Guido_BMW
New Member
Nog een vraagje mbt de DLux, aangezien ik toch wel enthousiast ben geworden van deze coating met name voor wielen/velgen. Ik doe voor een familie-lid ook de zomer- en winterwielen reiniging en verzorging. Nu zijn de winterwielen stalen velgen met wieldeksels (Mercedes). Ik was aan het denken of de Smartwax Rimwax wat bescherming geeft aan de toch altijd licht corroderende stalen velgen en of de DLux op de plastic wieldeksels een nog betere remstof-afwijzing zal geven? Ik maak de wieldeksels nu schoon met vrij aggressief spul vind ik, namelijk de Poorboys Spray and Rinse (staat wel in de beschrijving dat je er zelfs plastic wieldoppen mee kunt doen!!). Dit is toch zuurhoudend en kun je niet blijven gebruiken zonder "schade" denk ik. Daarnaast kan dat natuurlijk ook gewoon met de Monello Non Ferro, toch?
Dus concreet de vragen:
1. Is Rimwax aanbrengen op stalen velgen wel een "extra bescherming"? Want ik denk dat het staal toch wel doorcorrodeert?! Of is het gewoon geld weggooien?
2. Is DLux aanbrengen op plastic wieldeksels/doppen, gezien de oppervlakte, prijstechnisch en qua duurzaamheid wel de moeite waard? Is de standtijd op plastic langer dan of even lang als op de velgen zelf?
Als geld geen rol speelt, weet ik waarschijnlijk de antwoorden wel. Maar ik probeer ook rendement eruit te halen en toegevoegde waarde. En een technische beoordeling of reinigingsgemak na het seizoen.
Daarnaast vroeg ik mij af of de Sonax Xtreme Velgenverzegeling Nano Pro, die ik ook nog heb staan (van voor de Waxworld tijd ), een goed alternatief zou kunnen zijn om de wieldeksels/doppen mee te behandelen? Uit de beschrijving haal ik niet dat het ook geschikt is voor plastic, zoals de DLux. Tenminste wordt niet vermeld voor (plastic) wieldoppen.....
Sorry voor misschien de "domme" vragen, maar ik heb gewoon niet zoveel ervaring met de producten die ik wel allemaal aangeschaft heb met volle overtuiging!
Dus concreet de vragen:
1. Is Rimwax aanbrengen op stalen velgen wel een "extra bescherming"? Want ik denk dat het staal toch wel doorcorrodeert?! Of is het gewoon geld weggooien?
2. Is DLux aanbrengen op plastic wieldeksels/doppen, gezien de oppervlakte, prijstechnisch en qua duurzaamheid wel de moeite waard? Is de standtijd op plastic langer dan of even lang als op de velgen zelf?
Als geld geen rol speelt, weet ik waarschijnlijk de antwoorden wel. Maar ik probeer ook rendement eruit te halen en toegevoegde waarde. En een technische beoordeling of reinigingsgemak na het seizoen.
Daarnaast vroeg ik mij af of de Sonax Xtreme Velgenverzegeling Nano Pro, die ik ook nog heb staan (van voor de Waxworld tijd ), een goed alternatief zou kunnen zijn om de wieldeksels/doppen mee te behandelen? Uit de beschrijving haal ik niet dat het ook geschikt is voor plastic, zoals de DLux. Tenminste wordt niet vermeld voor (plastic) wieldoppen.....
Sorry voor misschien de "domme" vragen, maar ik heb gewoon niet zoveel ervaring met de producten die ik wel allemaal aangeschaft heb met volle overtuiging!