Review 3 glassealants

Cavemania

V.I.P. Member
Ik liep al een tijdje met een leuke review duurtest in het hoofd van glassealants. Er wordt veel over gepraat en iedereen vind wel een bepaalde sealant de beste. Ik heb voor deze review / duurtest gekozen voor de volgende drie glassealants:

  • Turtle Wax CleurVue Rain Kleer
    ProVision RainClear
    CarLack68 Glasversiegelung
Helaas had ik voor deze test geen RainX meer ter beschikking waardoor deze niet is meegenomen in deze test. Deze review geeft in mijn eigen bewoordingen mijn bevindingen van de producten.

Voorbereiding
Als voorbereiding is de ruit van de auto als eerste gewassen en vervolgens gekleid. Het kleien is gedaan met Poorboy's World Poly Elastic Clay met als glijmiddel Dodo Juice Born Slippy. Na het kleien de ruit afgenomen met Poorboy's Spray and Wipe. Vervolgens is de voorruit gepolijst met Chemical Guys V38 Final Polish op een Hex-Logic Blue Soft Polishing/ Finishing Pad. Na het polijsten de ruit nogmaals schoongemaakt met Poorboy's Spray and Wipe en vervolgens ontvet met CarPro Eraser Na het ontvetten de ruit een kwartier uit laten dampen. Vervolgens met tape de vakken verdeeld.

De producten
Turtle Wax CleurVue Rain Kleer
Zoals gezegd is dit product al uitvoerig getest door ArjanD300. Het product is verkrijgbaar voor een bedrag rond de 10 euro voor 300ml. Het betreft een heldere vloeistof. De productverpakking ziet er goed uit en de benodigde aanwijzingen zijn in het Nederlands op de achterzijde van de verpakking te vinden. De verpakking heeft een inhoud van 150ml en kost rond de 10 euro. Volgens de fabrikant kan met de inhoud van de tube 3 maal langer gedaan worden dan met een vloeistof.

IMG_2308.jpg


IMG_2309.jpg


ProVision RainClear
De glassealant van ProVision is te krijgen in gel vorm en vloeistof. Voor deze test is de variant in gelvorm gebruikt. De productverpakking is netjes vormgegeven. Op de achterzijde van de verpakking zijn de benodigde aanwijzingen ook in het Nederlands opgenomen.

IMG_2311.jpg


IMG_2310.jpg


IMG_2302.jpg


CarLack68 Glasversiegelung
Voor de test is nog een oude verpakking gebruikt. Helaas is zover ik weet de CarLack68 Glasversiegelung niet meer verkrijgbaar in Nederland. In Engeland is deze verkrijgbaar voor een bedrag van ongeveer 13 pond. Ook de CarLack68 Glasversiegelung is een heldere vloeistof. De geur is gelijk aan die van de Turtlewax. De aanwijzingen staan in het Duits op de achterzijde van de verpakking maar de toepassing is weinig anders dan de andere twee producten.

IMG_2312.jpg


IMG_2313.jpg


Toepassing van de producten
De producten moesten worden toegepast met een papieren doek of een microvezeldoek. Hierin ben ik afgeweken van de aanwijzigen van de fabrikant. Ik heb de producten aangebracht met een make-up pad. Op deze wijze gaat er weinig product verloren in doeken. De toepassing is nagenoeg hetzelfde met een make-up pad als met een microvezeldoek of een papieren doek. De ProVision en CarLack68 zijn in lijnvormige banen in dambord patroon aangebracht.

IMG_2295.jpg


IMG_2296.jpg


De Turtlewax is conform verpakking met draaiende bewegingen aangebracht. De Provision en CarLack68 zijn enkel aangebracht en de TurtleWax is conform aanwijzing in 2 lagen aangebracht.

Hazen van Carlack68 rechts en ProVision midden.

IMG_2297.jpg


Hazen TurtleWax

IMG_2305.jpg


Nadat de producten voldoende gedroogd waren zijn ze uitgebuft met een glasdoek en een beetje water zoals op de aanwijzingen op de verpakkingen zijn weergegeven.

Nog even een overzicht van de aangebrachte producten op de vlakken.

IMG_2307.jpg


Bevindingen

Op onderstaande foto is nog weinig verschil in de producten te zien. Het enige wat goed zichtbaar is is de plek waar geen product is toegepast.

IMG_2314.jpg


Onderstaande foto laat goed zien dat de TurtleWax en Carlack68 meer effect hebben dan de ProVision.

IMG_2316.jpg


Tijdens de eerste rit met regen had de Carlack de laagste snelheid nodig (ca. 45 km/h) op de voet gevolgd door de TurtleWax (ca. 55 km/h) op iets grotere afstand volgt de ProVision (ca. 70km/h).

Met de testauto wordt circa 700 á 800 kilometer per week gereden. Er zullen dus regelmatig updates volgen van deze duurtest.

Update 1, 4 dagen na aanbrengen

Vandaag weer een rit met regen gereden. Al met al zitten de producten er nu 600 kilometer op. Ruitenwissers sporadisch gebruikt. Ruit is erg vies op het moment, veel vliegenlijken etc. dus de werking is iets minder.

Net na aanbrengen, bestuurderskant Carlack68, midden ProVision, passagierskant TurtleWax


Nu na 600 kilometer op een vieze voorruit

120 km/h


80 km/h


Optrekken met een natte voorruit


Voor mij is de eerste conclusie dat Carlack68 het beste is op de voet gevolgd door TurtleWax en op enige afstand de ProVision.

Update na 2 weken en 1300 kilometer. Ruitenwissers weinig gebruikt.


Conclusies

NU uiteindelijk na 8 weken testen en ruim 6.000 kilometer gereden te hebben zijn voor mij als winnaars uit de bus gekomen... rapapa rapapa Carlack68 en TurtleWax. Deze glassealants hebben elkaar weinig ontlopen qua verwerking en eigenschappen tijdens de test. Tijdens het aanbrengen leken beide producten qua geur, kleur etc. ook erg op elkaar. Ik vermoed dan ook dat het om dezelfde producten gaat. De minieme verschillen die er waren kan aan de applicatie hebben gelegen.

Ik hoop dat ik er een leuke test van gemaakt heb voor een ieder en dat ik wat licht heb kunnen werpen op de eigenschappen van de verschillende sealants.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Bedankt voor het compliment. Duurtesten zijn wel weggelegd voor mij aangezien ik zo'n 6 á 800 kilometer per week rijdt. Dus is op relatief korte termijn te zien wat producten doen.
 

JRM

Active Member
Leuke test!! Alleen de na 600 km filmpjes doen het niet bij mij(120 en 80 km/h), desalniettemin een goede indruk gekregen van deze producten.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Mooie duidelijke test. Wat ik een beetje "mis" is de Rain-X in deze test. Ook wel een veel gebruikte volgens mij.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Tja, die heb ik niet meer staan omdat deze me niet echt beviel. Dus heb hem verkocht. Wellicht kan ik nog eens een test doen met de Carlack. Mijn schoonvader heeft hem nog wel staan
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Duidelijk vergelijkingstest met nuttige informatie. Ik gebruik meestal de Pro-Vision maar de laatste tijd heb ik er toch steeds vaker een ontevreden gevoel bij. Goed om te lezen dat er betere alternatieven zijn. Ik heb wel gemerkt dat de wijze van opbrengen heel kritisch luistert bij de ProVision, daar wijt ik bij mij het verschil in werking aan. De vorige keer heb ik het droog uitpoetsen met een badstof Bonnet de DAP900 gedaan en dat gaf betere resultaten.
Bij het filmpje met 120 km/u kan ik niet zo gauw een duidelijk verschil ontdekken, maar het "optrek-filmpje" spreekt boekdelen.
Dank voor de review @Cavemania.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ik ben niet zo'n fan van die spullen op mijn voorruit. Maar dat is persoonlijk denk ik.
Op het moment dat de standtijd op zijn eind loopt en het gaat regenen, dan wordt het één grote strepen bende.
Dit had ik met verschillende merken. Als het er net opzit vind ik het geweldig, maar als ik dan na een paar weken in het donker in een regenbui kwam, werkte het juist tegen me.
Ik heb toen maar besloten om niks meer op mijn voorruit te doen en gewoon goed schoon te houden. De zijruiten doe ik gewoon met een wax. Dit bevalt mij prima.

Dus ik heb niks tegen deze producten, maar het is niks voor mij.
 

Woody

V.I.P. Member
Mooie review (alweer!)
Ik gebruik zelf naar alle tevredenheid de TurtleWax RainKleer! Super spulletje. Dat is dan ook het enige wat ik van Turtle Wax heb ;)
 

Kilometervreter

überspammer
De GTechniq ken ik niet en over de dodo vind je eigenlijk ook niet al teveel in reviews......
De carpro doet het wel goed, zit er nu een maand bij mij op en is nog net zo goed als de eerste dag dat het erop zat.
Ik heb het afgelopen jaar de Nanolex ultra gebruikt maar ben ik zeker niet kapot van. Het gaat pas werken bij een kilometer of 60 en houd niet langer dan een maand of drie.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan