menzerna fg pf sf sw welke pads?

niels

New Member
Vandaag voor het eerst mijn auto gepolished.
Ik heb hier voor de producten van MENZERNA gebruikt
Ben rustig begonnen met de de witte pad met PF 2500 op de motorkap en de swirles verdwenen .was een goed gevoel ja ik kan het ;)
Alleen bleven enkele beschadigingen gewoon zitten :(
Heb de steenslag aangetipt met een lakstift en had gehoopt dat ik met het machinaal polijsten dit mooi weg kreeg(lees gelijk met de rest). Daarna de SF4000 met zwarte pad daarna BLACK HOLE van POORBOYS glaze RODE PAD en afgeseald met ANGELWAX CORONA nieuwe rode pad.
Heb ik dit goed gedaan ?
Of heb ik dingen over het hoofd gezien
Ik heb
Menzerna fg 400 = oranje pad stand da 1 5 3 1
Menzerna pf 2500=witte pad stand da 1 5 3 1
Menzerna sf 4000=zwarte pad stand da 15 3 1
Menzerna sw protect= rode pad atand da 1 2 1
Black hole = rode pad stand da 1 2 1
da is dap 900 v3
IS GOED.???? ALS BASIS
EN WAT ALS IK WAT ZWARDERE KRASJES WIL VERWIJDEREN
 
Laatst bewerkt:

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Als je steenslag en/of krasjes hebt opgevuld met een lakstift, dan ontkom je bijna niet aan "wetsanden". Dit ga je nooit mooi krijgen met polijsten allèèn.
 

niels

New Member
Als je steenslag en/of krasjes hebt opgevuld met een lakstift, dan ontkom je bijna niet aan "wetsanden". Dit ga je nooit mooi krijgen met polijsten allèèn.
Dus met 2000 nat schuren en dan4000 En daarna weer polijsten.
Of zeg ik nu iets raars?
 

2shiny

V.I.P. Member
ik kijk er mss over, maar welke wagen heb je, ivm hardheid lak. Bij sommige laktypes ga je veel zwaarder moeten gaan ( lees: Rotary), om zware lakdefecten weg te krijgen.

ook moet je na het aanstippen idd laten uitharden en dan 2000 en 3000 grit gaan schuren. 4000 vind ik overbodig, daar de meeste compounds meer cut hebben dan 4000 grit
 

niels

New Member
ik kijk er mss over, maar welke wagen heb je, ivm hardheid lak. Bij sommige laktypes ga je veel zwaarder moeten gaan ( lees: Rotary), om zware lakdefecten weg te krijgen.

ook moet je na het aanstippen idd laten uitharden en dan 2000 en 3000 grit gaan schuren. 4000 vind ik overbodig, daar de meeste compounds meer cut hebben dan 4000 grit
Ik rij een alfa romeo 156 Nero zwart maar na het nat schuren weer polijsten?
 

niels

New Member
Maar de standen( die ik in de bovenste topic aangaf ) voor dap 900 v3 .
De snelheden kloppen deze bij de pads en producten ?
 

Black Widow

V.I.P. Member
Bij benadering kloppen deze wel maar polijstparameters lees je niet van een blaadje. Je zult er op een gegeven moment ook gevoel voor ontwikkelen en van die waarden gaan afwijken.
Verdelen vanhet product doe ik meestal op een iets hogere stand als 1. Afbouwen tot 1 doe ik nooit. Ik ga nooit verder terug als 3.
Ik zou globaal het volgende doen:
Compound 2 - 5 of 6 - 4
Polish 2 - 5 - 4
Finish 2 - 4 - 3
Alles onder voorbehoud en persoonlijke voorkeur maar als uitgangspunt zit je wel goed.
 

niels

New Member
Bij benadering kloppen deze wel maar polijstparameters lees je niet van een blaadje. Je zult er op een gegeven moment ook gevoel voor ontwikkelen en van die waarden gaan afwijken.
Verdelen vanhet product doe ik meestal op een iets hogere stand als 1. Afbouwen tot 1 doe ik nooit. Ik ga nooit verder terug als 3.
Ik zou globaal het volgende doen:
Compound 2 - 5 of 6 - 4
Polish 2 - 5 - 4
Finish 2 - 4 - 3
Alles onder voorbehoud en persoonlijke voorkeur maar als uitgangspunt zit je wel goed.
Top ik ga het het testen zoals je het aangeeft.
Maar hoelang doen jullie er over om je hele auto te doen .
Gisteren om half 2 begonnen en om een uur of 7 had ik kofferbak . Dak .motorkap gedaan . De zijkanten stond in de planning voor vandaag . Maar het weer werkt niet mee.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Even ingaan oo de Angelwax Corona. Zelf heb ik die nog niet machinaal aangebracht, maar op het oog lijkt het me ook fijner aanbrangen met de hand en een foampadje.
 

niels

New Member
Even ingaan oo de Angelwax Corona. Zelf heb ik die nog niet machinaal aangebracht, maar op het oog lijkt het me ook fijner aanbrangen met de hand en een foampadje.
Inderdaad dit heb ik ook met de hand opgebracht met een schone mf doek .even laten drogen .En toen weer uitgepoetst met een nieuwe mf doek . Werkt goed . Moet het wel de tijd geven om intedrogen anders kreeg ik hem niet uitgepoetst. bleef nat en olie achtig strepen . :(Toen het etiket gelezen. daarna top:)
 

niels

New Member
Bij benadering kloppen deze wel maar polijstparameters lees je niet van een blaadje. Je zult er op een gegeven moment ook gevoel voor ontwikkelen en van die waarden gaan afwijken.
Verdelen vanhet product doe ik meestal op een iets hogere stand als 1. Afbouwen tot 1 doe ik nooit. Ik ga nooit verder terug als 3.
Ik zou globaal het volgende doen:
Compound 2 - 5 of 6 - 4
Polish 2 - 5 - 4
Finish 2 - 4 - 3
Alles onder voorbehoud en persoonlijke voorkeur maar als uitgangspunt zit je wel goed.
Ik las op het etiket van menzerna sf 4000 dat zij een toerental adviseren van 1200-15000
Pf2500 toerental 1200-1500
fg 400. 900-1200
Waar staat dan voor
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Inderdaad dit heb ik ook met de hand opgebracht met een schone mf doek .even laten drogen .En toen weer uitgepoetst met een nieuwe mf doek . Werkt goed . Moet het wel de tijd geven om intedrogen anders kreeg ik hem niet uitgepoetst. bleef nat en olie achtig strepen . :(Toen het etiket gelezen. daarna top:)

Zo dun als kan aanbrengen. Zelf heb ik het met een foampadje of mf padje gedaan. Een pufje erop en verdelen maar. Daarna met een schone mf doek afgenomen.
 

niels

New Member
Zo dun als kan aanbrengen. Zelf heb ik het met een foampadje of mf padje gedaan. Een pufje erop en verdelen maar. Daarna met een schone mf doek afgenomen.
Inderdaad anders word het hard en lang uitpoetsen. Hiermee is hij dan toch afgeseald. Moet er dan ook nog Sw protect overheen?
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Moeten is een groot woord. Het zou kunnen maar ik ben van mening dat Corona op zichzelf voldoende bescherming en standtijd heeft.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan