Polijsten 2 in 1

Mijn auto zit onder de swirls, maar ik wil niet 2 dagen bezig zijn met polijsten door eerst met een cut te polijsten en daarna met een finisher te eindigen.
Nu heb ik een filmpje gezien over Chemical Guys VSS, dit is een cut en finish in 1, maar is dit echt aan te raden?
Het zal me waarschijnlijk wel wat tijd schelen.
Wat ik weet is dat ik normaal gesproken een V34 met een orange pad nodig heb, anders krijg ik de swirls er niet uit.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Mijn eerste reactie zou zijn: doe een testsspot. Dan zul je weten of het werkt. Ik ben niet bekend met het product van Chemical Guys maar ik veronderstel dat een 2-in-1 niet zo effectief is als losse stappen. Daarentegen, als je er geen tijd voor hebt. Waarom niet?
 

Len

Member
Stel ook de vraag of er een product is van chemical guys of een ander merk waarmee je krassen en swirls kan bewerken.en nadien met ander product opblinken en welke pad je dan moet gebruiken.
 
Het gaat me er eigenlijk meer om dat ik het product nog moet aanschaffen en of het de moeite waard is om hier een redelijk resultaat mee te krijgen.
Ik heb namelijk niet echt de goede machine (een excenter die ik ooit hier van een andere forum gebruiker heb gekregen) om mee te polijsten en wil er ook niet alle tijd in gaan steken, terwijl ik mijn auto wel mooi wil hebben.
Een andere mogelijkheid is het om professioneel te laten doen, maar dan ga ik liever niet naar een bedrijf ivm hologrammen en andere lak verneuking.
 

Woody

V.I.P. Member
Er zijn genoeg bedrijven die wel weten hoe ze een auto moeten afleveren, maar die moet je maar net weten te zitten natuurlijk ;)
Ik kan je helaas niet helpen met het Chemical Guys verhaal aangezien ik daar geen ervaring mee heb
 

Black Widow

V.I.P. Member
Mijn auto zit onder de swirls, maar ik wil niet 2 dagen bezig zijn met polijsten door eerst met een cut te polijsten en daarna met een finisher te eindigen.
Nu heb ik een filmpje gezien over Chemical Guys VSS, dit is een cut en finish in 1, maar is dit echt aan te raden?
Het zal me waarschijnlijk wel wat tijd schelen.
Wat ik weet is dat ik normaal gesproken een V34 met een orange pad nodig heb, anders krijg ik de swirls er niet uit.
VSS is een leuk marketing verhaal. Er zijn zat (lichte) compounds dit uitstekend finishen. Merken als Menzerna, Scholl en Sonax voeren ze ook.
 
Ik denk dat ik iets nodig heb wat gelijk is aan een v32, maar het liefst ook finisht, tjah en anders toch die professional.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Ik zou eerder kijken naar polijstmiddelen met een korte settijd. Scholl, maar ook Sonax zijn moderne polijstmiddelen die snel afbreken en zich snel verwerken. Zelf werk ik overwegend met Sonax en ik heb er zeker een tijdswinst mee ervaren tov. Meguiars en Menzerna welke ik eerst veel gebruikte.
 
Wat raad je me aan om te pakken dan? Ik heb een vergelijkbare cut als de v34 nodig.
Of raad je me het aan om het door een professional te laten doen?
 

Black Widow

V.I.P. Member
Sonax Profiline FS 05-04 compound. Vergelijkbaar, of iets krachtiger als V34.
Sonax Profiline NP 03-06 finishing Polish.
 
al gevonden!
Ik dacht trouwens dat Sonax altijd een beetje een B merk was, meer zoals Turtle, of zit ik hier helemaal verkeerd mee?
 
Laatst bewerkt:

Black Widow

V.I.P. Member
Sonax is zeker geen B merk. Eerder A+. De consumentenlijn met de rode verpakking is inderdaad niet echt bijzonder. De Extreme en Profiline zijn echter erg goed.
 
Ik heb vandaag mijn auto goed gedaan. Ik ben begonnen met mijn motorkap te polijsten, ik kreeg de krasjes in lak er eigenlijk niet uit met het gereedschap en de producten die ik heb. Het werd wel minder, maar ik was niet tevreden met het resultaat. Het koste me zo te veel werk voor niets en daar baalde ik nogal van.

Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat ik ermee aan moet.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Vertel eens wat meer over de omstandigheden, lak en gebruikte materialen, wellicht kan er dan wat gerichter antwoord worden gegeven...
 
Lak. Kleur: wit. Peugeot 208.
Gebruikte materialen: CG v34 en v38 die vloeibaar was. Ik heb ook nog v32 geprobeerd, maar zag gaan verschil met v34.
Overigens is dit een testpakket wat ik 1.5 jaar geleden heb gekocht.
Oranje Lc pad en een witte Lc pad.
Verder een excenter gebruikt die ik van Nicknameless ooit heb gekregen. Merk is Metabo geloof ik

Met polijsten ben ik 2x op en neer geweest met een 50% overlay.
 
Laatst bewerkt:

Stefan

Administrator
Forumleiding
Metabo zeg je, zou je het type eens kunnen achterhalen? Ben benieuwd naar de excentrische uitslag namelijk...
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dat is in basis een excentrische schuurmachine met 5mm uitslag. Wellicht kom je daar iets mee te kort. Normaliter mag V34 of v32 toch wel voldoende correctie geven op een Peugeot lak. 2x op en neer, is dat 2x horizontaal en 2x verticaal, dus 4 keer over de lak?
 

Nieuwste berichten

Bovenaan