Review Aqua Dominus Drying Towel

Cavemania

V.I.P. Member
Dit is een review van de Aqua Dominus Drying Towel van Optimum Car Care. Deze review is geschreven in mijn eigen verwoording en ervaring met het product.

1.jpg

De Aqua Dominus Drying Towel wordt geleverd in een plastic zakje met een label in het zakje. Op het label staat de naam van het product en een aantal marketing kreten. Er staan geen aanwijzingen voor gebruik op het label wat overigens ook niet noodzakelijk is. Ik moet de vraag schuldig blijven of er ook een waslabel aan de Aqua Dominus Drying Towel zit. Ik haal direct voor het eerste gebruik de labels van de doeken af. Qua wasvoorschriften moet deze doek net zo behandeld worden als alle andere microvezeldoeken en zeker niet wassen met een wasverzachter. De Aqua Dominus Drying Towel is verkrijgbaar voor een prijs van €15,95 bij diverse webshops.

2.jpg

De doek is gemaakt van een zware kwaliteit microvezel welke een zeer hoog absorberend vermogen is. De doek heeft een afmeting van 65x90cm en is daarmee ongeveer net zo groot als andere droogdoeken. De structuur van de microfiber is aan de ene kant wat dikker dan aan de andere kant om de wateropname te stabiliseren. Het is belangrijk om te noemen dat de Aqua Dominus Drying Towel voor gebruik gewassen moet worden. Volgens informatie van de fabrikant worden de droogkwaliteiten van de doek steeds beter door het wassen van de doek.

Op onderstaande foto's is de structuur van de doek te zien. Ook is er ter vergelijk een aantal foto's te zien van de Aqua Dominus Drying Towel en de Delerium droogdoek.

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Nu de praktijk. Ik droog de auto's die ik was altijd met een Delerium droogdoek welke mij erg goed bevalt dus de vergelijkingen die ik maak zijn gebaseerd op mijn ervaringen met de Deleriumdoek. Over het algemeen kan ik één a anderhalve auto van groot formaat drogen met één doek. Ik heb nu een aantal keren de Aqua Dominus Drying Towel gebruikt en kan er steeds minimaal 2 auto's van middelbaar tot groot formaat mee drogen. Zoals bijvoorbeeld vandaag heb ik twee auto's, een Renault Megane 2012 en een Mazda 6 2007, gedroogd met deze doek en ik kon er als het moest nog wel een kleine auto mee drogen zoals bijvoorbeeld een VW Polo. De doek neemt eenvoudig het water op en voelt lekker zacht aan. Al met al een goede ervaring met deze Aqua Dominus Drying Towel. De Aqua Dominus Drying Towel doet zeker niet onder voor de Delerium droogdoek. Wat mij betreft wordt mijn volgende droogdoek ook weer de Aqua Dominus Drying Towel.

7.jpg

8.jpg

Bedankt voor het lezen
 
Laatst bewerkt:

IbizaSigno

V.I.P. Member
Bedankt voor de review, een doek die voor mij onbekend was. Ben nog op zoek naar een tweede omdat mijn Delirium het zo langzamerhand begeeft, neemt nauwelijks iets op.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Deze doek kende ik nog niet, als hij vergelijkbaaar (of zelfs beter) is met de Delirium is het zeker een optie.
Robert zou je de volgende uitspraak even toe willen lichten?
De structuur van de microfiber is aan de ene kant wat dikker dan aan de andere kant om de wateropname te stabiliseren.
Dat "stabiliseren" intrigeert me.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan