Review: Dodo Juice Supernatural Carnauba Glaze

Discussie in 'Reviews' gestart door IbizaSigno, 9 aug 2015.

1. IbizaSigno

IbizaSigno V.I.P. Member

Dodo Juice Supernatural Carnauba Glaze
    2015-08-02 18.45.57.jpg

Hoewel de naam anders doet vermoeden is dit een detailer met carnauba.

Verpakking
    De Carnauba Glaze zit in een transparante 500ml. sprayfles met een kleine stevige spraykop. Aan de voorzijde van het etiket bevind zich het Supernatural logo en om welk product het gaat.
    2015-08-02 18.26.35.jpg

Aan de achterzijde van het etiket is te vinden wat voor product Carnauba Glaze is en hoe het verwerkt dient te worden, gevolgd door veiligheidswaarschuwingen.
    2015-08-02 18.26.50.jpg

Beschrijving op de fles
    Carnauba in a bottle. For extra gloss and protection.
    Supernatural Carnauba Glaze is a silicone-free carnauba emulsion, made with a generous amount of finest T1 grade Braziliancarnauba wax. It can be used for extra gloss or protection on top of existing wax or sealant layers, or used as a paint protectant in it's own right (when applied to a clean, polished surface).

Use: Spray Supernatural Carnauba Glaze onto a cool, clean panel. Spread with soft microfiber cloth, then buff panel to a high shine. Should secondary hazing occur, repeat the buffing process. To prevent clogging of the spray head by the carnauba solids, invert bottle after use and spray until 'dry'. Note that this is a mild cleaning product and should not be used on heavily soiled surfaces.

De spayer veneveld fijn.
    2015-08-02 18.30.27.jpg

Product
    Zoals al aangegeven zou de naam iets anders doen vermoeden dan het product eigenlijk is. Vrij vertaald staat 'glaze' voor glans, in die zin klopt de bewoording wel. Hoewel het woord glaze binnen het detailen vaak voor een ander soort product staat.
    Het gaat hier namelijk om een spray met carnauba die gebruikt kan worden om een wax of sealant te toppen en van extra glans te voorzien of als zelfstandig beschermend product. Eigenlijk zou het kunnen vergelijken met een detailspray die bescherming toe voegt.
    Voor €20,99 krijg je 500ml. Carnauba Glaze die onder de Supernatural lijn van Dodo Juice valt. Een wat exclusievere lijn ten opzichte van de normale Dodo Juice lijn. De kleur van het product is wat creme achtig, de geur kan ik niet echt thuis brengen, lijkt op de geur van Meguiars Last Touch.

Werkwijze
    Zoals de omschrijving vermeld is de CG te gebruiken als touch-up van je bestaande waxlaag. De auto is gefoamed, gewassen en gedroogd alvorens de SN Carnauba Glaze gebruikt is.

Verneveld
    2015-08-02 18.36.39.jpg

Verspreid
    2015-08-02 18.36.44.jpg

Gepoetst tot glans met een schone mf doek.
    2015-08-02 18.36.53.jpg

Zoals op de verpakking al staat dient het product op een koele lak aangebracht te worden. Dat is ook wel degelijk aan te raden, als de lak te warm is heb ik gemerkt dat de CG wat gaat korrelen bij het verspreiden. Ook word de lak niet gladder na het aanbrengen van Carnauba Glaze.

Dan na een dag de beading
    2015-08-04 10.01.07.jpg

Even een voor en na foto van de fles met het oog op verbruik na mijn Ford Fiesta te hebben behandeld.
    2015-08-02 16.51.23.jpg

Conclusie
    +
    - Gebruik; mits in de schaduw en op koele lak, appeltje eitje,
    - Verbruik; zuinig in gebruik,
    - Resultaat; geeft een diepere glans aan de lak.

-
    - De prijs; €20,99 voor 500ml. tegenover andere detailsprays met bescherming (bijv. Poorboys World QD+ of QW+, Meguiars Gold Class Carnauba PlusDetailer voor ongeveer €16,-),
    - Gebruik; leeg spuiten van de sprayer, er gaan toch vier keer sprayen verloren (tenzij je de sprayer los haalt en deze leeg sprayt in de fles, maar dat staat niet op de gebruiksaanwijzing),
    - Gebruik; kan alleen op koele lak verwerkt worden dus eigenlijk niet echt geschikt voor wie altijd buiten detailed,
    - Beading; zoals op de foto te zien is. Daar wil ik wel de kanttekening bij maken dat we erg verwend zijn met alle synthetische producten zoals bijvoorbeeld CarPro Reload, Sonax BSD, Dodo Juice Red Mist. Daarnaast zou ik er meer van verwachten gezien het hier de Supernatural-lijn betreft, ook als je dit afzet tegenover andere QD met bescherming.

Als met al dus niet zo'n positieve ervaring. Jammer, want ik ben anders gewend van Dodo Juice en zeker van de Supernatural producten. Voor mij geen blijver of vervanger voor een andere detailer die bescherming kan bieden.

Bedankt voor het lezen.

Bijgevoegde bestanden:

2. 2shiny

2shiny V.I.P. Member

Bedankt voor de review.
    Was de beading door de egen? Als er wat nd in de regen zit, dan kan dat wel eens minder goed zijn
    IbizaSigno vindt dit leuk.
  3. Cavemania

Cavemania V.I.P. Member

Mooie review. Dank!

Valt deze ook te vergelijken met bijvoorbeeld Red Mist qua verwerking?
  4. IbizaSigno

IbizaSigno V.I.P. Member

Beading is van de regen @2shiny, heb vaker beading van de regen en dat is toch vaak mooier dan dit.
    Red Mist is vettiger wat betreft de verwerking @Cavemania. Van Red Mist moet je niks te veel gebruiken anders blijf je smeren, bij Carnauba Glaze is dat minder.
  5. Cavemania

Cavemania V.I.P. Member

Oke, met de Red Mist kon ik geen vriendjes worden. Heb het een paar keer gebruikt maar was niet mijn ding.
  6. ric325i

ric325i Active Member

Die sprayers van Ddj zijn elk geval ook niet mijn ding echt een minpunt van zo'n flesje voor mij.
    Elke keer op zijn kop leegsprayen lijkt mij ook niet de bedoeling bij een goed doordacht product. Ik zal het niet kopen elk geval.
    Wel een goede review van het product!
  7. IbizaSigno

IbizaSigno V.I.P. Member

Dankjewel @ric325i. Omdat er catnauba in zit die de sprayer kan verstoppen is het leegspuiten noodzakelijk. Persoonlijk vind ik de sprayers wel fijn.
  8. BlackPassat

BlackPassat V.I.P. Member

Lekkere review weer Nicky.
    Jammer dat het product niet aan je verwachtingen heeft voldaan. Meestal kun je aan de Supernatural producten weel merken dat ze uit de "exclusievere lijn" zijn, spijtig dat deze detailerspray dat niet waar kan maken.
    Sprayers leegspuiten in de fles is al standaard bij mij (tenminste als het een kritisch product is voor de sprayer). Gewoon leegsprayen vind ik geen duurzame gedachte en het verbaast me ook dat DJ dat zelf adviseert.
  9. Kilometervreter

Kilometervreter überspammer

prettig leesbare review weer Nicky.
    Als je inderdaad naar de beading kijkt is hetgeen topproduct.
    Ik maak wel eerst mijn SPN, reload en twee liter Sonax BSD :)

Ook hier altijd de sprayer leegspuiten in de fles (zunige Ollanders) :)
  10. IbizaSigno

IbizaSigno V.I.P. Member

Danku heren. Het is jammerdat het product niet aan de verwachting heeft voldaan. Zuinig of niet, zonde om product weg te gooien.
  11. Chris van S.

Chris van S. Premium Member

Erg goede review @IbizaSigno. We zijn blijkbaar verwend met allemaal erg goede producten. Ook ik ben een SN fan. Het is daarom een teleurstelling dat we beide niet enthousiast zijn over de Carnauba Glaze
    Laatst bewerkt: 11 aug 2015
  12. Ketoembar

Ketoembar V.I.P. Member

Maar "stel", ik heb een mooie en goede wax op mijn auto. Daarna ga ik er met deze detailer met carnauba overheen.
    Haal je dan de eigenschappen van de wax weg die al op de lak zit?
    Misschien geeft dat die slechte beading? Dus de combo van de wax die al op de lak zit met de vloeibare carnauba van de dodo.

Zelf ben ik al nooit een voorstander geweest van de producten waar al iets doorheen zit. Je kiest naar mijn idee voor een wax (of coating) voor de eigenschappen die je zo fijn vind van dat product.
    Ik denk dat als je er dus weer iets anders " overheen" zet, je dus de eigeschappen van de onderste wax verslechterd.

Misschien is mijn redenatie niet goed, maar ik zou zelf geen gebruik maken van zo'n product.
    Zeker niet als je al met goede (high-end) waxen werkt.
  13. IbizaSigno

IbizaSigno V.I.P. Member

Ik denk dat je met de Carnauba Glaze of welk ander product er een laag overheen zet. Waarvan je dan de eigenschappen zult zien.
  14. SLK

SLK Premium Member

Mooie review Nicky, fijn dat je ons altijd laat meedelen in je ervaringen!
    Ik had zelf ook wat meer verwacht van de Dodo. Maar de Supernatural Stick kon ik ook al geen vriendjes mee worden. Waarschijnlijk omdat ik óf te dik smeerde óf te weinig geduld had om de wax te laten curen. Ik ben meer van opsmeren, afnemen en klaar. Net als @Cavemania kon de vettige Red Mist me ook niet bekoren. Die vereiste ook zeer dun opgebracht te worden. Heb hem niet voor niets weggegeven.
    En de sprayer leegspuiten in de fles, dat je dat zelf niet had bedacht...:p
  15. IbizaSigno

IbizaSigno V.I.P. Member

Dankje @SLK, ja wie dat heeft bedacht van die sprayer legen in de fles heeft een Nobel prijs verdiend ;) Zeker voor een review volg ik de instructies op de verpakking. Zo kun je tot een beter oordeel komen en gebruik je het product zoals de fabrikant het bedoeld heeft.
    SLK vindt dit leuk.
  16. 5T-3F-4N

5T-3F-4N V.I.P. Member

Mooie review weer! Zelf ben ik niet zo van dit soort wondermiddeltjes, Wolfs Quiky is het enige wat ik gebruik. Zoals @Ketoembar ook al aangeeft, beetje zonde om je mooie wax te verstoppen achter dit soort producten. Welke wax heb je op dit moment op de Fiesta zitten @IbizaSigno (en is er verschil in beading)?
  17. IbizaSigno

IbizaSigno V.I.P. Member

Er zit Dodo Juice Purple Haze onder. Van beading was niet veel sprake meer.
  18. FiveCX-5

FiveCX-5 V.I.P. Member

Mooie review Nicky ! Normaliter is de Purple Haze een pracht soft-wax......maar er zijn betere
  19. IbizaSigno

IbizaSigno V.I.P. Member

Wat bedoel je precies?
  20. subarke

subarke Active Member

ik sluit mij aan bij deze test ;-)
    heb deze ook staan en gelukkig cadeau gekregen ik vind het ook niet zo super...
    glans en verwerking op koel oppervlak is zoals gezegd goed te noemen de beading vind ik maar niets jammer genoeg...
    nu en dan eens gebruiken tot hij leeg is en daar houd het ook op ;-)

Deel Deze Pagina