Muziek

Kilometervreter

überspammer
Hier een groot Golden Earring fan, van vroeger tot wat ze nu nog maken.
Ik ga minimaal twee keer per jaar naar concerten, het liefst unplugged.
Verder heb ik 20GB aan 60er/70er muziek op mijn harddisk in de auto staan die regelmatig door de boxjes schalt, van middle of the road tot George Baker, van Crosby Still Nash, tot CCR en noem maar op.
 

Woody

V.I.P. Member
Zo te zien toch een hoop mensen met een brede muzieksmaak hier.
Ik hou ook wel van zo'n beetje alles behalve klassiek, heavy metal, darkcore e.d. dat kan me echt niet bekoren ;)
Ik luister voornamelijk naar 538, trance, dance, (happy) hardcore, 90's en rock (voonamelijk Kings of Leon en Red Hot Chili Peppers). Hangt helemaal van de mood af ;)
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Een hoop van mijn favorieten heb ik al voorbij zien komen.
Het komt er op neer dat er zeker gitaren in voor moeten komen.
Stevie Ray Vaughan, BB-King, Bonamassa, Rory Gallagher, Carlos Santana, Dire Straits/Knopfler, Ry Cooder, Jeff Healey, Jimi Hendrix, The Stones en zeker ook Bruce the Boss.
Wat ouder materiaal komt ook regelmatig voorbij: Elvis, Staxx, Motown. Otis (die dood is)
Speciale vermelding voor een gitaarheld van Hollandsche bodem: Julian Sas.
 
Laatst bewerkt:

Cavemania

V.I.P. Member
Vind Veel muziek leuk, heb niet echt een favoriet. Heb in dit topic veel goede bands voorbij zien komen. Voornamelijk luister ik in de auto 's morgens naar het werk 538, Evers staat op, 's middags staat de radio op Veronica. In huis staat de radio vaak op Sky Radio. Dus ja van alles wat. Kan van veel muziek wel genieten alleen klassieke muziek en van die foute Nederlandse zangers/zangeressen en bandjes (denk aan Muziekfeest op het plein) heb ik niet zo veel mee.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Oh, die van na 98 kende ik niet. Wist niet dat er na 98 nog een zelfde cd is uitgekomen. Zo zie je maar......
Maar ken je Dream Theater wel?
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ik ken Dream Theater wel. Maar heb er niets van. Heb er meerdere keren naar geluisterd maar het is mij allemaal wat te zweverig ofzo. Kan het niet zo goed benoemen.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ik gooi het ff hier om niet alle andere topics te vervuilen. Er zijn wel wat audio gekken hier, geloof ik.
Ik wil graag jullie voorstellen horen. Ik heb momenteel een Rotel versterker. 5.1 Ik heb een besluit genomen en ga mij oriënteren voor een nieuwe versterker. Maar....... Ik laat het 5.1 varen en ga voor stereo. Dit omdat ik meer kan genieten om naar muziek te luisteren dan om naar een film te kijken.
Dus ik wil mij oriënteren op een goede stereo versterker. Het liefst kompleet digitaal. Ik heb geen cd's of cd speler meer.
Alles is dus digitaal bij mij.
Zelf had ik mijn oog al een beetje laten vallen op de Nad C390DD2.
Hebben jullie nog ideeën en/of ervaringen?
Ben er nieuwsgierig naar.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Het mooiste blijft toch een losse voor - en eindversterker. Primare heeft een hele mooie met losse DAC's.....tenminste als je voor stereo two channel gaat.......
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Hmmmm, thanks voor de tip Marcel. Ik heb eens even rond gesnuffeld over de primare dac. Maar dat is best een interessant apparaat. Mijn oog is gevallen op de Dac 30. Echt een "no-nonsens" product. Geen overbodige knoppen en functies. Ik kende het niet. In de herfstvakantie is wat zaken aflopen om te luisteren.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Echt een bijzonder mega- geluid, strak laag en tinkelingen in het hoog, midden-gebied "buizen" -achtig......
Succes met luisteren......(als mijn digitale machine ooit de geest geeft, ga ik voor Primare.....)
 
Laatst bewerkt:

FiveCX-5

V.I.P. Member
Nu we het toch over HiFi hebben......(beetje High End..) @Ketoembar ......Binnen afzienbare tijd hoop ik ze binnen te hebben, een uitstekende aanvulling op mijn Mission AS1 en Kef Q10C......een set Focal Dome satelieten met een eigen frequentie van 80-28000Hz crossover naar de Mission op 25 Hz naar 80Hz plus/min 3Db..........Ik heb ze gehoord en ben er helemaal wég van..............

prd46599.jpg

Heerlijk, ik draai hem regelmatig.

@BlackPassat , ik draaide deze LP ! in 1988 op een Transrotor acryl platendraaiert om twee Translators Impact 5II te luisteren in een HiFi winkel, je wil het niet weten.........alle medewerkers kwamen aangesneld om te vragen wie dit in godsnaam was !!!! SRV had toen net zijn tweede LP uitgebracht : Couldn`t stand the weather...........wat een dijk van een plaat !!! En niemand kende de man !!! Er werden meteen notities gemaakt ! hahahaha :D Leuk toch ?
 
Laatst bewerkt:

BlackPassat

V.I.P. Member
"Couldn't stand the weather" was in 1988 toch al vier jaartjes uit hoor Marcel.
Live Alive was mijn eerste dubbelaar van SRV. Hoorde hem regelmatig bij de VPRO op de radio op woensdagmiddag.

Mooie satellieten, neem je de witte of de zwarte?
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Als we dan toch bezig zijn, mag deze ook niet ontbreken, vind ik.
Jeff Buckley met een klassieker van Cohen, maar dit is toch echt beter dan Cohen.
Deze live versie is twee jaar voor hij verdronken is.

 

FiveCX-5

V.I.P. Member
"Couldn't stand the weather" was in 1988 toch al vier jaartjes uit hoor Marcel.
Live Alive was mijn eerste dubbelaar van SRV. Hoorde hem regelmatig bij de VPRO op de radio op woensdagmiddag.

Mooie satellieten, neem je de witte of de zwarte?

Ja , 1984, ik had hem al lange tijd, Texas Flood was de eerste......(studio)
Het worden de witte Johan !
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Als we dan toch bezig zijn, mag deze ook niet ontbreken, vind ik.
Jeff Buckley met een klassieker van Cohen, maar dit is toch echt beter dan Cohen.
Deze live versie is twee jaar voor hij verdronken is.


Jeff Buckley, gek genoeg kende ik deze niet.......

Dit gaat een heel mooi topic binnen de detailing worden......ongekend....

Boz Scaggs, zegt jullie dat wat ! Vast wel, bassist van ooit Steve Miller Band, solo nog beter !!!!! (Alleen de blues-periode dat wel.....hahaha)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan