polijsten voor dummie's

Jona

New Member
Goedendag iedereen :)
Ik Lees heel veel mooie topics op deze forum en zie dat jullie heel veel ervaring hebben met polijsten, waxen enzovoort

Ik ben een nieuwbe bij dit alles en sinds vandaag nieuw bij deze forum.
Ben in bezit van een zwarte Ford focus 2 and I love it.
Was mijn auto regelmatig op de hand (want ik ben gek op een schone auto), hierbij maak ik gebruik van een wasmiddel van smartwax en vind het een fijn product om mee te wassen , laat een mooi glimmend laagje achter

Ik ben op zoek naar een polijst of wax middel om na het wassen op de hand nog een mooie finish te geven aan de lak van mijn auto. Deze heeft een paar krasjes (swirls)

Iemand een suggestie wat ik kan gebruiken en tips voor welke doek

Alvast bedankt !
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Als je met de hand gaat is een medium polijst te doen.En dan afwerken met finishingpolijst.

Je zal het wel goed merken aan het eind van de dag.

Na het polijsten de lak wel goed ontvetten en een wax ( of sealant ) gebruiken.Of eerst nog een glaze en dan een wax ( of sealant ).
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Echt polijsten met de hand is behalve een heel tijdrovende klus ook nog eens heel zwaar. Machinaal zul je gemakkelijker meer correctie behalen. Evengoed zijn zijn alle verschillende middelen geschikt om met de hand te verwerken. Zelf ben ik best fan van de Meguiars polijstmiddelen. Deze hebben een korrel die niet niet afbreekt zodat je langer kunt doorwerken. Momenteel heb ik een flesje CarPro Reflect staan, maar die heb ik nog niet getest.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Wat heb je verder nog aan spullen naast de shampoo, bijv. detailer? Als je het serieus aan wil pakken is een workshop ook altijd leerzaam.
 

Kilometervreter

überspammer
@Jona inderdaad, wat @5T-3F-4N schrijft lijkt mij ook de beste oplossing!
Gewoon even inschrijven bij Waxworld voor een workshop polijsten! Je leert veel en het is nog gezellig ook!
Misschien weet @Stefan wel wanneer de eerste clinic gehouden wordt!
 

Nieuwste berichten

Bovenaan