Review DetailPro Incredible Snow Foam en Detailpro Heavy Duty Foam Lance

Cavemania

V.I.P. Member
Deze review is een onafhankelijke review van DetailPro Incredible Snow Foam en de Detailpro Heavy Duty Foam Lance. De review is gebaseerd op mijn eigen ervaringen en geschreven in mijn eigen bewoordingen.

Als eerste ga ik beginnen met een review van de Heavy Duty Foam Lance. Ik had al ervaring met een tweetal foamlanzen voordat ik de Heavy Duty Foam Lance van DetailPro gekocht heb. Ik heb jaren geleden een Foam Lance gekocht bij een andere webshop tijdens een Groupbuy. Dit betreft een AutoBrite Foam Lance. Ik ben eigenlijk nooit tevreden geweest over de dikte van het foam wat uit de Foam Lance kwam. Het foam was erg waterig en was snel van de auto verdwenen. Als ik een foto van de foam wilde maken moest ik foamen de lance aan de kant gooien en snel een foto maken anders was de foam al verdwenen. Aangezien deze Foam Lance mij niet beviel heb ik goedkoop/duurkoop aankoop gedaan bij AliExpress. Dit was geen goede aankoop, de constructie was exact hetzelfde als die van AutoBrite en gaf dus ook dezelfde waterige foam. Na een aantal tests bij bevriende detailers was het mij duidelijk dat de Foam Lance van zowel AutoBrite als AliExpress niet goed waren dus voorafgaande aan de review van de DetailPro Incredible Snow Foam het besluit genomen om een nieuwe Foam Lance te kopen. Uiteraard moest deze besteld worden bij onze favoriete webshop en het werd dus de DetailPro Heavy Duty Foam Lance.

Detailpro Heavy Duty Foam Lance
De Foam Lance wordt keurig verpakt in een doos geleverd. In de doos zitten de diverse onderdelen, goed verpakt, waaruit de Foam Lance bestaat. Zie onderstaande foto's

IMG_20170808_152318.jpg
Inhoud doos

IMG_20170808_152542.jpg
De diverse onderdelen van de Foam Lance inclusief reserve onderdelen en montage materiaal

Eenmaal gemonteerd ziet de Foam Lance er als volgt uit

IMG_20170808_155034.jpg

De verticale nozzle is instelbaar om zo de breedte van de schuimstraal te regelen, het mengsel is te regelen door de afregelknop bovenop de Foam Lance.

De Foam Lance geeft een veel dikkere foam dan de andere twee waaruit ik concludeer dat deze Foam Lance zijn werk vele malen beter doet. De fles van de Foam Lance is voorzien van een inhoudsverdeling waardoor het aanmaken van de foam kinderspel is. In de review van de DetailPro Incredible Snow Foam zal iets meer te zien zijn van de werking van de Foam Lance.

DetailPro Incredible Snow Foam
Op dit moment is de DetailPro Incredible Snow Foam alleen nog maar verkrijgbaar in een verpakking van 500ml maar ik heb begrepen dat er ook een verpakking komt van 5 liter. Dus de doorgewinterde foamer kan ook aan zijn trekken komen. De foam is rood van kleur en heeft een lekkere geur. Ik heb mij laten vertellen dat het de geur van cranberry is. De fles is voorzien van een gebruiksaanwijzing in het Nederlands en Engels. De veiligheidswaarschuwingen zijn in vier talen op de fles te vinden, tevens zijn er een aantal veiligheidspictogrammen aanwezig op het etiket. Het lijkt allemaal heel spannend maar is het eigenlijk niet. De veiligheidsvoorschriften zullen niet veel spannender zijn dan die van een fles afwasmiddel.

IMG_20170806_121750.jpg
Voorzijde fles

IMG_20170806_121806.jpg
Achterzijde fles

Het aanmaken van de foam is met de DetailPro Heavy Duty Foam Lance kinderspel. De foam moet in een verhouding van tussen de 1:10 en 1:20 worden aangemaakt. Ik heb de fles met 900 ml water gevuld en aangevuld met 100 ml DetailPro Incredible Snow Foam. Doordat er een maatverdeling op de fles van de Foam Lance staat is dit niet moeilijk met een maatbeker of iets dergelijks.

IMG_20170808_154611.jpg

De inhoud van de foamfles heeft een mooie licht rode kleur en geurt lekker. Je zou er bijna een slok van nemen maar gezien de veiligheidswaarschuwingen op de fles heb ik dit maar niet gedaan. Ik heb weinig zin in schuimbekken.

De foam is na het aanbrengen op de auto lekker dik van textuur waardoor het langzaam van de lak zakt en de vervuilingen met zich mee voert.


IMG_20170808_154955.jpg
Foam direct na het aanbrengen in een mengverhouding 1:10

IMG_20170808_155713.jpg
Foam 8 minuten na het aanbrengen

IMG_20170808_155524.jpg
Afdruipen van de foam van de lak


Na het foamen en wassen van de auto is de beschermlaag nog goed aanwezig en lijkt niet aangetast te zijn door het foamen.

Conclusie
De DetailPro Incredible Snow Foam doet goed zijn werk, het druipt langzaam van de lak waardoor het de vervuilingen met zich meeneemt. De foam doet het in een mengverhouding van 1:10 erg goed. Voor deze test heb ik de auto ongeveer 2 keer gefoamed waardoor ik een halve fles aangemaakte foam verbruikt heb. In een verhouding van 1:10 komt dit neer op ongeveer 19 cent per foambeurt op een Volkswagen Polo. In vergelijking met bijvoordbeeld MrPink is de mengverhouding vele malen lager waardoor de kostprijs per foambeurt lager uitvalt. Tevens lijkt de foam waxsafe op dit moment, echter kan dit natuurlijk niet goed beoordeeld worden na 1x foamen.

Bijkomend voordeel is dat de foam een lage viscositeit heeft waardoor de fles goed leeg te maken is.

Al met al is het een prettig product wat doet wat het beloofd en ook nog eens erg lekker ruikt.
 
Laatst bewerkt:

BlackPassat

V.I.P. Member
Een duo review zelfs, heel mooi Robert. Dank voor je review.
Eindelijk een goede foamlance na al dat gepiel met die anderen, ik snap dat je nu enthousiast bent.
Nog even wachten op het filmpje, ben benieuwd.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Helere review in woord en beeld! Meer dan keurig Robert. Lijkt mij een aanrader. Mijn flesje is onderweg ben erg benieuwd.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Dat blijft lastig. Want als 10 delen 100% is dan is op 10, dus 11 en daarmee 110%. Wat mij betreft is het dan 1 op 9 of 10 waarvan 1 het product.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dat klopt inderdaad, het is ook een beetje vanaf welke kant je rekent. Maar officieel is 1:10 inderdaad 1 deel product en 10 delen water dus als je 100ml product gebruikt dan moet er 1000ml water bij dus samen 1100ml
 

Cavemania

V.I.P. Member
Hmmm maar één op de tien mensen is dus 10% van de mensen. Als namelijk één op de tien mensen de auto gaat detailen zijn er negen mensen die het niet doen. Als een auto een verbruik heeft van één op tien verbruikt hij één liter op tien kilometer ;)

Hoe zit het nu toch :D
 

Nieuwste berichten

Bovenaan