Nieuwe Opzet Menzerna

Discussie in 'Menzerna' gestart door Stefan, 4 mei 2015.

1. Stefan

Stefan Administrator Medewerker

Menzerna heeft besloten om wat meer structuur aan te brengen in de polijstmiddelen zodat dit wat eenvoudiger wordt voor de gebruiker. Er wordt nu meer met stappen gewerkt, dus een grove compound wordt bijvoorbeeld step 1 en een finisher wordt step 3. Nu valt bijvoorbeeld de FG400 volgens Menzerna onder de one-step compounds dus die wordt gezien als step 1,2,3 en de nieuwe krachtigere SHC300 als step 1 en 2.
    Begrijp je het nog? In de bijlage is het complete overzicht te zien, dat zal wel duidelijkheid brengen.

Even op een rij:

Step 1 : Compound (zwaar polijsten)
    Step 2: Polish (Medium Polijsten)
    Step 3: Finish (Fijn Polijsten)
    Step 4: Protect (Beschermen)

De grootste verandering qua naamgeving is voor de finishing polishes, zo heet de veel gebruikte SF4000 nu Super Finish 3500 (waarbij de 3 dan staat voor step 3) Alle verpakkingen zullen gefaseerd worden aangepast, de eerste verandering is dan nu ook voor de SF4000 250 ml die vanaf vandaag geleverd zal worden als SF 3500.

Mochten er vragen zijn dan horen we die natuurlijk graag :)

Bijgevoegde bestanden:

Kilometervreter en Black Widow vinden dit leuk.
  2. Black Widow

Black Widow V.I.P. Member

Dank voor de info.
    Is een 1:1 overzicht oude <=> nieuwe namen beschikbaar?
  3. Kilometervreter

Kilometervreter ├╝berspammer

Thanks!

Ik snap er niks van.....:)
  4. Stefan

Geeft niets Leon, we helpen je wel ;)
    Kilometervreter en ShuttersPeet vinden dit leuk.
  5. Cavemania

Cavemania V.I.P. Member

Dit is toch de lijn die we laatst bij jou hebben gezien @Stefan tijdens ons koffiemoment
  6. Stefan

Nou niet helemaal, dat was de marinelijn van Menzerna maar we hebbe n het er toen inderdaad overr gehad dat de automotive polijstlijn hetzelfde opgezet zou gaan worden.
  7. Cavemania

Cavemania V.I.P. Member

Denk dat Leon het met goede begeleiding wel gaat begrijpen :D
    Laatst bewerkt: 9 mei 2015
    Kilometervreter en Stefan vinden dit leuk.
  8. BlackPassat

BlackPassat V.I.P. Member

Na een wasbeurt met de good old Goldclass shampoo heb ik de Menzerna SW Sealing Wax voor het eerst gebruikt.
    http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=72&products_id=101082
    Met een WaxWorld foampad het product ruim opgebracht, dat had veel zuiniger gekund maar ik ben nu eenmaal een overvloedige smeerder.
    Het opbrenger gaat soepel en eenvoudig, een lange curetijd is niet nodig. Na het opbrengen op de horizontale delen ben ik met het uitbuffen begonnen met de BOA. Geen stroef gedoe maar lekker licht de BOA over de lak laten dansen totdat uiteindelijk alle residu verdwenen is. Een klein stukje van het plaatwerk had in de volle zon gestaan en daar moest iets meer effort in het uitpoetsen gestoken worden, maar nog steeds niet dat het vervelend werd.

De glans die ontstond is een beetje "@shutterspeet machine like" Een koele harde glans.

Menzerna SW.jpg
  9. IbizaSigno

IbizaSigno V.I.P. Member

Lijkt er goed uit te zien Johan.
  10. Kilometervreter

Kilometervreter ├╝berspammer

Zeer fraai Johan!
  11. Cavemania

Cavemania V.I.P. Member

Keurig, staat er weer netjes bij.
  12. Chris van S.

Chris van S. Premium Member

13. Stefan

Netjes Johan!
  14. 5T-3F-4N

5T-3F-4N V.I.P. Member

Dat is wel erg netjes! :)
  15. Kevin

Kevin New Member

Alvast voor de actie aankomende week:
    20190512_194804.jpg
    Ik zocht wat meer info en ik dacht, dit ga ik met jullie delen..

Ps onder het mom, beter goed gejat dan slecht verzonnen, ik heb het uit het pdfje van Stefan getrokken hoor.. Haha
    Glenn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina