Polijsten 2 in 1

Het geeft wel iets correctie, maar als ik mijn led lampje van mijn telefoon over de motorkap laat lopen zie ik nog steeds krassen zitten. Ook vandaag in de zon zag ik ze nog wel zitten.

Ik ben 2x op en neer gegaan. Is dus 4x over de lak. Boven-beneden-boven-beneden.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Met V32 kun je een heel aardige correctie bereiken, althans met een Rotary. Die 2x op en neer en de beperkte uitslag zou wel eens aan de (erg) magere kant kunnen zijn.
 

Kilometervreter

überspammer
Jawel maar Danny gebruikt de V34 dus wellicht toch te weinig corrigerend polijstmiddel!
Ik zelf pak ook regelmatig de V32, werkt zalig.
 

2shiny

V.I.P. Member
Peugeot lakken zijn doorgaands niet erg hard. Ik corrigeer ze meestal met een medium compound/polish en dan heb je er genoeg aan.
( wolfs medium polish, cg v36 , of carpro fixer)

Als dat niet lukt, heb je of teveel marring van de v34 wat de v38 niet wegkrijgt ( grote stap)
Of je techniek is niet correct. Je kan op en neer gaan zo vaak je wil. Als je niet voldoende druk steekt ( niet te weinig, niet teveel) en je snelheid is niet goed. Dan kan je lang staan polijsten en alle producten proberen, maar het resultaat zal achterwege blijven.
 
Met V32 kun je een heel aardige correctie bereiken, althans met een Rotary. Die 2x op en neer en de beperkte uitslag zou wel eens aan de (erg) magere kant kunnen zijn.
Ik wou ook niet al te vaak op en neer gaan, omdat ik de geluidsoverlast wou beperken en dat getril op mijn handen vind ik ook niet heel erg fijn.

Wat is zo hoor kan het dus aan de techniek of de machine hebben gelegen. Of juist deze 2 dingen die samen moeten komen.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Zelf heb ik een DAP900 en een Rupes15. De Rupes trilt aanzienlijk minder maar vraagt wel wat handigheid.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Een excentrische schuurmachine die gebruikt wordt als een polijstmachine heeft inderdaad meer last van trillingen. Wellicht gewoon een keertje hier wat machines proberen dan weet je het gelijk...
 

Black Widow

V.I.P. Member
Ik heb zelf een Flex 3401 en daarmee kun je flinke stappen vooruit zetten qua snelheid en resultaat. Geluidsproductie? Geen idee. Ik zet een paar dopjes op en heb er verder geen last van.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Hoe zit het met de geluidsproductie met die machines?
Gaat daarmee het polijsten ook sneller?
Een excentrische schuurmachine die gebruikt wordt als een polijstmachine heeft inderdaad meer last van trillingen. Wellicht gewoon een keertje hier wat machines proberen dan weet je het gelijk...
Zoals al eerder aangegeven bieden we je de mogelijkheid om de verschillende machines uit te proberen, hiermee zullen ook deze vragen worden beantwoord...
 

Nieuwste berichten

Bovenaan