Review: CarPro HydroFoam

Kilometervreter

überspammer
Zoals gezegd vandaag de V60 gewassen en gelijk gecoat met de Carpro-Hydrofoam. Auto was best vies na zo'n 800 Km deze week.
Ik heb een andere methode gebruikt als @Cavemania.

Werkwijze
1) auto nat gemaakt (viel niet helemaal mee)
2) wasmitt natgemaakt (twee emmer systeem gebruikt)
3) een klein beetje Hydrofoam op de washmitt gedaan en verdeeld.
4) paneel gewassen.
5) paneel met slang op sterke straal afgespoten
6) stap 4+5 voor ieder paneel herhaald)
7) auto afgespoeld
8) auto gedroogd

Al met al een half uurtje werk, gewoon als wassen er komt ook iets van sop op je auto. Opvallend is dat je auto gelijk zeer glad wordt.
Achteraf denk ik dat ik teveel product gebruikt hebt, ik heb nu het halve flesje leeg maar ik had ook met 1/3 toegekomen.
Beading en sheeting is dik in orde, glans ook!
Een paar fotootjes gemaakt en zelfs wat gefilmd.....:confused:, maar even kijken of ik die er ook bij krijg..
IMG_5197.JPG IMG_5198.JPG IMG_5199.JPG IMG_5201.JPG IMG_5202.JPG IMG_5203.JPG IMG_5205.JPG IMG_5206.JPG IMG_5207.JPG IMG_5208.JPG IMG_5209.JPG

En de filmpjes


 
Laatst bewerkt:

Cavemania

V.I.P. Member
Wat is je eerste conclusie @Kilometervreter

Tekst van je review toegevoegd aan de startpost, foto's en filmpjes lukte niet goed, dus een verwijzing naar je originele bericht. Thnx voor de toevoeging!

Je noemt dat de lak opvallend glad wordt, dat was mij ook opgevallen, nu een paar dagen later voelt de lak nog erg glad aan.
 

Kilometervreter

überspammer
Mijn eerste reactie is dat het dezelfde eigenschappen heeft als een sealant, dezelfde sheeting en beading als Reload en SPN, alleen veel makkelijker en sneller op te brengen!
Nu de standtijd even afwachten.
 

ArjanD300

Premium Member
Hey mooie reviews, inmiddels heb ik het ook gebruikt icm gloria Fm10...
Ik heb het hele sampletje in de gloria gedaan met 1 ltr lauw water, kon met een beetje doorwerken 2 rondjes doen om de Mazda6 heen...

Werkt ook prima, alleen domdomdom filmpje van de motorkap gemaakt terwijl juist op de zijkanten het voor en na effect echt GROOT was....

Zal hem ter zijner tijd wel toevoegen hier...
Is niet zo groot 2 pics en 2 filmpjes...

Wat mij wel opvalt is dat dit sterk het zelfde effect heeft als, Sorry vloeken in de kerk, Gyeon Bath+ geweldige shampoo vond ik dat altijd...

Zou moeten uitzoeken wat sneller/makkelijker/voordeliger zou zijn....
 
Laatst bewerkt:

ArjanD300

Premium Member
Hier na het wassen van de Mazda met Carpro Reset kon ik mijn nieuwsgierigheid niet meer langer tegen houden.
Wat mij enorm opviel was dat de zijkanten van de auto vooral de onderste helft van de deuren nagenoeg geen beading en zeker geen snelle sheeting meer lieten zien ! (zoals elders al gemeld domdomdom had dit moeten filmen ipv de motorkap)
NA aanbrengen van Carpro Hydro2 was er weer beading en sheeting te zien !!! hier was ik wel van onder de indruk, het laat dus duidelijk een beschermend laagje achter !!

Dus de 50ml. Carpro Hydro2 in de Glorie FM10 gedaan met 1 liter lauw water.
smvfa9.jpg


De beading na het wassen met Carpro Reset:
2mws6tw.jpg


Filmpje van na het wassen met Carpro Reset:

Met de Gloria FM10 en het rooie tuitje kon ik met een beetje doorwerken 2 rondjes maken rondom de Mazda6. heb dit een minuut of 5 laten zitten.
dzt4hw.jpg


ztdqtx.jpg


Heb deze na het laten weeken, met een goed uitgespoelde Washmitt ingewerkt over de auto.
2a4s7dy.jpg


Beading na gebruik Carpro Hydro2:
1zdfs4.jpg


Filmpje na gebruik Carpro Hydro2:

Het mooie van Hydro2 is zeker te weten het gebruik, gewoon opbrengen dmv Foam spuit en inwerken en afspoelen, en klaar zo simpel en zo snel + het komt nagenoeg overal en laat duidelijk een beschermend laagje achter !
Nadeel vind ik wel, dat je eigenlijk de auto eerst "moet" wassen, dus voor je idee doe je dingen dubbel en kost dat ietsje meer tijd...

Zoals ik al opmerkte vond ik het effect erg veel op Gyeon Bath+ lijken, enkel Gyeon is een shampoo, dus je wast de auto er direct mee...
Om dit toch te kunnen laten zien heb ik ooit eens een testje gedaan hiermee op een Volvo:
 

Cavemania

V.I.P. Member
Zouden we met z'n allen misschien een beetje op het verkeerde been zijn gezet door de benaming van het product. Het kan gebruikt worden met de washmitt. Als het nu Hydroshampoo had geheten hoe hadden we dan naar het product gekeken?

Mooie review @ArjanD300
 

ArjanD300

Premium Member
Hoe zou het verbruik zijn ?? als een shampoo ??
Gyeon gebruikte ik 20ml op 10 liter water, dus uit een fles van 400ml a 14/15 euro krijg je daar een was beurt of 20 uit..

Van Carpro Hydro2foam zou je volgens de site zou je met 1:9 in de was emmer een bescherming hebben tot 3 maanden...
Of 1:150 voor een week of 4 bescherming...
Maar 1:9 das dus 1 liter Hydro2foam ?? op 9 liter water ?? om je emmer van 10 lieter te vullen, das dan een dure bedoeling....

MAAR heb de vakantie nog in de bol dus zal wel iets verkeerd kijken :rolleyes::rolleyes:
 

Kilometervreter

überspammer
Ik heb teveel gebruikt. Ik had op een washmitt de V60 drie keer kunnen doen. Ik heb nu de helft van het demoflesje gebruikt.
Ik denk als shampoo in een emmer dat je meer verbruikt inderdaad.
 

ArjanD300

Premium Member
Het laat me nog niet los, stel de vehouding 1:150 dan zou je 60ml in een emmer van 10 liter water moeten doen...
Dus met een fles van 500ml kom je dan op een was beurt of 8 uit a € 14/15 euro ??

Dus als shampoo lijkt hij me niet echt geschikt, qua prijs...
Kun je beter Hydro2 nemen.

Mooiste (mijn geval) zou zijn dan Carpro met een soort gelijke shampoo zou komen als Bath+ hebben ze direct een afnemer !! :D
 

Kilometervreter

überspammer
Er zit volgens mij 50 ml in het testflesje, daar kan je drie keer je auto mee wassen (direct op de washmitt)
Dus met 500 ml 30 keer dus wordt het toch iets anders.........:D
 

ArjanD300

Premium Member
Ja als je het rechtstreeks op de Mitt aanbrengt, niet in de emer gooien met een plons water ;) en dus gewoon direct gaan wassen...
Niet eerst wassen en daarna nog eens nalopen met Mitt en Hydro2foam...

Dan zijn er in mijn ogen meerdere middeltjes die je als laaste stap kunt doen...
Maar zeg ik, in MIJN ogen ;)

MAAARRR neemt niet weg dat je dus als Foam, echt overal wat achterlaat !!! in de sponingen, kieren, velgen, remklauwen etc etc etc...
das een groot PLUS punt, en dat lukt je niet met bijvoorbeeld Reload, Sonax als tweede laaste rondje na het wassen...
 

Nieuwste berichten

Bovenaan