Review: Meguiars - Quik Interior Detailer

IbizaSigno

V.I.P. Member
Meguiars - Quik Interior Detailer
20140524_204554.jpg
Ondanks je eigen netheid ontkom je er niet aan dat het toch stoffig wordt in het interieur, je kinderen of iemand anders toch met zijn of haar vette vingers overal aanzitten, heb je misschien toch stiekem zelf gemorst of omdat je gewoon even een 'touch up' nodig hebt? In dit soort situaties kun je kiezen voor een snelle detailer voor het interieur, Meguiars Quik Interior Detailer.

Verpakking:
De Quik Interior Detailer wordt geleverd in een 473ml. sprayflacon. De fles is zwart van kleur, eigenlijk zoals alle Meguiars producten. Met uitzondering van de shampoos. De fles is stevig en ook voelt de sprayer solide aan. Die overigens goed in de hand ligt. De kop van de sprayer is draaibaar met om en om te sluiten en te openen. De fles is niet per se netjes afgewerkt. Zoals te zien is op de onderstaande afbeelding "steekt" er nog een klein stukje plastic uit op en onder het handvat. Net niet netjes zeg maar.
Aan de voorkant is duidelijk weergegeven om welk product het gaat, waar het voor bedoeld is en wat je mag verwachten.
20140524_202516.jpg

Aan de achterzijde vind je een boekje (zoals op alle Meguiars producten) met een, in acht talen, beschreven handleiding.
2014-05-24 20.25.58.jpg
2014-05-24 20.26.50.jpg

Product en prijs
De kosten van de interieur detailer zijn €13,99 in de waxworld.nl webshop. Het product is vloeibaar omdat het vernevelbaar moet zijn voor de sprayer. De geur is citrus achtig en ruikt een tikkeltje naar alcohol als je diep snuift. Toch een frisse geur.

De werkwijze
Zoals in de beschrijving staat; opsprayen, afnemen met een microvezeldoek en nawrijven met een schone doek/schoon deel van de doek.

Vooraf het deurpaneel.
20140524_202823.jpg

Tijdens het sprayen komt er een mooi vernevelde mist uit de sprayer die het product netjes verspreid.
20140524_202939_3_bestshot.jpg

Na opsprayen; een redelijk oppervlak is bedekt met de Quik Interior Detailer.
20140524_202940_7_bestshot.jpg

Vervolgens afnemen en uitwrijven. Op de verpakking staat; "Restores and protects the original appearance", mijn auto is nagenoeg nieuw dus wellicht niet het beste testobject voor dit. Maar ik kan geen enkel verschil waarnemen.
20140524_203027.jpg

Daarnaast staat er; "Safely cleans ALL interior surfaces". Dit heb ik getest op meerdere plekken en soorten kunststof. Het gewone kunststof zoals de deur, het zachtere deel op het dashboard, pianolak, knopjes op het console, handvaten, rubber pedalen etc. Zelfs de ramen mee gedaan. Allemaal appeltje eitje. Deze interieur detailer laat geen vlekken achter, moeiteloos worden vingerafdrukken en vette plekjes verwijderd van alle interieur oppervlakken. Zoals eerder benoemd is de geur citrus achter, maar dit is van korte duur. Na het aanbrengen is de geur vrijwel direct uit het interieur verdwenen.

Conclusie
+
- Stevige fles en sprayer,
- Frisse geur,
- Snel werken, opsprayen, afnemen en nawrijven,
- Doet wat het beloofd; maakt goed schoon en is te gebruiken voor alle oppervlakken in het auto interieur,
- Zuinig in gebruik; een twee/drie tal sprays voor het dashboard.


-

- "Net-niet-afwerking" van de fles,
- Relatief duur €13,99 per 473ml. tegenover bijvoorbeeld Autoglym, Angelwax, Sonax, Smartwax, Kenotek, Gliptone die hun producten voor rond de tien euro aanbieden.

Persoonlijk vind ik iets als prijs voor een dergelijk product minder interessant, maar ik kan mij voorstellen dat het toch mee telt in je overweging. Zeker als een product nieuw is voor je. Wat mij betreft is de Quik Interior Detailer van Meguiars een fijne detailer voor het interieur, het doet wat het beloofd. Het is inderdaad 'Quik', even opsprayen, doek erover, nog een keer na en klaar! Alle vlekjes en vette vingertjes verdwenen!

Tips en trucs welkom! Bedankt voor het lezen. :)
 

Cavemania

V.I.P. Member
Leuke review. Goed beschreven. Ik heb dit product ook gehad maar ik was er niet zo over te spreken in mijn interieur. Ik vond het niet een echt fijn product. Maar goed dat is persoonlijk.
 

JRM

Active Member
Nette review!
Ik ga er vanuit dat dit produkt een beschermende laag aanbrengt. Hoe reageert dit produkt op water?
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Er staat wel op de verpakking dat het beschermt, in hoevere durf ik niet te zeggen. De werking i.c.m. water kan ik (nog) niets over zeggen. Maar mijn inschatting is dat het niet gaat lopen o.i.d. Het gaat om een detailer namelijk, geen voedend product.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan