Polijstpasta

Svenn21

Active Member
@FiveCX-5 & @Frans

Kunnen hier verder praten/discussiëren ipv in het project topic.

Ben zelf zoals ik al zij opzoek naar een andere polijst lijn, Scholl heeft hier toch wel al vaker de aandacht getrokken. Maar om nu direct Scholl aan te schaffen vind ik een duur grapje om "even" te proberen.
Meen dat ik "jou" Frans destijds een PM heb gestuurd wat betreft de Scholl samples maar dit deed je niet meer aangezien het lastig afvullen was (wat ook verder begrijpelijk is, moet namelijk voor beide partijen leuk blijven.)

Iemand die verder aanbevelingen of ervaringen heeft met bepaalde merken mag het hier natuurlijk delen:)
 

nicknameless

V.I.P. Member
Je kan eens kijken naar sample kits zonder meteen grote flessen te kopen:

Chemical Guys
Rupes

Zelf heb ik (nog) geen ervaringen met de Scholl polijstmiddelen op autolakken, alleen op de koplampen, maar dat is geen eerlijk vergelijk.

Zelf ben ik afgestapt van de Monello polijstmiddelen, had er iedere keer ruzie, mee, te stroef, liet een vettige waas achter, lastig afnemen, gummen.

Ik heb nu de Rupes polijstmiddelen, sporadisch gebruik ik nog de Meguiars M105/M205 en de 3M.
 

Frans

V.I.P. Member
Als je een keer bij mij in de buurt bent, dan mag je gerust eens wat Scholl sampelen.
Wel even zelf wat flesjes o.i.d meenemen.

Ik werk in Den Haag en woon in de omgeving van Rotterdam.
 

Svenn21

Active Member
Mijn aller eerste polijst ervaringen was ook met de 3M lijn, moet zeggen beviel destijds goed, zit nu met de Monello lijn aangezien deze bij mijn pakket zaten.
De Rupes lijn is gewoon bruikbaar met de Monello pads of toch echt aan te raden om ook de Rupes pads erbij te nemen?

Wat je zelf aangeeft wat de Monello lijn heeft kan ik mij na afgelopen weekend wel in vinden, niet zo zeer dat ik er echt ruzie mee had maar een waas.
Vooral bij de Mezzo, zelfs als ik hem afnam met Prep bleef ik nog een rare waas houden.

@Frans bedankt voor je aanbod! Woon zelf in het smalste gedeelte van Limburg dus snel langskomen zal er niet zo snel in zitten helaas.
 

nicknameless

V.I.P. Member
Je kan de Rupes polijstmiddelen gerust gebruiken met andere polijstpads.

De pads en polijstmiddelen van Rupes zijn op elkaar afgestemd qua kleurcodering.

Rupes-Big-Foot-Gel-Compound.jpg


Rupes_21_028.jpg
 

2shiny

V.I.P. Member
De scholl polijstmiddelen en de menzerna ( dus ook monello) polijstmiddelen zijn echt top.
Beide fabrikanten werken samen met grote automerken om ze te ontwikkelen om samen te gaan met de nieuwe lak.
Z stelt mercedes bvb de eis dat een polijstmiddel op deze nieuwe lak binnen de x-aantal seconden een kras of oneffenheid ofzo moet kunnen wegwerken, en dat ze na 1x afnemen volledig moet weg zijn, zonder fillers ofzo achter te laten om het echte resultaat te zien. Idem met Menzerna.
Deze polijstmiddelen hebben dus volgens mij, altijd een stapje voor op "oudere" polijstmiddelen zoals 3M enzo.
Persoonlijk ben ik ook fan van de vernieuwde polijstmiddelen van Wolf's Chemicals. werken ook snel, geen fillers of olieen en lang werken ermee
 

Black Widow

V.I.P. Member
Menzerna heb ik heel veel gebruikt maar ben er inmiddels vanaf gestapt. De verwerking is veel te wispelturig, zoals Nicknameless ook al aangeeft. De ontwikkelingen op het gebied van polijstmiddelen hebben niet stilgestaan en er zijn polijstmiddelen die zoveel makkelijker verwerken. Zoals bijvoorbeeld Carpro, de nieuwe lijn van Sonax, Scholl, de V serie van Chemical Guys maar ook Meguiars M105/M205 gebruik ik nog steeds graag.
 

2shiny

V.I.P. Member
Als ik me goed herinner, zijn de meeste van de menzerna reeks eigenlijk bedoeld voor rotary, met uitz van enkele nieuwere polishes. Deze hebben meer warmte nodig om goed af te breken en moeten met een DA heel lang gewerkt worden.
Het voordeel is dat deze heel goed kunnen finishen, maar als je ze niet lang genoeg werkt, dan zijn ze idd heel lastig om af te nemen enzo
 

Kilometervreter

überspammer
Ook hier inmiddels volledig van de Monello afgestapt en naar tevredenheid overgestapt op Carpro en de V-serie van CG.
Ook hier het een en ander van Wolfs aangeschaft. Op dit moment de V-serie toch wel het fijnst.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Tijdje geleden heb ik een kleine verpakking Reflect aangeschaft en ben enthousiast er over. Persoonlijk vind ik Reflect fijner werken dan Finale en mooier resultaat. Finale maak ik op en wordt waarschijnlijk afgelost door Reflect.
 

2shiny

V.I.P. Member
De carpro polijstmiddelen zijn ook non-diminishing zeker? De werken over het algemeen wel lekker met een DA
 

Black Widow

V.I.P. Member
Als ik me goed herinner, zijn de meeste van de menzerna reeks eigenlijk bedoeld voor rotary, met uitz van enkele nieuwere polishes. Deze hebben meer warmte nodig om goed af te breken en moeten met een DA heel lang gewerkt worden.
Het voordeel is dat deze heel goed kunnen finishen, maar als je ze niet lang genoeg werkt, dan zijn ze idd heel lastig om af te nemen enzo
Geloof me, ik heb heel wat liters Menzerna verwerkt. De compounds roterend en de finishing producten zowel roterend alsook excentrisch. Ondanks dat ik er mee uit de voeten kan hebben ze inmiddels niet meer mijn voorkeur en zijn er gewoonweg fijnere polijstmiddelen.
 

Dirk Post

Premium Member
Ik heb een vraag over de Carpro Reflect.
Bij de Essence moet je de pads en doeken wassen/ reinigen na de klus.
Moet je de pads en afneem doeken na gebruik met Reflect ook meteen uitwassen.
Alvast dank voor de hulp!
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Het reinigen van pads en doeken na het gebruik van Essence is wat urgenter doordat deze SiO2 bevat die kan uitharden. Reflect is een finishing polijstmiddel en die heeft dat niet. Overigens raden we sowieso aan om in ieder geval de pads direct na gebruik goed te reinigen.
 

ArjanD300

Premium Member
Ik ben hier ook aan het twijfelen en aan het kijken wat ik na Monello ga doen...

Mijn inizio en mezzo zijn beide denk nog goed 3d voor 1x een auto...

Zit aan Scholl te denken en dan de s3 en de s30+ maar red ik het daarmee ?
Denk het wel, werk met zowel MF pads als foam pads...

Goed idee of hebben jullie andere suggesties?
Daarnaast heeft mijn favoriete shop ze niet in het assortiment....
 

Black Widow

V.I.P. Member
Zelf heb ik in de loop der jaren met veel verschillende merken gewerkt. Inmiddels alweer enkele jaren met de polijstmiddelen van Sonax uit de Profiline reeks. Deze polijstmiddelen bevallen me tot nu toe het beste.
 

ArjanD300

Premium Member
Ook even naar gekeken maar niet in onze favo shop :rolleyes:

Waar moet ik dan aan denken als ik de inizio, mezzo en finale (finale heb ik nog genoeg) zou vervangen ?
Twee staps of weer drie....
 

Dirk Post

Premium Member
Ik gebruik ook bijna alleen maar de Sonax ,
Heb ook wel Meguiars,Monello,3M gebruikt,en nog staan,maar mijn favoriet is ook Sonax..
 

Black Widow

V.I.P. Member
Ik gebruik ook bijna alleen maar de Sonax ,
Heb ook wel Meguiars,Monello,3M gebruikt,en nog staan,maar mijn favoriet is ook Sonax..
Eigenlijk altijd 2 staps met Sonax.
Voor zeer harde lakken: Cutmax en EX04/06
Voor medium lakken: FS05/04 en NP03/06 of EX04/06
Voor zachte lakken: EX04/06 en evt NP03/06

Ex04/06 is een prachtig 1 staps product. Afhankelijk van de pad bepaal je de correctie. Zelfs op de meest zachte lakken finished deze uitstekend (met de juiste pad).
 

Mrkawa

Active Member
hoewel ik meerdere producten heb sonax profiline en alle chemical guus V series gebruik ik toch 90% van de tijd de scholl concept s20 black one step compound. het werkt echt heel goed! ik en iedereen waar ik voor polijst is zeer tevreden over het resultaat
Voor "perfectie" zou je de carpro essence kunnen pakken.
voor zware krassen en defecten pak ik toch even de chemicak guys extreme compound.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan