Peugoet 407SW 2.0 HDI Detail...

ArjanD300

Premium Member
Na zaterdag 1 juni 2013 besproken te hebben om een Peugeot 407SW te doen was het Vrijdag avond 7 juni 2013 zover.


De auto word stee vast elk weekend gewassen, en zo op het oog staat hij er netjes bij.

Je voelt wel dat de lak wat ruw is, dus er is zeker resultaat te behalen.


Dus Vrijdag avond alvast het voor werk doen, auto afgespoten met water om daarna even alle kieren en naden na te lopen met een kwast en Poorboy's APC welke 1:4 is verdunt.

Ook de banden heb ik met Poorboy's APC ingekwast, deze werden helemaal bruin..

Toen de auto gewassen met Monello Lavare shampoo en Mequiars wash mitt om vervolgens de velgen met het rest sopje en een oude sponge de velgen te wassen.


Hierna de gehele auto inclusief velgen in de Iron-X te vernevelen, om zo vliegroest van de lak te verwijderen en remstof van de velgen, kost je bij zo'n SW wel een 250ml Iron-X.

De Iron-X even laten in werken en daarna de lak weer afgespoten, de velgen heb ik nog een keer met een kwast en met de EZ mini detail brush het velgbed ingeborsteld.


Iron-X aan het werk:

DSC_2281_zps4ee6c121.jpg



DSC_2282_zpsd44bdd7f.jpg



DSC_2283_zps47b8306e.jpg



Om vervolgens ruim af te spoelen met water, hierna gelijk maar een begin gemaakt met het kleien, heb Poorboy's clay met heel veel Poorboy's Spray & Wipe welke 1:1 is verdunt als glijmiddel, heb er een halve liter doorheen gejast en gezien de vervuiling die op de lak zat alleen met Iron-X al (wat ik nog nooit eerder op lak gezien had) had ik al wel een vermoeden :roll: werk aan de winkel..


halverwege de auto was ik toe aan een derde blokje klei, jeetje wat een troep !!

Vooral heel veel teer, klei werd er helemaal bruin/zwart van.


Dus na het wassen en half kleien: (Zaterdag verder)

DSC_2278_zps7a925d3e.jpg



Maar voordat ik naar huis ga even de motorruimte in gedoken, dit keer niet zo grof als bij mij zelf.

maar alle zwarte kunststof kappen gereinigd met Poorboy's APC en vervolgens de gehele motorruimte ingeneveld met Autoglym Vinyl & Rubber Care en de kap dicht gedaan....


Volgende dag, Zaterdag vroeg weer aanwezig en even gekeken hoe de motorruimte eruit ziet:

DSC_2286_zpscf89ede2.jpg


Mooi spul dat Autoglym Vinyl & Rubber Care :mrgreen:

Dat stoffige op de veerpoten heb ik zaterdag nog even gereinigd...


Vervolgens de andere helft gekleid met Poorboy's clay en Poorboy's Spray & Wipe.


Na al het werk van wassen, reinigen, ontvetten, kleien liet de Peugeot zijn ware aard zien.

Wat swirls en zo hier en daar wat krassen. (welke later te zien zijn in voor en na foto's)


DSC_2276_zpse0a491f8.jpg



DSC_2277_zps24dacf4f.jpg



Eigenlijk niets bijzonders dus voor een detailer...


Dus alle zwarte kunststof delen afgeplakt omdat je hier geen polijst middel op wil hebben.

DSC_2290_zps23247d43.jpg



en omdat het kleien en afplakken toch wel erg veel tijd in beslag heeft genomen hoopte ik op een zachte lak, zoals vaak word gezegt van een Peugeot.

Nou helaas, de swirls verdwenen redelijk makelijk, maar de krassen waren een PITA....


Heb de motorkap met de DAP900,Wol pad met Monello Mezzo 2 passes gegeven, daarna nog een keer 2 passes Oranje pad met Monello Mezzo en als laatste stap 1 keer de Witte pad met Monello Finale.


Me like !!!

DSC_2300_zps44a6d5fe.jpg



De rest van de wagen heb ik 2 passes Oranje pad met Monello Mezzo, en als laatste stap 1 keer de Witte pad met Monello Finale.


De voor en na's:


Kras op zijscherm en motorkap, welke erg lijkt maar zo weg was...

DSC_2273_zpsff6f2e41.jpg



DSC_2323_zps1cf992fc.jpg



Krassen op motorkap, deze waren een ramp om weg te krijgen ondanks dat deze veel minder lijken als die hier boven...

DSC_2295_zps5aa20b7f.jpg



DSC_2299_zps04d29154.jpg



De voorste handgreep/deur, waar ze naar mijn idee al een keer bezig zijn geweest met een Rotary en wol ???

DSC_2294_zps8e777439.jpg



DSC_2308_zps6eccea43.jpg



De achterste handgrepen/deur.

DSC_2293_zps5cf9f417.jpg



DSC_2302_zps07a4e325.jpg



De B-stylen van de voor en achter deur.

DSC_2306_zps0acf31b4.jpg



DSC_2307_zpsa4b1ce78.jpg
 

ArjanD300

Premium Member
Ook de lampen zijn gewoon meegenomen tijdens het polijsten.

DSC_2309_zps26280949.jpg



DSC_2310_zps73b548da.jpg



Als afsluitende stap hebben we de lak bescherm met de GOOD OLD Collinite 845 voor een langdurige bescherming.


Hierna de banden behandeld met Mequiars tyre applicator en Poorboy's Bold 'n Bright gel een uurtje later zelfs nog eenmaal dik gedaan, de banden namen het helemaal op.


DSC_2311_zps6ee5129e.jpg



DSC_2312_zps88750755.jpg



De velgen hebben we in de Wheelwax gezet.

DSC_2347_zpsa1be3a42.jpg



Al het zwarte kunststof behandeld met Smartgel en de gril heb ik met een kwast en Autoglym Vinyl & Rubber Care gedaan omdat dit makkelijker aanbrengt.


Vervolgens alle zijramen en achterraam gereinigt met Mequiars NXT glass cleaner en het panorama dak en voorruit behandeld met Turtle Clearvue Rain Clear, op het panaorama dak zit nog steeds een HEEELLLEE DIKKE BEADING !!!!! van dus ruim 1 jaar oud !!! hoezo Turtle wax niet goed product ??


DSC_2316_zps5c0a37c9.jpg



Toen de ZON in, en jawel WAUW !! :D :cool:


DSC_2313_zpsc58fc009.jpg



DSC_2314_zpse52819cd.jpg



DSC_2315_zps0db98f18.jpg



DSC_2318_zps00c09b5c.jpg



DSC_2324_zpsbc40e296.jpg



Eigenaar heeft alles tussen de logo's schoon gemaakt met een wattenstafje en Monello Mezzo :thumbup:

DSC_2328_zpse83f94c6.jpg



DSC_2331_zps5ecc3c87.jpg



Reflectie glas en lak, ow ja Witte schoentjes :D

DSC_2340_zpsd80adaa4.jpg



DSC_2345_zps6ed8b23f.jpg
 

Nieuwste berichten

Bovenaan