Poeder coat Velgen polijsten...

ArjanD300

Premium Member
Heb de velgen van de 3 laten coaten, is nu een week of 3 geleden.

Mij is verteld dat het een 3 stappen coating was, ivm metallic en blankelak...

Omdat deze nu er onderuit zijn wou ik de fijne krasjes welke erop zitten van het banden erop leggen en met verkeerde doeken middeltjes opgepoetst even weg polijsten om ze dan volgend jaar wel of niet in de Dlux te zetten...

Deels twijfel ik of ik ze in de Dlux zet, omdat het zo knetterhard is.
En ze elke week gewassen worden...

MAAR na twee maal oranje en SSR-1 (dacht mezzo, hoe kom ik erbij) krijg ik er maar heel weinig correctie in.....
IMAG5208_1.jpg

Dit kan natuurlijk komen doordat de dap met een ronde grote pad niet het juiste apparaat is voor die spaakjes, de pad raakt niet alles en draait niet goed....

Ik durf eigenlijk ook niet echt grof of zwaar aan de slag, ivm de hoekjes, lijnen, naden waar je maar zo ineens doorheen kunt zijn natuurlijk........dan heb ik hier echt ruzie.

Dus zou het met een cone lukken ? alleen welke je hebt er 4 zag ik, en alle 4 aanschaffen is me effe te gek.....
Tevens ben ik iets bang voor soort van hologrammen, omdat de Cone alleen maar rond draait ?? en de donkere wielen heel mooi zijn maar je ziet er alles op.....
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Cone moet zeker lukken. Ik zou dan voor een witte gaan. De draaibeweging is heel anders dan bij een rotary, van holgrammen zal je dan ook geen last hebben
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Jammer dat je zo'n end uit de buurt woont Arjan. Anders had je onze IBrid kunnen gebruiken, die is werkelijk perfect voor deze klusjes.
Maar met een witte cone gaat het jou ook wel lukken.
 

ArjanD300

Premium Member
Toch ritje Etten-Leur maken :D:D
Maar heb niet zo'n grote kofferbak meer waar met gemak 4 velgen in gaan :rolleyes::p:D

Ga eerdags maar eens wat bestellen, shampop is ook weer bijna op, en sint staat ook weer voor de deur ;)
 
Laatst bewerkt:

ArjanD300

Premium Member
Pfff even testje, kijken Wat er gebeurdt..
Geel en inizio, lijkt wel of er niets gebeurd..

Vooruit na lang turen lijkt het ietsje beter, maar is minimaal....

Of te wel ZO poedercoat is echt hard !
IMAG5231.jpg

IMAG5232.jpg

Heb ook nog een keertje Essence gebruikt, verdoezeld wel het een en ander...maar wil liever Dlux rechtstreeks op de velg...

Nog geen idee wat ik ga doen, denk bijna laat maar zo, ze zijn gewoon netjes.....wassen elke week en klaar....:eek::rolleyes:
 

BennyV70

Member
Ik heb ook gepoedercoate velgen, heb er nog niets aan geprobeerd. Met wassen alleen hou ik ze goed bij.
 

ArjanD300

Premium Member
Inmiddels al een tijdje geleden behandeld met de witte cone en mezzo 2x daarna nog een keer met finale gedaan...

Heb ze daarna op zolder gelegd.

En zullen denk ik nog 1x met de witte cone en finale gepolijst worden en daarna in de Dlux coating gaan..

Resultaat is zeker wel gehaald !!

15698261_1382687445109963_1457631367134961654_n.jpg
 

ArjanD300

Premium Member
Er zit zeker glans in !!!
Dit is ook een metallic poedercoating met als laatste stap nat op nat blankelak..

Maar ik zeg eerlijk dat gespoten strakker is, vind dat er nogal wat sinaasappel op zit...
 

Nieuwste berichten

Bovenaan