Polijstmiddel op de pad

Knaepkens glenn

New Member
Als ik polier doe ik 3 druppeltjes polijstmiddel op de pad ter grootte van een erwt.
Ik dop eerst een paar keer op de wagen,dan verdeel ik het verder met de DA op stand 3 en dan daarna op stand 5.
Maar na een tijd moet ik de pad uitspoelen omdat er teveel polijstmiddel op hangt.
Waaraan ligt dit?gebruik ik teveel polijstmiddel?moet ik langer met de DA op de wagen?
graag jullie tips
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Allereerst welkom. Het is normaal dat je pad na verloop van rijd vol gaat zitten met polijstmiddel. Je zult niet te veel gebruiken gezien je beschrijving, maar het is heel normaal.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Als ik het zo lees doe je het wel goed. Wat voor oppervlakte polijst je met de drie druppels polijstmiddel?
 

Kilometervreter

überspammer
Wat is na een tijdje....... ik spoel mijn pads 2 a 3 keer uit op een rondje polijsten, afhankelijk uiteraard van de grootte van de auto.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Altijd van te voren even een pufje Last Touch (Meg`s) of Spray and Wipe (Poorboys) op de pad...........dan de bekende erwten, enz..dan zul je er minder last van hebben........;)
 
Laatst bewerkt:

Black Widow

V.I.P. Member
Elke 2 hits maak ik een compounding pad schoon met een borstel. Na ca. 2 panelen neem ik een nieuwe pad.
 

Knaepkens glenn

New Member
Alvast bedankt voor de snelle en vele reacties.

Ik doe met 3 druppels polijstmiddel een deel van ongeveer 40 x 40 cm.
Ik werk vooral met de v reeks van chemical guys
Toch na een halve auto is het toch tijd om ze uit te spoelen
 

nicknameless

V.I.P. Member
Na elke 1 of 2 hits op een plaatdeel gaat wordt de pad uitgespoeld in de padwasher.

Residu van 2 dagen nadat een hele vrachtwagen gepolijst is... :eek:
vrachtwagen087_zps9477e294.jpg
 

Nieuwste berichten

Bovenaan