Nu al aanbrengen van Smartwax Rimwax en Gyeon Tire op winterwielen?

Guido_BMW

New Member
Nog een vraagje mbt de DLux, aangezien ik toch wel enthousiast ben geworden van deze coating met name voor wielen/velgen. Ik doe voor een familie-lid ook de zomer- en winterwielen reiniging en verzorging. Nu zijn de winterwielen stalen velgen met wieldeksels (Mercedes). Ik was aan het denken of de Smartwax Rimwax wat bescherming geeft aan de toch altijd licht corroderende stalen velgen en of de DLux op de plastic wieldeksels een nog betere remstof-afwijzing zal geven? Ik maak de wieldeksels nu schoon met vrij aggressief spul vind ik, namelijk de Poorboys Spray and Rinse (staat wel in de beschrijving dat je er zelfs plastic wieldoppen mee kunt doen!!). Dit is toch zuurhoudend en kun je niet blijven gebruiken zonder "schade" denk ik. Daarnaast kan dat natuurlijk ook gewoon met de Monello Non Ferro, toch?

Dus concreet de vragen:
1. Is Rimwax aanbrengen op stalen velgen wel een "extra bescherming"? Want ik denk dat het staal toch wel doorcorrodeert?! Of is het gewoon geld weggooien?
2. Is DLux aanbrengen op plastic wieldeksels/doppen, gezien de oppervlakte, prijstechnisch en qua duurzaamheid wel de moeite waard? Is de standtijd op plastic langer dan of even lang als op de velgen zelf?

Als geld geen rol speelt, weet ik waarschijnlijk de antwoorden wel. Maar ik probeer ook rendement eruit te halen en toegevoegde waarde. En een technische beoordeling of reinigingsgemak na het seizoen.

Daarnaast vroeg ik mij af of de Sonax Xtreme Velgenverzegeling Nano Pro, die ik ook nog heb staan (van voor de Waxworld tijd ;)), een goed alternatief zou kunnen zijn om de wieldeksels/doppen mee te behandelen? Uit de beschrijving haal ik niet dat het ook geschikt is voor plastic, zoals de DLux. Tenminste wordt niet vermeld voor (plastic) wieldoppen.....

Sorry voor misschien de "domme" vragen, maar ik heb gewoon niet zoveel ervaring met de producten die ik wel allemaal aangeschaft heb met volle overtuiging! :cool:
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Kunststof wieldeksels kunnen uitstekend worden gereinigd met bijvoorbeeld Iron.X Na het wassen even eens spraytje reload (1 op 1 aangelengd met water) kun je de deksels eenvoudig afdrogen en zijn ze de volgende keer ook weer eenvoudiger te reinigen.
 

Raypelsteeltje

New Member
Sorry voor misschien de "domme" vragen, maar ik heb gewoon niet zoveel ervaring met de producten die ik wel allemaal aangeschaft heb met volle overtuiging! :cool:

Tja !
Wanneer je dit forum een beetje doorleest is het soms net Facebook. (Jaren geleden al opgegeven)

Iedereen heeft een FANTASTISH leven en heeft de tijd, iedere dag z’n auto te poetsen, met de meest exotische producten ooit door mensenhanden beroerd en door mensenogen aanschouwd.
Potten en flesjes die je an zich alleen maar met fluwelen handschoenen mag openen in een stofvrije omgeving.
“Alleen dan zullen sensationeel spiegelende resultaten worden behaald !”

Iedereen hier is een detailing professional en heeft voor de overige pro’s zijn verzameling auto’s, machines, favoriete smeerseltjes en lapjes volledig ter inspectie uitgestald.
Gespannen achter het toetsenbord, wachtend op de ooh’s en aah’s die het uitgestalde goed genereert.

Wat ben ik nog een ontzettende NOOB dacht de nieuweling, compleet overweldigd door de pracht en praal van luxe verpakte flesjes met fantastische namen, poetslapjes met een blend van alpaca wol en miniscule potjes wax met geuren waar men bij ICI Paris alleen van kan dromen.

Iedereen hier heeft het, waarom ik niet!

Ik moet nu echt dingen gaan aanschaffen anders.......
En de pro’s hier wassen iedere dag, waxen iedere week en polijsten iedere maand en en.... kleien meer in een dag, dan ik op het toilet doe in een hele week...... HELP, IK DOE M’N AUTO TE KORT!!!

Tot je met je nagel eens gaat peuteren aan de schone schijn...... brutaal aan een los draadje gaat trekken en de hele microvezel wereld ontrafeld voor je ogen.

Gaandeweg kom je er achter dat een schoon, goed beschermd en glanzend voertuig eigenlijk helemaal niet “dat” nodig heeft wat men hier soms pretendeert dat het voertuig allemaal nodig heeft.

Het is een beetje een Pop pen kast !
Waar iedereen “net als op Facebook” zijn eigen waarheden, waarde en normen aanplakt en dat tracht te verkopen als onbetwiste feiten.

Ik zal niet zeggen dat ik een pro ben, want wat is een pro?
Een connaisseur?
Ben je een connaisseur wanneer je een smeerseltje koopt voor €1000 met een standtijd van 6 maanden?
Of ben je een pro wanneer je exact dezelfde resultaten behaald met een smeerseltje van €25? met een standtijd van 2 maanden.
Niemand hier blijft langer dan een maand van z’n auto af om vervolgens weer heerlijk te gaan hobbyen.

Waxworld zelf heeft het beste met z’n klanten voor, daar ben ik inmiddels wel achter.
Service is Top.
Ze zullen je (tot mijn verbazing) niets zomaar, totaal overbodig aansmeren.

Maar de forumbewoners hier, die kunnen elkaar en vooral nieuwelingen nog al gek maken.
Waxbook blijft erg vermakelijk om te lezen en wat te commentaren.:rolleyes:
 

Kilometervreter

überspammer
@Raypelsteeltje
Vanaf het begin heb ik je gevolgd en zelfs in bescherming genomen waarschijnlijk omdat ik niet op andere fora je posts gelezen hebt.
Als ik je post hier lees heb ik dit volledig verkeerd ingeschat en verontschuldig mij dan ook aan de mensen die ik hiermee te kort gedaan heb.
Je schept je er duidelijk plezier in mensen te schofferen en belachelijk te maken in wat ze doen en waar ze plezier in hebben.
Je mag echt nog geen eens in de schaduw staan van de mensen die hun auto wel op een manier behandelen die ze willen.
Verder sluit ik me aan bij degene die vindt dat je je fiets moet pakken en weg moet wezen hier, je hebt hier echt niks te zoeken en je voegt zeker niets toe.

Succes in je verdere leven, je zult het nodig hebben.
 

Guido_BMW

New Member
@Guido_BMW sorry dat ik je topic hiermee vervuil...

@Kilometervreter , je hoeft geen sorry te zeggen!

Ik weet ook totaal niet wat ik met het frustratie verhaal van @Raypelsteeltje aan moet?! Gezien het tijdstip van plaatsen, verwacht ik dat er bepaalde middelen (of gewoon "slaapdronken") van invloed kunnen zijn en daarmee de gemoedstoestand nogal veranderd. Dit heeft totaal geen toegevoegde waarde en heeft niets met het onderwerp te maken. Beetje jammer voor de inhoud van dit forum en dat noem ik nu "vervuiling" van het topic. Alleen heb je op deze manier zometeen geen zin meer om nog iets te plaatsen.......

Bedankt voor het (mede-)inzicht in deze! ;)
 

Guido_BMW

New Member
Kunststof wieldeksels kunnen uitstekend worden gereinigd met bijvoorbeeld Iron.X Na het wassen even eens spraytje reload (1 op 1 aangelengd met water) kun je de deksels eenvoudig afdrogen en zijn ze de volgende keer ook weer eenvoudiger te reinigen.

@Stefan, ik neem aan dat de voorkeur tot aanlengen met gedemineraliseerd (demi) water is aan te bevelen? Heb het toevallig in huis gehaald voor ook het aanlengen van de Spray & Wipe.....;)
En dus geen verduurzaming met DLUX op de wieldeksels, maar Reload dus?! :rolleyes:
 

BlackPassat

V.I.P. Member
@Guido_BMW laat je niet afschrikken, het merendeel van dit forum wil graag zijn passie delen en vindt het alleen maar leuk om je te ondersteunen. We zijn het niet altijd helemaal eens samen maar als je al die tips samenvoegt en zelf je conclusies trekt dan kom je een heel eind.
(post aangepast omdat ik in eerste instantie "de andere" Guido aansprak)
 
Laatst bewerkt:

Stefan

Administrator
Forumleiding
@Stefan, ik neem aan dat de voorkeur tot aanlengen met gedemineraliseerd (demi) water is aan te bevelen? Heb het toevallig in huis gehaald voor ook het aanlengen van de Spray & Wipe.....;)
En dus geen verduurzaming met DLUX op de wieldeksels, maar Reload dus?! :rolleyes:
Demi water is inderdaad je vriend in deze :) De wieldeksels zou ik inderdaad reinigen met een spraytje Iron.X en een beetje bijhouden met Reload gaat echt prima!
 

Nieuwste berichten

Bovenaan