nieuwe spulletjes getest

Bully

Member
Vandaag de Mazda 3 van mijn vrouw onderhanden genomen. Uiteraard eerst grondig gewassen. Gepolijst met mijn Krauss rotary. Heb alle kleuren pads van CG. Op de lak zat wat hars dus eerst met klei behandeld. Daarna met een fijne polijstpasta de groene pad gebruikt. Hiermee kreeg ik hem nog niet netjes. Toen de gele pad gepakt en dit ging stuk beter. Zojuist ook maar even CG polijstpasta set besteld en ook de carnuba wax XXX van CG. Is kijken of ik de wetlook kan behouden.

Vind het resultaat al wel aardig.

foto voor het polijsten:
WP_20170319_13_33_07_Pro_LI 1.jpg

na het polijsten:
WP_20170319_13_38_56_Pro_LI.jpg
 

Cavemania

V.I.P. Member
Prachtige kleur. Is toch Stormy blue Mica?

Heerlijke wagens om in te rijden. We hebben onze 3 weg gedaan ivm de overvloedige roest. Als het goed is heeft jullie model er minder last van maar houdt het goed in de gaten. Met name onder de kunststof strip onder aan de dorpel, wielkastranden en de bodem
 

Bully

Member
Bedankt. Ja dacht wel dat het die kleur is.
Erg fijne auto. Deze modellen roesten gelukkig een stuk minder. Hij is van mijn vrouw en ze wilt eigenlijk wat anders. Liefst een RX8....
 

Cavemania

V.I.P. Member
Ik hoop dat dat zo blijft. Het zijn fijne wagens maar wat deed die van ons roesten zeg.

RX8 is een leuke wagen.
 

Bully

Member
WP_20170325_14_48_14_Pro_LI.jpg WP_20170325_14_47_12_Pro_LI.jpg WP_20170325_17_54_48_Rich_LI.jpg WP_20170325_10_35_02_Pro_LI.jpg gisteren en vandaag bezig geweest met het reinigen van mijn auto.
lekker gewassen, gekleid, gepolijst, glaze, sealant en xxx carnauba wax.
moet nog ff foto’s in het zonnetje maken maar het resultaat is echt geweldig!
nu nog mijn velgen poetsen en dan kan hij er weer even tegen.
Polijsten met CG V36 en V38 werkt erg goed. Alle swirls zijn verdwenen. De hardcore xxx wax van CG laat de flakes er helemaal uitspringen.
Als hij klaar is dan probeer ik nog ff wat foto’s in het zonnetje te maken.
 

Epsilon

Premium Member
De kleur komt weer goed tot zijn recht zeg. Aanvankelijk dacht ik zelfs dat 'ie een uni lak had.
 

Kilometervreter

überspammer
Wow wat een spikkel!
Waarom zit dat afplakbandband over de motorkap als ik vragen mag?
Ik ben altijd bang voor beschadiging met het afhalen eigenlijk.
 

Bully

Member
plakband had ik er losjes opgeplakt om het verschil goed te kunnen zien. Je ziet dat de ene kant veel geler lijkt na het polijsten.
In mijn lak heb ik hele fijne flakes zitten. Kleuren groen, paars, blauw, oranje.
de gele kleur zelf is al een metallic mica parelmoer lak.
 

SLK

V.I.P. Member
Erg mooie lak, met die flakes erin. En ook een mooie ruimte om te detaillen met zo'n hefbrug er in. Bij je thuis of staat de ruimte je vrij ter beschikking?
 

Bully

Member
Dit is lekker bij mijn thuis. Garage helemaal opgeknapt. Gecoate vloer er in gemaakt en muren gestuukt. Ik ben zelf auto monteur dus ik doe nog wel eens wat klusjes thuis. Schuur is helaas alleen niet zo hoog maar ik kan het meeste allemaal thuis doen.

De lak heb ik ook zelf gemaakt en samen met een vriend die spuiter is de hele auto zo gemaakt zoals hij nu is.
 

Mrkawa

Active Member
Ps. Wat heb je gebruikt als vloercoating ik zoek/ben aan het rondkijken voor een coating.
 

Bully

Member
bedankt. Ik heb alles besteld via https://www.coatingshop.nl
Ze hebben doe-het-zelf pakketten. Werkt erg eenvoudig. Ik heb wel eerst de vloer geëgaliseerd en daarna licht geschuurd met een machine. Het is erg goed zelf te doen. Ze hebben veel soorten.
 

SLK

V.I.P. Member
@Mrkawa Heb zelf ook net de de garagevloer gecoat. Heb eerst de ruwe cementdekvloer laten egaliseren. Is zelf te doen maar tijdgebrek en onvoldoende vertrouwen in eigen kunnen, hebben mij doen besluiten het egaliseren uit te besteden.
Het coaten wel zelf gedaan met twee personen. Eén de randen en de ander met een roller het grote vlak. Twee lagen gedaan, en erg tevreden over het resultaat.
Door mij gebruikte coating: http://www.coatingmarkt.nl/product/epoxy-bs-3000-m/?gclid=CIKkydTx_dICFQmeGwodfWUIPg
 

Nieuwste berichten

Bovenaan