Renault Scenic RX4 MY2003

Cavemania

V.I.P. Member
Deze detail betreft een detail van 2012. Dit was een van de eerste full details die ik gedaan heb. Wilde hem toch graag met jullie delen

Gebruikte materialen

Melamine spons van de kruidvat met APC van Meguiars.
Dasty voor de banden er de rubbers.
Wassen met Dodo Juice Born te be Mild
Iron-X op lak en velgen
Kleien met Poorboys Clay en Dodo Juice Born Slippy
Wassen met Dodo Juice Born te be Mild
Polijsten SSR2 op oranje pad met de DAP900
Polijsten SSR1 op witte pad met DAP900
White Diamond zwarte pad DAP900
EX-P zwarte pad DAP900
Natty's liquid blue rode pad DAP900
Natty's paste wax (op de motorkap)
SmartGel op de trims
Poorboy's Bold en Bright op de bandjes

Werkwijze
Vandaag was het zo ver. De RX4 waar de eigenaar deze week al van langs was geweest zou gedaan worden. Om 8:30 stond de auto hier bij de schuur. De voor foto's had ik al eerder deze week geschoten dus ik kon direct aan de slag.

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg


Als eerste begonnen met de trims. Deze heb ik met APC 1:4 met een melamine spons gereinigd. Vervolgens heb ik de rubbers en de bandjes met een borsteltje gereinigd. Na de trims en rubbers/banden waren de velgen aan de beurt. Deze hebben even een snel schoonmaakbeurtje gehad met de EX-brush. Wat een superding is dat. Na de velgen heb ik m'n emmertjes klaar gezet en ben begonnen met wassen. Na een grondige wasbeurt was het tijd voor de Iron-X op de lak en de velgen. Zoals verwacht kleurde de auto al snel lekker paars op.

8.jpg


9.jpg


Na de Iron-X de auto grondig afgespoeld en toen was het tijd voor een bakkie :-D. Na de koffie begonnen met kleien. De verontreiniging op de lak viel erg mee. Voordeel natuurlijk was dat de trims van halverwege de deuren naar onder doorlopen. Dus bitumen etc. had ik geen last van. Na het rondje kleien was het tijd voor de tweede wasbeurt. Na het wassen de auto naar binnen gereden en gedroogd. Toen was het tijd om de auto eens grondig te inspecteren op lakdefecten en schades etc. De auto heeft zijn hele leven in Amsterdam en omstreken rondgereden. In de deuren zijn tal van parkeerdeukjes te zien. Verder leek het er ook op dat de auto in het verleden eens een goede hagelbui op het dak had gehad. In het dak en de motorkap zitten vele deukjes. Ook zijn er her en der wat (diepere) krassen te zien en wat plekken ingebeten vogelstront. De swirls vielen op zich heel erg mee. Ze waren wel aanwezig maar niet overmatig.

9a-1.jpg


9a-2.jpg


9a-3.jpg


Na mijn goede les op de Peugeot 106 die ik afgelopen week heb gedaan heb ik de trims dit keer maar goed afgeplakt :-D

9a.jpg


Na een paar testspots gedaan te hebben kwam ik uit op een oranje pad op de DAP900 met SSR2. Met deze combi kreeg ik de meeste krasjes, ingebeten vogelstront etc. er in één pas af. Vervolgens afgebouwd tot de witte pad met SSR1. Na het polijsten een laagje White Diamond en vervolgens EX-P. De eigenaar van de auto (heeft hem sinds dinsdag in bezit) wil de auto netjes houden en wilde ook wat advies over waxen en wassen. Ik heb hem laten zien hoe je de wax (Natty's paste Wax) aanbrengt op de auto. Vervolgens heeft hij zelf de motor kap volledig in de wax gezet. Ik heb de rest van de auto machinaal in de Natty's liquid Blue gezet. Tijdens het curen van de wax heb ik de tape van de trims gehaald en deze in de SmartGel gezet. Dit was bij deze auto een flinke klus. Toen ik de trims klaar had kon ik direct de wax uitpoetsen. Ook hier heeft de eigenaar aan meegeholpen. Hij vond het verbazingwekkend hoe makkelijk deze wax uitpoetst ten opzicht van Turtle Wax. Vervolgens nog even de bandjes in de Bold & Bright Dressing gezet en het plaatje was compleet.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Tijd voor nog meer plaatjes bij de praatjes :-D

10.jpg


11.jpg


12.jpg


13.jpg


14.jpg


15.jpg


16.jpg


17.jpg


18.jpg


En als laatste nog de mooie metallic flakes in de (ondergaande) zon.

19.jpg


Het was een lange dag maar wel een goed besteedde. De eigenaar zeer tevreden naar huis.
Bedankt voor het lezen
 

Cavemania

V.I.P. Member
Had ik ook al eens deels gedaan. Denk dat Rotary Club Detailing niet heel lang meer bestaat. Het zou zonde zijn als e.e.a. verloren zou gaan
 

Cavemania

V.I.P. Member
Thnx, is zeker een auto die je niet heel erg veel ziet.

De eigenaar is er ook erg blij mee, wordt nog steeds met het handje gewassen met behulp van het twee emmer systeem
 

Nieuwste berichten

Bovenaan