Rare strepen na polieren

Bjorn.T

Member
Was vandaag begonnen met de wagen te polieren omdat er enkel maar wat waskrasjes inzaten gebruik gemaakt van de carpro reflect maar nu echter toen ik het oppervlak na het polieren proper maakte merkte ik super veel streepjes in de lak op. Ik heb al vaak gepolierd en nog nooit gehad. Met 3m fast cut plus er over gegaan maar probleem blijft hetzelfde. Kan het iets te maken hebben met de c.quartz coating die er 2 jaar geleden is opgezet of zou deze al weg moeten zijn na 45xxx km ?
 

Bijlagen

  • 20170825_120419.jpg
    20170825_120419.jpg
    62,1 KB · Weergaven: 50
  • 20170825_120304.jpg
    20170825_120304.jpg
    61 KB · Weergaven: 47
  • 20170825_120417.jpg
    20170825_120417.jpg
    60,6 KB · Weergaven: 47

IbizaSigno

V.I.P. Member
Dat ziet er wel bizar uit, helemaal als je bedenkt dat het een vrij nieuwe auto is. Het kan de coating zijn, ik zou denken dat je die met polijsten wel hebt verwijderd.
 

ArjanD300

Premium Member
Hoop voor je dat het de coating is welke is aangetast door polijsten en niet volledig verwijderd is....

Maar de lakken van tegenwoordig zijn gewoon kut......heb al veel ellende gezien op jonge en nieuwe auto's.....van zeer zacht en dus zeer gevoelig voor invloeden van buiten tot simpel weg spuit fouten.....
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Hoop voor je dat het de coating is welke is aangetast door polijsten en niet volledig verwijderd is....

Maar de lakken van tegenwoordig zijn gewoon kut......heb al veel ellende gezien op jonge en nieuwe auto's.....van zeer zacht en dus zeer gevoelig voor invloeden van buiten tot simpel weg spuit fouten.....
Klopt. De watergedragen lakken tegenwoordig zijn dan wel beter voor de natuur, maar vragen best wel veel vakmanschap en kennis om goed en mooi te spuiten. Nauwkeurige mengverhoudingen en precies werken.
Daar ontbreekt het natuurlijk vaak wel aan.
Maar het kan wel.
Feit blijft nog wel dat de lakken tegenwoordig vaak zachter zijn en dus gevoeliger
 

Bjorn.T

Member
dacht dat het de coating was die raar begon te doen dus met iets grover poliersel geprobeerd dacht dan is de coating er zeker af en kan ik deze uitsluiten dat dit het probleem is, maar helaas niets veranderd. nog iemand tips van wat ik kan proberen ?
 

Bjorn.T

Member
Kan ik niet met zekerheid zeggen weet wel zeker dat het door het polieren duidelijker is geworden.
 

2shiny

V.I.P. Member
Ziet er eerder uit als een slechte blanke laklaag.
Even een stukje compounden en kijken of het beter is. Een fastcut gaat een coating niet verwijderen
 

Black Widow

V.I.P. Member
Ik ben bang dat 3M Fastcut+, één van de zwaarste compounds beschikbaar, de meeste coatings met gemak zal verwijderen. Ik denk ook dat het een slecht stukje sluitwerk is.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan