Pads reinigen tijdens polijsten

Chris van S.

Premium Member
Heren,

hoe reinigen jullie de polijstpads tijdens het polijsten? Of beter gevraagd hoe adviseren jullie om foampads te reinigen tijdens het polijsten?

Zelf reinig ik de pads met water incl. padreiniger, slinger de pads daarna droog op de machine en slinger de pad daarna nog een keer in een doek. Vaak gaat het goed, maar ook vaak genoeg slingert er toch nog vocht uit de pad als je weer aan het polijsten bent. Echt &*^%$^&#$ irritant.
Waarschijnlijk slinger de ik de pads te kort droog, maar te lang de pad vrij laten slingeren lijkt mij ook niet zo gezond voor de machine.

Ben benieuwd naar jullie antwoorden.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Vaak gaat het goed, maar ook vaak genoeg slingert er toch nog vocht uit de pad als je weer aan het polijsten bent. Echt &*^%$^&#$ irritant.

Dat ken ik wel ;). Ik heb altijd minstens een setje pads achter de hand, dan kan de andere set verder drogen.
 

nicknameless

V.I.P. Member
Lang leve de padwasher. :cool:

Als er 1 ding is van al m'n detailing goodies waar ik geen spijt van heb gehad om te kopen, is het die wel.
 

Frans

V.I.P. Member
Ik heb er meestal zelf een extra lege emmer bij staan, voor het droog draaien en doe het verder altijd op een rotary, daarmee slinger je veel meer vocht uit de pad.
Ik heb sowieso meerdere sets pads, dus leg degene die ik net heb gereinigd nog wat langer te drogen (indien mogelijk in het zonnetje) en pak weer een andere schone.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Ik heb van nagenoeg alle pads die ik heb zo'n 4-5 stuks liggen. Ik was dus niet uit tussendoor. Mn. de pads met gesloten celstructuur laten zich erg lastig even snel drogen tussendoor.
 

Martijn

Active Member
Hier ook vanuit de padwasher draai ik ze droog op de DAP in een emmer.
Is helaas het enige waar ik de DAP nog voor gebruik aangezien droog draaien met de Flex 3401 niet gaat.
 

Chris van S.

Premium Member
Door de door mij opgegeven reden is het inderdaad duidelijk dat een extra pad handig is om mee te werken. Inmiddels heb ik vrijwel alle pads dubbel dus zou op korte termijn op een andere manier aan de slag kunnen gaan.

Zelf slinger ik mijn pads droog in een emmer totdat ik geen vocht meer vrij zie komen. Daarna droog ik de pad nog extra in een doek. Toch komen er paar vragen naar boven.

Hoe lang draaien jullie een pad droog in een doek?
Is het langdurig vrij draaien van een pad op de hoogste stand slecht voor een machine?
 

Martijn

Active Member
Ik voer de snelheid langzaam op van 1 naar 5, je voelt\ziet vanzelf wanneer er geen water meer uitkomt. Denk dat het hele proces 5-10 seconden duurt.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Ik voer de snelheid langzaam op van 1 naar 5, je voelt\ziet vanzelf wanneer er geen water meer uitkomt. Denk dat het hele proces 5-10 seconden duurt.
De snelheid voor ik ook langzaam aan op, zo'n 10-20 seconden (afhankelijk hoeveel vocht er nog uit komt).
 

Superb

Active Member
+1 @Black Widow. Ik blijf liever door gaan dan stoppen om pads uit te wassen. Heb daarom ook van de meeste typen pads meerdere liggen. Als er één vies is gaat er een schone op de machine.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan