Poets'm'op

Discussie in 'Fotogalerij' gestart door Kevin, 29 aug 2018.

1. Kevin

Kevin New Member

Het is zeker een 335i, maar voor zover de documentatie gaat heeft ie wel een M pakket in het interieur, heb zojuist even opgezocht hoe de voorbumper en achterbumper van de M eruit zien.. en je hebt gelijk.. dat is zeker niet deze versie. Deze mist het spoilertje op de kofferbak ook.

Helaas is het import en heb ik het VIN nummer niet om na te kijken. Maar ik weet wel zeker dat er een aantal dingen enorm gemixt zijn bij deze auto o_O

Jason is een aparte, maar heeft wel goede uitleg (wel met een Rupes brilletje op natuurlijk)

Dat muziekje inderdaad... pff maar ach. Info is opzich wel goed. Beste blijft nog steeds heel veel doen en proberen. Dan maar een keer op je plaat gaan en het moeten herstellen!
  2. ric325i

ric325i Active Member

@Kevin evenzo is een 335i ook een mooie auto, wat mij als eerste opviel was het uitlaatsysteem en velgen.
    Kevin vindt dit leuk.
  3. 5T-3F-4N

5T-3F-4N V.I.P. Member

Mooi resultaat en goede informatie!
    Kevin vindt dit leuk.
  4. Kevin

Kevin New Member

Alsin, het is geen emmetje? ik vind persoonlijk dit wel een van de mooiste standaard velgen van BMW, hoewel die van de M ook wel tof zijn.

Van de uitlaten weet ik te weinig om daar een M aan te herkennen.

M'n volgende auto die ik mag doen gaat een gewrapte Tesla zijn:
    20191024_101346.jpg
  5. Kevin

Kevin New Member

Gister ook nog even de auto's gewassen, t was er goed weer voor:
    PMO.jpg

Daarnaast heb ik vorige week een paar daagjes gewerkt in Zutphen, in de oudste sigarenwinkel van nederland. Op de terugweg kwam ik nog een mooi uitzichtje tegen:
    PMO2.jpg
    De winkel:
    PMO3.jpg
    Stefan vindt dit leuk.
  6. Kelvin

Kelvin Member

Mooi resultaat ! Het wetsanden is iets wat ik nog nooit gedaan heb. Zal dit wel graag doen maar zou dan liever eerst een cursus voor volgen. Weet niet of ze dit ergens geven?
    Kevin vindt dit leuk.
  7. Stefan

Stefan Administrator Medewerker

Staat voor begin volgend jaar op de planning @Kelvin
    Kelvin en Kevin vinden dit leuk.
  8. Kevin

Kevin New Member

In dit geval, met de kovacx schuurblokjes, is het droogschuren (er zit een soort glijmiddel op het schuurvlak). Het is ook maar een plekje van 10cm.

Het grote nadeel van droogschuren was altijd dat de korrel volloopt met vuil, waardoor de temperatuur nog verder op loopt en je verschrikkelijk diep kan gaan per ongeluk. Met wetsanden zorg je er dus voor dat de temperatuur laag blijft en je korrel schoon, waardoor je een veel egaler resultaat KAN behalen.

Intressant, hoe diep (pun intended) ben je van plan te gaan met die workshop?
    Verschillende schuursystemen voor verschillende soorten lak lijkt me de basis, maar er is best wel wat intressante wetenschappelijke kennis over de "nieuwerwetse" schuurmethoden.

Zoals oa type korrel en diverse tools (net als met polijsten, wat eigenlijk al een vorm van schuren is)

Maar ook diverse typen lak/defecten die vragen om een totaal andere aanpak, iets waarvoor ik 4 hele dagen bij een Custom autospuiter heb rondgelopen (m'n oom). Dit is best lastig om in een middagje te behandelen.

Als je alleen "blanke-lak-correcties" behandeld dan ken je zeker niet genoeg om de "gevolgen" van je werkzaamheden in te kunnen schatten. In veel gevallen is een stukje opnieuw spuiten namelijk noodzakelijk als je een foutje maakt.

Maar bijvoorbeeld orange peel wegwerken met k1500 en druipers/lichte krassen uitblokken zou prima in een middagje kunnen.

Misschien nog een koplampje schuren, maar dan moet je eigenlijk ook leren omgaan met 2k lakken spuiten/verwerken.

Een klein stukje basiskennis van Spot repair is dan ook wel een pré. Ga je die dan ook aanbieden? Evt ben ik ook wel bereid om daarover een keer met je te sparren, want ook dat lijkt mij een zeer intressante workshop. Ik heb al best wat mensen geholpen hiermee (kennis delen en hands on training). Ik zou je/jullie hier best mee willen helpen als dat nodig is.
    Laatst bewerkt: 15 nov 2019
  9. Kelvin

Kelvin Member

Super !
  10. Kevin

Kevin New Member

Afgelopen week de auto van mijn ouders weer hier gehad, ze waren een weekje in NL en ik mocht weer wat klusjes doen.

Alleereerst de achter schokdempers, super makkelijk zelf te doen, ff op 't krikje en gaan:

20191119_204020.jpg

20191119_204032.jpg Een mooi setje OE dempers van Bilstein. Super easy boutjes los, demper eraf, demper erop, boutje erin en klaar. Een goede verbetering aan het weggedrag voor deze wat oudere auto.

Daarnaast waren de koplampen dof en geel, dus had laatst Meguiar's Clear Plastic Polish gekocht en ik was benieuwd of ik dat ook met de tol en een pad kon doen, aangezien ik geen zin had om te wetsanden en 't te nat was om 2k clearcoat te spuiten.
    Ook wilde ik de koplampen niet demonteren, want dat is bij deze auto ECHT niet te doen. (voorbumper, wielkasten en 24 schroeven ofzo voor je er fatsoenlijk bij kan)
    Dus voor:
    20191119_204603.jpg

20191119_204813.jpg
    Toen eerst met klei en sop van dodo en daarna met eraser schoongemaakt:
    20191119_204616.jpg
    Daarna maar eens met de nieuwe Polish aan de gang:
    20191119_204652.jpg
    20191119_204800.jpg
    Even met de lamp aan, als je goed kijkt zie je nog een beetje verticale strepen, ik heb ze hierna nog een keer gepolijst met de machine en toen waren ze helemaal mooi en klaar voor de pickel in Oostenrijk.

Er zijn verder nog wat dingetjes door onze vaste garage besteld en gemonteerd en een goede beurt gehad (scheelt best wat geld met Oostenrijk, onze garagehouder kent de auto en weet de standaarden van mijn ouders wat betreft onderhoud).

Nu ben ik weer bezig met de caddy, er moeten nieuwe speakers in want de originele zijn echt kapot.. De magneet schoot van de speaker aan de bestuurderskant o_O'
    Ik maak nog wel een foto van 't ding, echt bizar.

T nieuwe setje gaat ook gelijk over een klein versterkertje spelen, want de radio trekt 't gewoon niet, niet dat ie slecht is maar 2 ohm is heel slecht voor het versterker deel en dan word ie echt heel traag, dus besloten om ook de radio maar even open te halen en 't versterker deel te checken en een extra stabiele line-out te maken (die via de achterkant in de pinnen kan was de aarde van beschadigd, die had ik de vorige keer al overbrugt voor de video (toen ook gelijk de ventilator vervangen), maar ik wilde geen ruis, dus dan maar zo. Daarnaast even de boel schoongemaakt en weer in elkaar gezet.

De versterker en de filters heb ik op een houten plaatje die in m'n middenconsole gemonteerd, die wordt vastgezet met een tweetal metalen beugels die ik op maat maak. Hiervan volgen ook nog wel wat foto's, want helaas ben ik nog niet helemaal klaar.
    20191119_210323.jpg
    20191119_210337.jpg
    20191119_210202.jpg
    De speakers zijn een set van Blam, deze dus:
    Blam Relax 165 RX
    €149.00
    165 mm (6.5”) component
    20 mm soft dome tweeter
    Hoge kwaliteits filter 2-weg 6 dB /octave
    2 way components with 12 dB crossover Technische specificaties
    Max power 150 W / RMS 75 W
    Frequency response 60 Hz – 20 KHz
    Efficiency 93 dB
    Impedance 2 Ohms
    165RX(2).jpg
    Met dus een ESX QM-TWO
    2-Channel Class D Mini Digital Amplifier
    480 Watts Max. Output Power
    2 x 80/120 Watts RMS @ 4/2 Ohms
    1 x 240 Watts RMS @ 4 Ohm bridged
    HPF/LPF 50-250 Hz
    RCA Inputs
    Dimensions: 75 x 33 x 120 mm

Dus ja, ik heb het al aangehad en wilde toch iets beter geluid uit de tweeters, dus ik heb tweeter cups 3d geprint voor in het dashboard, ze zijn echt heel quick and dirty geprint in recordtijd:
    20191119_212640.jpg
    20191119_212520.jpg
    Echt heel dirty:
    20191119_212503.jpg
    Maar dit smelten we op maat zodra ze erin gaan, schroef erdoorheen en tochtband eronder tegen 't trillen, het mooie is dat je ze dus kan richten:
    20191119_212553.jpg
    Super handig en 't klinkt dus ook echt beter, aankomende week gaan we er weer mee verder! Dus tot snel!
    Laatst bewerkt: 19 nov 2019
    5T-3F-4N vindt dit leuk.
  11. Kevin

Kevin New Member

Zo, gister de tweeters ingebouwd:
    20191121_074618.jpg
    20191121_074725.jpg
    20191121_074925.jpg
    Het maakt 't richten best wel makkelijk, zo even een paar schroefjes erin rammen en dan is dat ook weer gedaan.

Vanavond de kabel-nachtmerrie weer netjes intapen en de sier-randjes er weer op, ik zal straks ook even een foto maken van de middenconsole, dan zie je hoe die is ingebouwd!
    Laatst bewerkt: 21 nov 2019
    5T-3F-4N vindt dit leuk.
  12. 5T-3F-4N

5T-3F-4N V.I.P. Member

Inventief gevonden om de cupjes te 3d printen!
    Kevin vindt dit leuk.
  13. Kevin

Kevin New Member

Lang leve thingyverse en een klein beetje geluk
  14. Kevin

Kevin New Member

Waarschijnlijk hebben jullie de foto's al gezien in de slowchat. Dus een klein beetje dubbele info:

Ik heb 10'ish verschillende doeken getest en degene die het fijnst zijn overgehouden.

Dat zijn voor 't vuile werk de "elcheapo" korte microvezel, de BOA voor 't buff werk en afhankelijk van het type polijst de doeken van Rupes of een vergelijkbare vezel (looped geloof ik ofzo) of een BOA. Nu gaan de nieuwe Mike'o'fiber Royal plushes een plekje in nemen naast de BOA's.

Deze zijn dus nieuw, de paarse, en een stapeltje voor interieur, de groene;
    20191208_163300.jpg

Er is nog wel een stapeltje met een hoekje eraf (na coating gaan die doeken sowieso weg), maar na smeer/modder/zand gaan ze in de azijn of apc en dan apart wassen, dan hoekje eraf knippen zodat ze niet alsnog op de normale stapel terecht komen.

Maar, de koffer is ook weer opnieuw ingedeeld:
    20191210_221830.jpg
    20191210_221918.jpg
    Lekker makkelijk met meenemen, en ze blijven schoon en droog!

Voor de statistiek even wat ik gebruik voor;

Drogen:
    1 x CarPro Fat BOA Drying Towel XL (groen)
    1 x CarPro Fat BOA Drying Towel (groen)
    2 x CSF Delirium Orange Drying Towel (oranje met zwarte rand)

Exterieur:
    4 x assortie kleur 20x20 cm "ElCheapo" microdoekjes (voor metaalpolish, bumpergel, vinylcleaner, enz.)
    4 x Rupes doeken (voor polijstmiddelen afnemen)
    1 x Grijze doek (polijstmiddel afnemen)

Interieur:
    12 x groene microvezel (merkloos)
    2 x CarPro Terry Towel(Leer - groen, glas - oranje)

Buf'n'shine:
    # x CarPro Suede Microfiber - 40x40cm (Coatings - oranje)
    # x CarPro Suede Microfiber 10x10cm (Coatings - wit)
    10 x Mike O'Fiber Royal Plush Purple (Wax en "schone zaken")
    1 x CSF Delirium Orange Drying Towel (Oranje/Zwart hoekje eruit. Voor wax of beadmaker afnemen, als ik echt geen doeken meer heb of als laatste stap)
    Laatst bewerkt: 10 dec 2019 om 23:05
    Stefan en 5T-3F-4N vinden dit leuk.
  15. Kevin

Kevin New Member

20191213_114324.jpg

Zo, deze mag ik dus ook gaan poetsen! Lekker!
    Stefan vindt dit leuk.
  16. RST-Smurf

RST-Smurf V.I.P. Member

Aardig stukje werk. En wit kan echt goed gaan glanzen.

Deel Deze Pagina