Muziek

FiveCX-5

V.I.P. Member
Soms gaan ze zo verschrikkelijk los, dan staan de stellingen in het magazijn te trillen :D

Op de hoek van de straat stond een neger, die zo stoned was als Stephanus, (de eerste Christen-martelaar).......ik zei tegen hem : "Heb jij wel eens van Jezus gehoord ? waarop hij zei : "Yeh man, yehhhh.... hallelujah"

(uitspr. uit Neerlands Hoop in Bange Dagen 1965-1970 Freek de Jonge)
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Drama lui.
Ik kom er het afgelopen weekend achter dat er een speaker uitligt bij één van mijn zeer gewaardeerde Missions.
Ben nu op zoek naar een handigert die het kan maken, de originele klankkleur en geluidskwaliteit mag natuurlijk niet aangetast worden.
Mocht er iemand op het forum zijn die hier ervaring mee heeft dan hoor ik het graag.
@Stefan , waren die van jou nog in bedrijf? Anders zou ik de jouwe wel over willen nemen.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Drama lui.
Ik kom er het afgelopen weekend achter dat er een speaker uitligt bij één van mijn zeer gewaardeerde Missions.
Ben nu op zoek naar een handigert die het kan maken, de originele klankkleur en geluidskwaliteit mag natuurlijk niet aangetast worden.
Mocht er iemand op het forum zijn die hier ervaring mee heeft dan hoor ik het graag.
@Stefan , waren die van jou nog in bedrijf? Anders zou ik de jouwe wel over willen nemen.
Ha nee, die zijn nog in bedrijf en bevallen uitstekend, de tweeters zijn echter al een keer vervangen, en als ik het goed weet zijn die door Tes audio geleverd, ik zou even een mailtje sturen want voor de prijs van een losse tweeter koop je nog niet misschien een set die in de buurt komt van je Missions
http://www.tesaudio.nl/contact.html
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Ha de research begint vruchten af te werpen.
De mijne waren van de eerste serie die voorzien waren van Vifa Dome tweeters. De latere series (zoals jouw References @Stefan) waren voorzien van Audax TW025A0 tweeters. Deze zijn nu nog nieuw te koop in de UK. Voor ongeveer 90 Engelse ponden heb ik er twee thuis. Dat durf ik wel aan.

Maar nu nog een vraagje. Vanmiddag, toen ik de zieltogende Mission open had liggen, zag ik dat er een koperen spoel in de speakerkast zat. Dat is op zich niet zo vreemd want dat is een normaal speakeronderdeel. Wat ik echter wél gek vond was dat het gelige harsachtige spul waarmee de spoel overgoten was, op verschillen plaatsen flinke barsten vertoonde. Ik veronderstel dat deze hars een isolerende functie heeft. In hoevere kan het kwaad dat dit gescheurd is?
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Misschien heb je hier iets aan. Hier heb ik ooit eens een set zelfbouw speakers gekocht.
http://www.speakerland.nl/
Deze site was ik tijdens mijn research ook al tegengekomen Peet, staat op mijn lijstje om morgen te bellen. Dank voor je ondersteuning.
Is een soort pu lak. Kan geen kwaad. Als je het wil herstellen gewoon een isolatielak er op spuiten
Okay dankje Robert (en pa). Kan ik gelijk meepakken als de boel toch openligt.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Nadat ze 4 jaar geleden gestopt zijn, doen ze toch weer even een tour.
5 Juli in Eindhoven ben ik erbij. Dat wordt springen..........
mjbbdd.jpg
 

Nieuwste berichten

Bovenaan