Porsche 911 4S Carrera Cabrio

FiveCX-5

V.I.P. Member
Vandaag 11 oktober een zwarte Porsche Cabrio van een goede kennis van mij gedetailed, Een sportwagen met open dak uitvoering en in de kleur zwart, DE.... detailkleur bij uitstek ! Nieuwe auto voor hem, na inruil van de zilvermetallic Porsche 911 Turbo S, ditmaal geen metallickleur, maar echt diepzwart singlestage, uiteraard bedolven onder een strakke clearkote......Wagen was goed onderhouden, toch wel veel beschadigingen op de lak, vooral steenslag....(hebben alle Porsche`s trouwens veel last van) Wagen gewassen met Dodo Born to Be Mild. Kleien met Supernatural van Dodo en Last Touch van Meg`s. De lak was trouwens makkelijk te corrigeren met een DAP900 en witte LC pad en M105, sommige hardnekkige beschadigingen met SSR3 van PB en witte LC pad bewerkt, de contaminaties verdwenen als sneeuw voor de zon.......nabewerkt met M80, wax SurfCityGarageBarrierReefCarnauba..........trims Restorer van PB, wielen Rimwax........banden Meg`s Endurance.... ramen Meg`s ruitenreiniger, de foto`s :




Onregelmatigheden in en op de lak.....






Na het kleien zag de lak er al een stuk beter uit............de siliconen deden ook hun best (dankzij Last Touch Meg`s haha)



Polijsten met M105 ,nabewerken met M80, waxen met SCGBRCW........









Uitlaatpijpen (chromecleaner van Meg`s vergeten mee te nemen...) bewerkt met SSR3 van PW met de hand !




wielen in de Rimwax......(geef mij maar 5 spaken !) Banden Endurance....



voor en na van de beschadiging op de deur.........




Eigenaar reed tevreden weer weg.........(helaas in de regen...)

 

FiveCX-5

V.I.P. Member
09.00 uur begonnen en rond 17.00 uur afgeleverd (zat immers geen dak op, hahaha)

@Frans , glad vergeten, dat had ik idd kunnen doen !! Binnenkort de zwarte Boxster op visite, zal hem daar zeker opzetten !
 

Frans

V.I.P. Member
Dat speciaal voor Porsche moet je een beetje met een korreltje zout nemen, maar naar de klant toe is hij wel leuk.
Buiten dat blijft het gewoonweg een mooie wax.
Niet echt winter geschikt, maar dat is de SCGBRCW ook niet echt en naar ik aanneem zijn dit binnenslapers.
Sample Wolfgang Trim Sealant is ook een mooie tijd nu om te proberen, geeft buiten een goede bescherming ook een zeer fraaie beading op het kunststof.

Mag ik trouwens vragen hoe je die randen van de deuren weer netjes hebt gekregen (derde foto van boven)?
Ik heb ook wat soortgelijke dingetjes bij de C5 op de randen, maar ben een beetje huiverig om daar te polijsten.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
@Frans , die randjes had ik van te voren even bewerkt met SSR3 met de hand, heel voorzichtig , je zag het zo verdwijnen, dat witte ! (is gewoon een beschadiging van de clearkote) daarna gewoon verder met de witte LC en M105......strak !
 

Kilometervreter

überspammer
Zeer fraaie detail weer Marcel!

Onbegrijpelijk dat die lak zo makkelijk te corrigeren is. Ik heb laatst een witte 911 gedaan en moest roterend op geel met V32 werken om een beetje correctie te krijgen. Twee maanden terug de motorkap van een blauwe 911 gedaan en oom met wol moeten werken om wat te bereiken.
Wet je zeker dat hij niet overgespoten is.....
Porsche lakken staan bekent om de hardheid!
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Zeer fraaie detail ,
Weet je zeker dat hij niet overgespoten is.....

Zeker weten, Leon, dat zag ik op diverse plaatdelen echt wel, echter niet bij de linker deur en daar zaten de meeste onregelmatigheden.........het zou kunnen betekenen dat de metallics van het huis Porsche een hardere clearkote hebben, de single-stage black van deze uitvoering in ieder geval niet.....:)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan