Probleempje met Menzerna PF2200

Karel

New Member
Hallo iedereen :)

Graag had ik wat meer info over de PF2200 van Menzerna.
Ik heb een sample kit van de PF2200 staan en had graag een fles (1 liter) bij waxworld.nl gekocht.

Maar nou komt het probleem, volgens de chart van Menzerna (en ook waxworld) :

De PF2200 heeft een cutting van 7/10, glans 8/10.
De PF2500 heeft een cutting van 5/10, glans 7/10.

Echter, als ik de labels op de flesjes bekijk (op waxworld website), dan staat het 'pijltje' dat de
cutting-factor weergeeft bij de PF2500 meer naar links ten opzichte van de PF2200.
De PF2200 is toch net krachtiger ?

Hier is het label van de PF2200 dan weer anders :
http://www.polishedbliss.co.uk/acatalog/menzerna-234.html

Nou snap ik de logica/afwijkende labels niet meer,
kunnen jullie me wat meer info hieromtrent geven voor ik mijn bestelling plaats ?

Hartelijk dank !

Karel
 

Black Widow

V.I.P. Member
Gelukkig is Menzerna beter in het maken van polijstmiddelen als in het maken van labels en specificatieoverzichten. Daar maken ze echt een zooitje van.
Op de onderzijde van de fles vind je een stickertje of een print. Die is bepalend voor wat er in de desbetreffende fles zit. PF2200 is in elk geval merkbaar krachtiger als PF2500.
 

Karel

New Member
Bedankt voor je reactie Black :)

Geen stickertje/label te vinden onderaan de fles, en dat is bij de FG400 en SF4000 net zo.
Nu ja, ik zal de chart op menzerna.com maar volgen denk ik.

Ik zag ergens op dit forum dat jij nogal van de V-lijn poliermiddelen van CG houdt ? Ik ben er net afgestapt..de PF2200 verwijderd krassen en swirls die de V34/36 niet verwijderen, beetje teleurgesteld als fervente Chemical Guys-fan..
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Op de verpakking staat nu bij beide middelen het pijltje min of meer in het midden:

menzerna25002200.gif

De pf2200 heeft inderdaad meer cutting met een betere finish dan de pf2500.

Overigens zitten er nergens stickertjes op de onderzijde van de fles.
 

Black Widow

V.I.P. Member
de PF2200 verwijderd krassen en swirls die de V34/36 niet verwijderen, beetje teleurgesteld als fervente Chemical Guys-fan..

Daarom is het ook essentieel een goede testspot te maken. Als het ene polijstmiddel te licht is bevonden opschalen naar een krachtiger middel. Dat betekend in dit geval dus, als V34 te licht is eventueel een agressievere pad kiezen of een krachtiger polijstmiddel. In het geval van CG dus V32. Desalniettemin is het altijd goed om de beschikking te hebben over meerdere soorten / merken polijstmiddel.
 

Karel

New Member
Ik las net ook je mailtje, bedankt Stefan !
1-liter bestelling komt er zo aan :)

Idd Black, met de V34 heb ik de witte en oranje hex-logic pad geprobeerd. Nou heb ik net een Flex 3401 VRG gekocht met een microfiber pad, misschien toch nog ff proberen op de ietwat 'zachtere' lakken
 

Karel

New Member
Vandaag een zwarte BMW E90 onder handen genomen met de FG400 (2 passes), oranje cutting-pad en de Flex. Eerste resultaten waren goed, maar sommige krasjes krijg 'k echt niet verwijderd, ook al lijken ze niet echt diep (rond de reflectie) :

image.jpg

Een microfiber-pad bracht ook geen soelaas, en de FG400 is de zwaarste..jij enig idee Black ? :)
 

Gio

Active Member
Heb ik ook eens op een BMW gehad. Bleek het gek genoeg dat de lak te glad geworden was, met andere woorden, de polijst middelen hapten niet meer.
Even met waterproof 2000 oid lichtjes als in heel lichtjes ende voorzichtig opruwen en je kunt weer verder.
 

Gio

Active Member
Waterproof 2000 oid ?
Waterproof 2000 is schuurpapier. Het eerste geeft aan dat het zijn eigenschappen behoudt wanneer nat gebruikt, het nummer hoe fijn het schuur effect is. Polijst middelen schuren ook. Festool geeft dat aan met 5000 voor hun compound en 9000 voor de zachte lak finisher, 11.000 voor de harde.
2000 zie je als kleine krasjes, 5000 alleen met goed licht en die andere twee zie je als mega glans;)
 

Gio

Active Member
Nee wol werkt niet heel anders dan pads, zeker de Meguiar's woolpads (geel is iets zachter dan de paarse) wijzen zich vanzelf.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Altijd eerst een wolletje met rotary (the max...) pas als dat niet helpt (wat ik me niet kan voorstellen)...daarna eventueel grid 3500........ (2000 is volgens mij te veel gevraagd...........maar kan) zoals @Black Widow hieronder zegt : Blijft een risico.......
 
Laatst bewerkt:

Black Widow

V.I.P. Member
Schuurpapier kan, maar gebruik ik pas als niets anders meer werkt. Het blijft altijd een risico.
Voor spot repair gebruik ik meestal de wollen spotpads van Meguiars.
 

Karel

New Member
Misschien wat pad conditioner gebruiken op de wol. Wel jammer dat waxworld geen wollen spotpads van Meguiars verkoopt, al lijken de pads van Carpro ook degelijk
 

Nieuwste berichten

Bovenaan