Mercedes W124 300CE 24 Cabriolet

Frans

V.I.P. Member
Na ruime tijd aan de zijlijn te hebben gestaan (zoals jullie weten, door gezondheidsproblemen) onlangs weer eens de Microfibers opgepakt en wel om aan mijn eigen wagen wat te freubelen.
Ik liep al geruime tijd met het idee een cabrio aan te schaffen.
In eerste instantie was de keuze gevallen op een R230 SL of een Porsche Boxster.
Maar goed een mens kan van gedachte veranderen en het is uiteindelijk een W124 Cabriolet geworden.
De wagen die ik heb gekocht behoefde wat puntjes op de i, maar dat vond ik juist een leuke uitdaging.
Er was een facelift op uitgevoerd die er niet op thuis hoorde en een set foute velgen.

bMwPKpO.jpg


Afijn aan de slag gegaan, pre-facelift onderdelen aangekocht, daarna de hele voorkant laten spuiten incl. de orginele 8 gaats velgen ter vervanging van de foute velgen, met het volgende eindresultaat na een eenvoudige detail;

DULZ77I.jpg

uj39nNc.jpg

uZkCXI6.jpg


Daarna nog een keer bij Stefan langs geweest om een coating (CarPro Fabric Coat) voor de kap te halen.

rZoN7vB.jpg


Op polijsten na kan ik aan de voorkant verder de eerste twee maanden niets doen, vanwege de verse lak.

-
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Deze Mercedes is gestegen op de schaal van Sjonnie, naar chique! Prachtige auto! Goed om weer van je te lezen Frans. Kan ik er vanuit gaan dat het beter gaat met je gezondheid?
 

Frans

V.I.P. Member
@IbizaSigno; nee, helaas niet en er is daarnaast nog een pil bijgekomen voor wat anders.
Ik mag verder niet klagen, er zijn meer dingen die ik nog steeds kan doen, als die ik niet meer kan doen.
Voor mezelf is het ook niet erg als ik een detail in vieren verdeel.
 

SLK

V.I.P. Member
Leuk weer wat van je te horen op dit forum @Frans En gelijk met een prachtige nieuwe aanwinst. De juiste keuze van je om te gaan voor origineel, dat verdient deze auto.
 

Woody

V.I.P. Member
@Frans mooi om te zien dat je deze Mercedes weer in originele staat hebt hersteld. Vele malen mooier zo!
Heel veel rij en detail plezier :cool:
 

Guido1985

Active Member
Aangezien ik bijna alles waar een ster op staat leuk vindt, geld dat natuurlijk ook voor deze.
Wat een prachtig exemplaar.
Sowieso blijf ik de w202/w124/w140 toch eigenlijk wel een beetje de laatste serie “echte” benzen vinden.
Ontzetten veel plezier ermee gewenst.

Groet Guido
 

Epsilon

Premium Member
Die ziet er weer goed uit. De originele grill staat zeker het beste.

Dit doet me meteen terugdenken aan de tijd dat mijn opa een E 190 reed. Nu heeft hij al heel lang de opvolger daarvan. Die wast hij bijna nooit, arg!
 

Frans

V.I.P. Member
Bedankt allemaal voor de warme woorden.
Hij is nog niet helemaal origineel, want eigenlijk moeten de bumpers dan ook vervangen worden, zoals op onderstaande foto.

Mercedes-Benz-W124-300-CE-1993-Almadinrot-01-1170x780-e1493030065695.jpg


Maar ik vond dit eigenlijk wel mooi staan en heb het (voorlopig) zo gehouden.
De facelift zoals op de foto die ik als eerste heb geplaatst is ook origineel zo uitgebracht alleen dan vanaf 1993, terwijl de 300CE 24 uitvoering slechts van 91 tot 93 is geproduceerd.
De facelift houdt dan o.a. in een andere motorkap (waarin de grille is verwerkt ipv erop gemonteerd), een andere grille, andere bumpers, andere koplampen, knipperlichten en achterlichten.

-
 
  • Leuk
Waarderingen: SLK

BlackPassat

V.I.P. Member
Goed om te zien dat je het detailen -weliswaar gedoseerd- weer op kan pakken @Frans. Tof ook dat je je droom om een cabrio te kopen hebt kunnen realiseren.
Het zoveel mogelijk terugbrengen in originele staat is een goeie zet van je, niet alleen voor de looks maar ook voor de waarde van de auto.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Prachtige aanwinst en zoals al velen voor mij hebben gezegt goed om te zien dat je weer aan het detailen bent. Ik hoop voor je dat je niet teveel last van bijwerkingen hebt van je nieuwe pilletje.

Gewoon lekker de dingen doen waar je energie van krijgt of waar je plezier in hebt.

Het lijkt mij ook wel wat om een cabrio te hebben maar dat zal hier nog wel even moeten wachten. Geniet van je mooie cabrio!
 

Nieuwste berichten

Bovenaan