Review: Dodo Juice Basics of Bling Protection Wax

BlackPassat

V.I.P. Member
De test is wat mij betreft ten einde.
Vanmorgen bij een foambeurt van de CC was er aan de zijde van de Supernatural nog sprake van een redelijke sheeting. Aan de kant van de BoB Protection Wax was het wel gedaan met de bescherming.
Helaas geen beeldmateriaal voor handen maar ik neem aan dat jullie met op mijn erewoord als detailer geloven.
 

Kilometervreter

überspammer
De test is wat mij betreft ten einde.
Vanmorgen bij een foambeurt van de CC was er aan de zijde van de Supernatural nog sprake van een redelijke sheeting. Aan de kant van de BoB Protection Wax was het wel gedaan met de bescherming.
Helaas geen beeldmateriaal voor handen maar ik neem aan dat jullie met op mijn erewoord als detailer geloven.

Al ik iemand geloof (ook als niet detailer) ben jij het wel.
Komt er nog een conclusie ofzo?
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Dit topic staat wat mij betreft vol met conclusies @Kilometervreter. Maar afsluitend denk ik dat de -niet verrassende- conclusie moet zijn dat de Supernatural de wax is met de betere eigenschappen qua sheeting en beading. Ook de standtijd is beduidend beter. Aan de andere kant kun je voor het prijsverschil ook twee keer zoveel BoB Protection wax smeren.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Supernatural al moet ik zeggeendat de Protection Wax me toch in positieve zin heeft verrast.
Vanmiddag heeft @blackpassatjunior de CC voorzien van een vers laagje Autoglym High Definition Wax
 
Laatst bewerkt:

Cavemania

V.I.P. Member
Het kan verschil uit maken waar de auto altijd staat. Ik heb bijvoorbeeld op de Mazda3 een veel mindere standtijd van de waxen dan bij de Mazda6. De 3 staat altijd onder de bomen en de 6 staat 's nachts binnen en overdag bijna nooit onder de bomen. Dit kan het verschil bij jullie ook verklaren.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Ook onder bomen, mijn ervaring is wel dat onder de bomen de standtijd van de wax een stuk minder is.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Ook onder bomen, mijn ervaring is wel dat onder de bomen de standtijd van de wax een stuk minder is.

Zouden alleen de bomen de boosdoener zijn? Hier staat de Yaris ook buiten, maar niet direct onder bomen. Begin september is zijn er 2 laagjes Purple Haze Pro op gegaan. Op de liggende delen is wel goed te zien dat die zn beste tijd heeft gehad.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Niet alleen natuurlijk maar ik denk wel dat dat veel invloed heeft op de standtijd van de wax. Er komt natuurlijk veel zooi van de bomen af.
 

Kilometervreter

überspammer
Als die van mij in de herfst 1 nacht onder de bomen bij mij in de straat staat, zit er geen beading of sheeting meer op, komt echt een hoop troep vanaf.
Als je hem na het wassen onder een boom zet ziot er na een uur alweer een laagje troep op :(.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Wegens de aanschaf van een nieuwe auto is deze test beëindigd. De Basics of Bling wax heeft het tot nu goed gedaan. Zeker vier maanden. Sinds de laatste keer niet meer gewassen.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan