem ik het niet met een doek af maar met water. En als ik dan met een volgende stap weer verder ga spoel ik ook met water.
Dus gebruik ik met een grote detail de water magnet en voor het mooie werk (dat is bij mij dus een wasbeurt tussendoor eigenlijk) de delirium.

Dan wordt de auto ook echt droog en met het detailen tot aan de glaze blijft ie steeds nat.

Misschien is het nu wat duidelijker.;)
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ja is een stuk duidelijker zo. Maar polijstresidu afnemen met water? Werkt dat wel? Zelf nog nooit gedaan.
 

Kilometervreter

überspammer
Zeker de finishers zijn wat aan de vette kant, krijg je dat weg met water? Ik heb het zelf ook nooit met water afgenomen, altijd met een doek.
 

Wim GTC

Member
Toevallig vanmorgen begonnen met een full detail. De eerste stap 1 wassen
2 afspoelen met water.
2a Kleien (Meguiars)
2b Afspoelen met water
3 3m 09375 Polijstpasta fijn (DAP)
4 afspoelen met water.
5 Drogen met de Delirium.
Straks verder met Black hole en daarna nog Purple Haze Pro of Collinite 476S.

Als je met water spoelt is het nadeel dat de auto nat wordt(blijft). Het voordeel is dat het residu echt weg is. Ook kun je met water het middel verdunnen en zo dus een beetje doseren hoe veel je wilt polijsten. En als je verdunt krijg je veel meer spetters en zit de hele auto onder. En dan vind ik het makkelijker om met water alles af te spoelen.:)
 
Laatst bewerkt:

IbizaSigno

V.I.P. Member
Nog nooit van deze werkwijze gehoord of erover gelezen. Hoe spoel je het polijstresidu dan weg met water gezien dit wat vettig is? Lijkt me vooral veel extra troep en dus werk opleveren.
 

Wim GTC

Member
Vettig? Dat is me nog nooit opgevallen. Met water spoel je het er zo weer af hoor. Troep valt ook wel mee. En het extra werk is dat je de auto moet drogen. Valt met de Delirium ook wel mee toch?
 

JRM

Active Member
Een gedachte: test water vs een middel om polijstmiddel af te nemen(zoals carpro eraser). Pak het midden van een paneel. 1 lijn horizontaal polijsten en dan afspoelen. Wat ik weleens zie bij delen die niet goed schoon zijn is dat het water eromheen trekt en er even een soort kring ontstaat. Hierna een paneel in het midden polijsten en dan afnemen met een daarvoor bestemd middel en kijken hoe het water loopt. Ik denk namelijk zelf dat het niet duidelijk zichtbaar aanwezig blijft. Misschien zit ik er helemaal naast met deze testwijze hoor, maar het lijkt me toch op een of andere manier aantoonbaar te maken.
 

Wim GTC

Member
Als je hebt gepolijst en je spoelt met water, krijg je een echte waterfilm op de auto. Dan krijg je dus geen beading. Maar juist een groot vlak waar het water zich als het ware aan vast plakt. Op een paneel wat iets schuin ligt, (mijn motorkap) zie je het water pas na een tijdje van boven naar beneden weg zakken. Op het dak kan ie zelfs vanuit het midden of een andere willekeurige plek droog trekken. Op delen niet je niet goed hebt gepolijst krijg je die film niet. En als het water direct van een bepaalde plek weg trekt weet je dus dat je daar nog niet voldoende gepolijst hebt.

Met middelen die voor dit doel gemaakt zijn heb ik geen ervaring.

Misschien dat ik binnenkort er eens een fillempie van kan maken. Wordt dan op een rode auto.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan