Perl Coat

Op aanraden van Stefan heb ik CarPro Perl Coat - 500 ml gekocht.

Ik heb het product aangebracht met een applicator pad. Doordat het middel zo dun was, was het best een gesmeer.
Mijn banden zagen er netjes uit. Niet glanzend, maar meer mooi diep zwart.

Na een weekje met regen zagen mijn banden er zo uit:

 
Het is geen vervuiling. Deze foto is gemaakt voordat ik mijn band opnieuw wou gaan behandelen.

Ik bedoel idd dat het zo dun als water is.
 

2shiny

V.I.P. Member
Banden eerst eens enkele keren reinigen met APC. Als je band vuil is, hecht de PEARL niet aan de band. Dan zal die ook geen lange standtijd hebben.
Band schrobben tot er geen bruin meer uitkomt. Goed drogen en dan pas aanbrengen
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Inderdaad eerst goed reinigen met APC maar dan kan ik nog niet verklaren waarom die band er zo uitziet.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Wel een beetje een spam pagina waar die foto op staat. Dat terzijde.
Eerst goed de band reinigen met APC of ontvetter. Daarna goed laten drogen en aanbrengen. Even laten inwerken en residu afnemen met een schine microvezel doek. Eventueel een tweede keer aanbrengen. Ik heb zelf nooit een dergelijk resulaat gehad met PERL.
 

2shiny

V.I.P. Member
To
Inderdaad eerst goed reinigen met APC maar dan kan ik nog niet verklaren waarom die band er zo uitziet.
Toch wel @Stefan. Waar de band nog te vuil was heeft pearl minder goed vastgehecht en dan krijg je zo een patroon. Heb ik al vaker gezien. Banden meermaals reinigen. 1x is onvoldoende
 
Ik reinig ze tegenwoordig met Nonsense 1 op 6 verdund. Ik gebruik een handborstel met stevige haren om mijn banden te schrubben.

Op het moment van de foto had ik nog geen Nonsense tot mijn beschikking.
Hiervoor gebruikte ik Meguiars High Endurance Gel, maar heb nog nooit dit getoonde resultaat gehad.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan