ArjanD300
Premium Member
Na zaterdag 1 juni 2013 besproken te hebben om een Peugeot 407SW te doen was het Vrijdag avond 7 juni 2013 zover.
De auto word stee vast elk weekend gewassen, en zo op het oog staat hij er netjes bij.
Je voelt wel dat de lak wat ruw is, dus er is zeker resultaat te behalen.
Dus Vrijdag avond alvast het voor werk doen, auto afgespoten met water om daarna even alle kieren en naden na te lopen met een kwast en Poorboy's APC welke 1:4 is verdunt.
Ook de banden heb ik met Poorboy's APC ingekwast, deze werden helemaal bruin..
Toen de auto gewassen met Monello Lavare shampoo en Mequiars wash mitt om vervolgens de velgen met het rest sopje en een oude sponge de velgen te wassen.
Hierna de gehele auto inclusief velgen in de Iron-X te vernevelen, om zo vliegroest van de lak te verwijderen en remstof van de velgen, kost je bij zo'n SW wel een 250ml Iron-X.
De Iron-X even laten in werken en daarna de lak weer afgespoten, de velgen heb ik nog een keer met een kwast en met de EZ mini detail brush het velgbed ingeborsteld.
Iron-X aan het werk:
Om vervolgens ruim af te spoelen met water, hierna gelijk maar een begin gemaakt met het kleien, heb Poorboy's clay met heel veel Poorboy's Spray & Wipe welke 1:1 is verdunt als glijmiddel, heb er een halve liter doorheen gejast en gezien de vervuiling die op de lak zat alleen met Iron-X al (wat ik nog nooit eerder op lak gezien had) had ik al wel een vermoeden :roll: werk aan de winkel..
halverwege de auto was ik toe aan een derde blokje klei, jeetje wat een troep !!
Vooral heel veel teer, klei werd er helemaal bruin/zwart van.
Dus na het wassen en half kleien: (Zaterdag verder)
Maar voordat ik naar huis ga even de motorruimte in gedoken, dit keer niet zo grof als bij mij zelf.
maar alle zwarte kunststof kappen gereinigd met Poorboy's APC en vervolgens de gehele motorruimte ingeneveld met Autoglym Vinyl & Rubber Care en de kap dicht gedaan....
Volgende dag, Zaterdag vroeg weer aanwezig en even gekeken hoe de motorruimte eruit ziet:
Mooi spul dat Autoglym Vinyl & Rubber Care :mrgreen:
Dat stoffige op de veerpoten heb ik zaterdag nog even gereinigd...
Vervolgens de andere helft gekleid met Poorboy's clay en Poorboy's Spray & Wipe.
Na al het werk van wassen, reinigen, ontvetten, kleien liet de Peugeot zijn ware aard zien.
Wat swirls en zo hier en daar wat krassen. (welke later te zien zijn in voor en na foto's)
Eigenlijk niets bijzonders dus voor een detailer...
Dus alle zwarte kunststof delen afgeplakt omdat je hier geen polijst middel op wil hebben.
en omdat het kleien en afplakken toch wel erg veel tijd in beslag heeft genomen hoopte ik op een zachte lak, zoals vaak word gezegt van een Peugeot.
Nou helaas, de swirls verdwenen redelijk makelijk, maar de krassen waren een PITA....
Heb de motorkap met de DAP900,Wol pad met Monello Mezzo 2 passes gegeven, daarna nog een keer 2 passes Oranje pad met Monello Mezzo en als laatste stap 1 keer de Witte pad met Monello Finale.
Me like !!!
De rest van de wagen heb ik 2 passes Oranje pad met Monello Mezzo, en als laatste stap 1 keer de Witte pad met Monello Finale.
De voor en na's:
Kras op zijscherm en motorkap, welke erg lijkt maar zo weg was...
Krassen op motorkap, deze waren een ramp om weg te krijgen ondanks dat deze veel minder lijken als die hier boven...
De voorste handgreep/deur, waar ze naar mijn idee al een keer bezig zijn geweest met een Rotary en wol ???
De achterste handgrepen/deur.
De B-stylen van de voor en achter deur.
De auto word stee vast elk weekend gewassen, en zo op het oog staat hij er netjes bij.
Je voelt wel dat de lak wat ruw is, dus er is zeker resultaat te behalen.
Dus Vrijdag avond alvast het voor werk doen, auto afgespoten met water om daarna even alle kieren en naden na te lopen met een kwast en Poorboy's APC welke 1:4 is verdunt.
Ook de banden heb ik met Poorboy's APC ingekwast, deze werden helemaal bruin..
Toen de auto gewassen met Monello Lavare shampoo en Mequiars wash mitt om vervolgens de velgen met het rest sopje en een oude sponge de velgen te wassen.
Hierna de gehele auto inclusief velgen in de Iron-X te vernevelen, om zo vliegroest van de lak te verwijderen en remstof van de velgen, kost je bij zo'n SW wel een 250ml Iron-X.
De Iron-X even laten in werken en daarna de lak weer afgespoten, de velgen heb ik nog een keer met een kwast en met de EZ mini detail brush het velgbed ingeborsteld.
Iron-X aan het werk:
Om vervolgens ruim af te spoelen met water, hierna gelijk maar een begin gemaakt met het kleien, heb Poorboy's clay met heel veel Poorboy's Spray & Wipe welke 1:1 is verdunt als glijmiddel, heb er een halve liter doorheen gejast en gezien de vervuiling die op de lak zat alleen met Iron-X al (wat ik nog nooit eerder op lak gezien had) had ik al wel een vermoeden :roll: werk aan de winkel..
halverwege de auto was ik toe aan een derde blokje klei, jeetje wat een troep !!
Vooral heel veel teer, klei werd er helemaal bruin/zwart van.
Dus na het wassen en half kleien: (Zaterdag verder)
Maar voordat ik naar huis ga even de motorruimte in gedoken, dit keer niet zo grof als bij mij zelf.
maar alle zwarte kunststof kappen gereinigd met Poorboy's APC en vervolgens de gehele motorruimte ingeneveld met Autoglym Vinyl & Rubber Care en de kap dicht gedaan....
Volgende dag, Zaterdag vroeg weer aanwezig en even gekeken hoe de motorruimte eruit ziet:
Mooi spul dat Autoglym Vinyl & Rubber Care :mrgreen:
Dat stoffige op de veerpoten heb ik zaterdag nog even gereinigd...
Vervolgens de andere helft gekleid met Poorboy's clay en Poorboy's Spray & Wipe.
Na al het werk van wassen, reinigen, ontvetten, kleien liet de Peugeot zijn ware aard zien.
Wat swirls en zo hier en daar wat krassen. (welke later te zien zijn in voor en na foto's)
Eigenlijk niets bijzonders dus voor een detailer...
Dus alle zwarte kunststof delen afgeplakt omdat je hier geen polijst middel op wil hebben.
en omdat het kleien en afplakken toch wel erg veel tijd in beslag heeft genomen hoopte ik op een zachte lak, zoals vaak word gezegt van een Peugeot.
Nou helaas, de swirls verdwenen redelijk makelijk, maar de krassen waren een PITA....
Heb de motorkap met de DAP900,Wol pad met Monello Mezzo 2 passes gegeven, daarna nog een keer 2 passes Oranje pad met Monello Mezzo en als laatste stap 1 keer de Witte pad met Monello Finale.
Me like !!!
De rest van de wagen heb ik 2 passes Oranje pad met Monello Mezzo, en als laatste stap 1 keer de Witte pad met Monello Finale.
De voor en na's:
Kras op zijscherm en motorkap, welke erg lijkt maar zo weg was...
Krassen op motorkap, deze waren een ramp om weg te krijgen ondanks dat deze veel minder lijken als die hier boven...
De voorste handgreep/deur, waar ze naar mijn idee al een keer bezig zijn geweest met een Rotary en wol ???
De achterste handgrepen/deur.
De B-stylen van de voor en achter deur.