Mijn nieuwe aanwinst, A3 sportback 1.8TFSI

Emiel

Member
Na een lange zoektocht toch eindelijk iets gevonden wat me aanstaat. Hiervoor een TT gehad en het doel was een grotere auto aan te schaffen. Diverse passat CC's bezocht maar die waren allemaal net niet wat ik zocht, veel "schades" etc. waar ik als detailer niet echt vrolijk van werd. Daarbij vond mijn vriendin een CC helemaal niks dus uiteindelijk verder gaan zoeken. Audi A5 zag ik ook wel zitten maar die vind ik alleen als coupe mooi en die heeft 2 deuren te weinig. Audi A4 nog even voor gekeken maar daar kon ik niet gelijk iets vinden wat me aanstond. Qua motor vermogen wou ik er niet op achteruit gaan dus het moest een 1.8T worden, de 1.4 en 2.0 lees je erg veel problemen over dus die heb ik bewust niet gekozen.

En aantal weken in duitsland al een mooie gezien maar had weinig tijd om het hele invoer traject in te gaan. Uiteindelijk in NL een A3 gevonden die me wel aanstond, maar die bleek na wat verder onderzoek bij aankoop een grote schade gehad te hebben. De koop is dus niet doorgegaan. Dus iemand gevonden die me bij de invoer kon helpen, en die heeft de auto voor me naar NL gehaald. Nu wachten op het kenteken dan kan ik ermee rijden en gaan detailen natuurlijk. Leer van de bestuurdersstoel kan wel een schoonmaak beurtje gebruiken en de hele auto moet er natuurlijk weer top uit gaan zien.

Vooral de combinatie van zilver/zwart dak en het bruin leer gaf voor mij direct de doorslag. Overall ziet de auto er gewoon nog erg goed uit. De belangrijkste opties:
Xenon/Led
Open sky dak
Lederen bekleding met stoelverwarming
Afneembare trekhaak

De dingen die voor mij nog missen/die ik nog wil veranderen:
19inch RS3 velgen
kleine verlaging
Chrome uitlaatsierstukjes
Laatste stuk dak zwart wrappen (maakt het een geheel)
RNSE navigatie
Cruisecontrol (alleen knipperlichthendel vervangen)
Sonny-boys (zonne schermen op maat voor de achterste ramen)

Hierbij alvast wat foto's:








 
Laatst bewerkt:

Kilometervreter

überspammer
Fraai Emiel! Zeker dat Panodak is een hele fijne optie!

Dit wordt zeker met de mods die je nog gaat uitvoeren een toppertje! Veel veilige kilometers gewenst.
 
Laatst bewerkt:

Emiel

Member
Dank allemaal, zal wel goedkomen! Hoop hem volgende week een keer op de oprit te hebben staan.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Pracht car ! Van die stoelverwarming zal je ontzettend veel plezier van beleven....................
 

Emiel

Member
Even wat updates hier, van alles gedaan de afgelopen 2 weken.

Allereerst 2013 model RNS-E geplaats:


Chrome uitlaatsierstukjes:


sonniboys:


Daarna de hele auto gepolijst en de remklauwen/naven zwart gemaakt, knapt de auto toch altijd erg van op. Eerst de aujto flink gekleid met de mothers claybar en pb spray and wipe. Was heel erg nodig, zat ontzettend veel teer op de auto. Viel me bij de A2 (die we ook juijt duitsland hebben) ook al op. Polijsten heb ik gedaan met monello mezzo op een oranje pad met de Rotary, plaatselijk 2x maar dat was bijna nergens nodig. Daarna een witte pad met finale, werkt voor mij toch net iets fijner op de harde VAG lak. Afgetopt met mothers sealant en fx wax. Het dak en de ramen heb ik behandeld met clearview. De velgen een gewassen daarna met monello non ferro behandeld en in de wheelwax gezet. De banden hebben wat apc behandelingen gehad en daarna een perl laagje.




Daarna 2010 model mistlampkapjes gemonteerd, staat toch een stukje moderner. Twijfel alleen wat de doen met de grill. Liefst een S3 grill maar dan met chrome rand en hoogglans zwart middenstuk, maar die zijn er niet kant en klaar volgens mij.


AP schroefset ligt ook te wachten op montage en velgen heb ik gisteren opgehaald. Zijn A8 stars geworden, beter bekend als Fat Five velgen. Hadden ook behoorlijk wat polijstwerk nodig, maar liggen nu te wachten op bandjes, die ga ik van de week eens bestellen. Heb de gepolijst met de dap en een kleine oranje pad met monelle mezzo. Velgen zijn opnieuw gespoten en hebben nog minimale beschadigingen hier en daar maar voor de prijs die ik betaald heb voldoen ze prima. Ben helemaal fan van het model en het aanbod is nu niet bepaald erg royaal, dan moet je keuzes maken. Opnieuw spuiten of coaten is voor mij niet nodig, dat kan altijd nog:




De chrome logo's in de naafkapjes hebben ook hun beste tijd gehad, vanmiddag even kijken of ik ze zwart of zilver spuit, mocht het beide niet mooi zijn moet ik even nieuwe kapjes bestellen.

Verder staat het wrappen van het laatste stukje dak nog op de planning en een s-line difussor. En daarna zien we wel weer verder, als ik nog ergens MF stuurwielbediening tegenkom voor weinig schaf ik me die ook aan. CC staat voor over 3 weken op de planning.
 
Laatst bewerkt:

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Je bent hèèl goed bezig @Emiel! Erg mooie mods allemaal, en groot fan van je kleur leer!
Hopelijk ben je ook op de S/RS meeting, dan kan ik er eens een figuurlijke blik opwerpen;)
 

Emiel

Member
De S/RS meeting staat wel op de planning ja. Valt alleen in hetzelfde weekend als de TT van Assen en daar ga ik ook altijd heen. Even kijken of ik dat allemaal geregeld krijg.
 

Kilometervreter

überspammer
Fraai Emiel! Ziet er goed uit, waar heb je de velgen mee beschermd? Ik ben fan van de Cquartz delux, super bescherming voor meer dna een jaar (bij mij al). Is trouwens ook top spul voor op de trims en kunstof delen (diffusor en mistlampkappen).
 

Nieuwste berichten

Bovenaan